• daniiel

    Visa DIN brudklänning! :D

    Jag vet att det finns trådar där det visas upp klänningar. Det finns också en tråd där man visar upp sig som brud. Jag skulle vilja att denna tråden var ett mellanting. I brudklänninstrådarna är det många som visar upp modellbilder med klänningar och skriver "Jag ska ha denna klänningen." och det är ju jätteroligt visserligen, men jag tycker det är roligare med bilder där personen i fråga bär klänningen.

    Nu vill jag se dig i din klänning! Solig

    Oavsett om du redan är gift eller ska gifta dig. Oavsett om den är köpt i brudbutik, på blocket, på HM eller beställd från Kina, ja eller om den är vit, röd, rosa eller någon annan färg. Jag hoppas att ni vill visa upp er i er underbara brudklänning Skrattande

    Jag är redan gift sedan ett tag tillbaka och såhär såg jag ut i min, Kinaköpta, brudklänning.



    Nu hoppas jag som sagt att du vill visa dig i din! GladTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 12:44
    Påpekar igen att du ska bära klänningen (ha den på dig) på bilden/bilderna som du lägger in här! :)

    I annat fall hänvisar jag till de andra "brudklänningstrådarna" som finns.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 17:58
    Jag påminner om något som många redan skrivit:

    Snälla - när ni citerar inlägg.
    -Plocka bort bilderna från inlägget ni citerar (markera och ta bort)
    -Alternativt, förminska bilderna (Markera och dra i ena hörnet)

    Om ni inte kan göra något av ovanstående saker så skriv personens nick i fet-text i början av inlägget istället så slipper det bli så rörigt.
  • Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D
  • BettyBoop
    daniiel skrev 2012-09-04 05:58:04 följande:
    BettyBoop - Nu blev jag nyfiken, kan du inte visa bild i kinaklänningstråden på hur klänningen skulle se ut och bild på resultatet innan det blev omsytt? Vad tråkigt att du behövde lägga ut så pass på att fixa den, men resultatet blev jättefint :)
    Jo jag kan lägga ut bilder där men har inga bilder på hur det såg ut innan det blev omsytt. Var alltför upprörd för att ens tänka på foton. Boleron jag har är tex gjord i Sverige av sömmerskan. Det största felet med känningen är ju dessutom sådant som inte direkt syns. Skulle vara en mjuk rak klänning utan korsettliv.. men klänningen har ett rejält korsettliv även om det är utan snörning. Sedan en del annat. Slutresultatet blev vackert men det  var ju fortfarande "fel" så att säga. :)

    MEN jag är glad och nöjd ändå. För när det väl var dags så hade jag kunnat haft mysbyxor på mig! Känslostormen var så stor så det sista jag tänkte på var faktiskt hur klänningen såg ut. =D
  • liminka

    Åh så fantastiskt fin!


    Goabullen skrev 2012-08-26 00:08:08 följande:
    Här kommer min klänning från min bröllopsdag för två veckor sen Visade den för ett tag sen när jag inte kunde bestämma mig mellan denna och en annan. Nu är den lite ändrad - lite insydd och ärmen som var från början togs bort.





    Ber om ursäkt för bildbombningen..
  • SannaV
    BettyBoop skrev 2012-08-29 00:36:49 följande:
    30e Juni gifte vi oss. Här är min klänning. Glad


     


    Vilken vacker klänning! :) Och Grattis! :)
  • SannaV
    Ulizo skrev 2012-08-31 23:55:59 följande:


    Vilken underbar klänning och helt fantastisk bild! :)
  • SannaV
    jagheterellen skrev 2012-09-01 20:51:22 följande:
    ååh, fick nästan tårar i ögonen. Så fina bilder, fint ihopsatt med musiken och så fina ni var :)
    Men tack va gulligt! :) Är glad att den verkligen förmedlar vilken fantastisk dag vi hade. :)
  • Cocoaa

    Min fru designade och sydde upp våra två brudklänningar.

    Såhär blev de:



    Min klänning, till höger: Cremefärgad, (egentligen ordentligt gul i tonen men dagsljuset gör den vitare). klädda knappar i ärmslutet. Skört baktill (typ två band i siden med litet släp). Spets i V-ringning i halsen.


    Min frus klänning ovan. Jaquardvävt (mönstrat) ivory siden. Lagda veck över bysten. Trekvartsärm med spets i ärmslut.


    Ovan formen på min klänning från sidan. 


    Ovan syns min klänning tydligt bakifrån. Min frus klänning är lite överexponerad men hon har två klädda knappar i ryggen.

    Ha en fin dag! :) 
  • disneyprinsessan
    Cocoaa skrev 2012-09-06 10:09:50 följande:

    Min fru designade och sydde upp våra två brudklänningar.

    Såhär blev de:



     


    Min klänning, till höger: Cremefärgad, (egentligen ordentligt gul i tonen men dagsljuset gör den vitare). klädda knappar i ärmslutet. Skört baktill (typ två band i siden med litet släp). Spets i V-ringning i halsen.


    Min frus klänning ovan. Jaquardvävt (mönstrat) ivory siden. Lagda veck över bysten. Trekvartsärm med spets i ärmslut.


    Ovan formen på min klänning från sidan. 

     



    Ovan syns min klänning tydligt bakifrån. Min frus klänning är lite överexponerad men hon har två klädda knappar i ryggen.

    Ha en fin dag! :) 

     


    vilka fina klänningar och ni är så fina!
  • daniiel
    Cocoaa skrev 2012-09-06 10:09:50 följande:

    Min fru designade och sydde upp våra två brudklänningar.

    Såhär blev de:



     


    Vad vackra ni är! Jättefina klänningar och så snyggt att de matchar, men ändå är helt olika :) Och vad duktig hon är som har sytt dom själv, wow! Jättefina bilder. Grattis :D
  • Darling Daisy
    Cocoaa skrev 2012-09-06 10:09:50 följande:

    Min fru designade och sydde upp våra två brudklänningar.


     


    Wow, så snygga ni var i de helt fantastiska klänningarna! Hälsa din fru att jag är sjukt imponerad av hennes design och sykonst!
Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D