• daniiel

    Visa DIN brudklänning! :D

    Jag vet att det finns trådar där det visas upp klänningar. Det finns också en tråd där man visar upp sig som brud. Jag skulle vilja att denna tråden var ett mellanting. I brudklänninstrådarna är det många som visar upp modellbilder med klänningar och skriver "Jag ska ha denna klänningen." och det är ju jätteroligt visserligen, men jag tycker det är roligare med bilder där personen i fråga bär klänningen.

    Nu vill jag se dig i din klänning! Solig

    Oavsett om du redan är gift eller ska gifta dig. Oavsett om den är köpt i brudbutik, på blocket, på HM eller beställd från Kina, ja eller om den är vit, röd, rosa eller någon annan färg. Jag hoppas att ni vill visa upp er i er underbara brudklänning Skrattande

    Jag är redan gift sedan ett tag tillbaka och såhär såg jag ut i min, Kinaköpta, brudklänning.



    Nu hoppas jag som sagt att du vill visa dig i din! GladTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 12:44
    Påpekar igen att du ska bära klänningen (ha den på dig) på bilden/bilderna som du lägger in här! :)

    I annat fall hänvisar jag till de andra "brudklänningstrådarna" som finns.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 17:58
    Jag påminner om något som många redan skrivit:

    Snälla - när ni citerar inlägg.
    -Plocka bort bilderna från inlägget ni citerar (markera och ta bort)
    -Alternativt, förminska bilderna (Markera och dra i ena hörnet)

    Om ni inte kan göra något av ovanstående saker så skriv personens nick i fet-text i början av inlägget istället så slipper det bli så rörigt.
  • Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D
  • daniiel
    repsara skrev 2012-06-23 12:42:30 följande:
    Tack snälla för all info!
    Har också sett Maggies modeller, men tycker dom är för "blingiga" för mig, vill ha en mer diskret spets.
    Är det ok om jag sparar dina bilder och visar för skräddare?
    Har du kikat på tex Jim Hjelms spetsklännningar?
    www.jlmcouture.com/Jim-Hjelm/Bridal/Spring/2012/Style-8210
    www.jlmcouture.com/Jim-Hjelm/Bridal/Spring/2012/Style-8211
    www.jlmcouture.com/Jim-Hjelm/Bridal/Fall/2012/Style-8252
    www.jlmcouture.com/Jim-Hjelm/Bridal/Fall/2012/Style-8254

    Eller Mori Lee?
    morilee.com/Bridals/bridal/1862
    morilee.com/Bridals/blu/4164
    morilee.com/Bridals/blu/4528
    morilee.com/Bridals/blu/4613

    Eller Pronovias, Rosa Clara eller San Patrick?
    www.pronovias.us/
    www.rosaclara.es/v3/
    www.sanpatrick.com/
  • Krystal


    Så här såg min klänning ut när jag fick hem den för någon vecka sedan..(köpte den oanvänd av en tjej på Tradera..76:- ) Men då den är förliten ner till och förstor upptill, (därför ingen bild med den på) så den ska genomgå förändringar. Blåa partier ska läggas till längs sidorna, det ska sättas snörning i ryggen och alla pärlor ska sys fast ordentligt..då redan flera har ramlat av..och på vissa ställen ska ljusblåa pärlor läggas till. Alla fel och brister med den visste jag om vid köpet, men jag ser detta som ett lite projekt jag kan pilla med fram till nästa sommar. Har ingen erfarenhet av likande sedan tidigare. Men men hjälp av sykunninga här på BT och längre fram min mamma (då jag inte tror jag fixar att nåla och mäta snörningen i ryggen helt själv) hoppas jag kunna fixa mig en brudklänning med blåa inslag och snörning i ryggen...som jag alltid velat ha..


    Så senare hoppas jag återkomma med bilder på hur den blev...

  • emzerus83
    7milakliv skrev 2012-06-22 21:38:13 följande:
    Tack för hjälpen tjejer! Har nu testat att knyta bandet i rosett på "baksidan" som jag fick förslag på och det känns som ett bra alternativ:) Lyckas inte lägga upp två bilder i samma inlägg så det kommer en bild till....


    det vart ju jättebra att knyta bakom...jättefint!! :)
  • repsara
    Men tack! Du är som ett uppslagsverk för brudklänningar =)
    Har tittat på några av dem förrut och gillar Jim Hjelm väldigt mycket! Har dock problemet att jag inte alls passar i sjöjungfrumodell (är kort och knubbig) och de flesta klänningar i spets som jag gillar är ju i den modellen =(
    Men jag söker vidare - tack igen!
  • Darling Daisy
    majemma skrev 2012-06-21 21:12:56 följande:
    Var och provade min klänning idag. De hade plockat bort all strass som jag ville och nu håller vi på att prova ut färg, bredd och placering på bandet. Vad tycker ni? Knytbandet i ryggen kommer att ha samma färg som midjebandet.
    Det jag oroar mig mest över är att den ska vara för kort. Den är nedlagd så mycket som går och jag har skor på mig på bilden. Är den för kort?

     


    Och jag tycker inte att den är för kort! Det är ju bara skönt om man kan gå som vanligt i klänningen!
    Fin klänning som passar bra med band i midjan!
  • Pernillaaa

    Hua! 

    Om 6dagar är det min tur att visa upp min klänning på riktigt. Har nu fått hem den från sömmerskan och provade den innan jag skickade iväg den till kemtvätten. Så himla fin den är!

     

  • gbg2012
    sanmal skrev 2012-06-19 22:37:32 följande:
    J*vlar i havet, vad fiiiiin!! Skrattande
    tack. Är väldigt nöjd med kläningen. 
  • normanbruden

    Jo visst har jag bild på min klänning där den hänger, Vi har precis bytt sovrum till ett mindre så precis p väggen hänger den inte, den har iaf alltid hängt ute, nu har den sin plats vid fönstret, ( plastfodralet har jag alltid bakom och ibland får jag lust att skydda den och då stoppar jag in den där, vill inte att den ska gulna helt.)


  • daniiel
    repsara skrev 2012-06-23 20:36:47 följande:
    Men tack! Du är som ett uppslagsverk för brudklänningar =)
    Har tittat på några av dem förrut och gillar Jim Hjelm väldigt mycket! Har dock problemet att jag inte alls passar i sjöjungfrumodell (är kort och knubbig) och de flesta klänningar i spets som jag gillar är ju i den modellen =(
    Men jag söker vidare - tack igen!
    Ahaa, jag trodde du var ute efter den modellen :P Men det finns ju väldigt många fina lite mer A-linje formade klänningar i spets också :)
Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D