• isen1981

    Bröllop 2 Juni 2012

    Någon annan som har bokat samma datum?   Hjärta

  • Svar på tråden Bröllop 2 Juni 2012
  • LinnéaJonathan
    moonlightgirl skrev 2012-04-13 12:27:49 följande:
    Hmm, sitter här och är jätte nervös. Hade allt med klänningen bestämt men nu vet jag inte om jag kommer att kunna ha den. För två veckor sedan fick vi veta att jag äntligen blivit gravid, som vi har kämpat för det, vi hade gett upp hoppet om biologiska barn och då hände det. När vi gifter oss är jag 3 1/2 månad gången. Nu kommer säkert en del tänka att ja men det är nog ingen fara och det tror jag inte att det är för magens skull heller, det är snörning i klänningen så det kan nog fixas men det är boobsen som det är värre med, är ju storbystad redan innan och har redan nu börjat o "svullna" till över bysten. Herre gud hur gör jag nu????
    Förstår att inte ni kan svara på det utan jag måste till butiken igen o prova och prata med dem så får jag se hur det löser sig. Svärmor tycker att jag ska ha en reservklänning men vart hittar jag en fin klänning för gravida då???

    Hur går det för er andra med planerna inför den stora dagen??
    Men ååhhh, så roligt för er, GRATTIS!!! Skrattande  Underbart med en liten bebis! 

    Alltså jag skulle gå till butiken och prata med dem, de kan säkert fixa nåt med din klänning! Men förstår hur du menar, har en kompis som nu är gravid i 3 månaden och hon har redan en bulle... De är ju så individuellt det där, vissa sns det direkt på, andra inte.
    Hoppas det löser sig, men gud vad härligt med bebis! Glad

    Det går bra på planeringsfronten, på onsdag är det dags för första ordentliga klänningsprovningen för min del, då ska vi se hur mkt klänningen behöver sys in och sys upp! Glad Jag längtar!

    Hur går det för er då?
  • LinnéaJonathan
    Cattis77 skrev 2012-04-13 09:45:24 följande:
    Sitter här med spänning och hoppas jag får hem mina smycken från Lilly i Danmark i dag. Hade varit så kul att få se dem "Live". Väntar även på två västar till mina små pojkar från Halens, de bör också komma i dag. Det är som julafton nästan varje dag ;) hihi
    Spännande! vad har du valt för smycken?

    Hihi, gulligt med västar till killarna! Glad 
  • LinnéaJonathan
    Krystal skrev 2012-04-13 13:03:05 följande:
    Ska inte själv gifta mig det datumet..men jag ska på ett bröllop till ett par vänner den dagen
    Roligt att gå på bröllop! Glad
  • LinnéaJonathan
    Emma84 skrev 2012-04-12 19:18:58 följande:

    Inskolningen har gått toppen, och lillan har nu börjat på dagis - på samma avdelning som sin storebror. Känns skönt att hon har honom där oxå - även om hon tokälskar dagis!
    Så i tisdags jobbade jag min första dag, sen har jag varit ledig onsdag och torsdag (mjukstart! ) men imorrn är det dags för jobb igen. Men det är roligt, träffa arbetskamraterna igen och kunderna! Samtidigt som man vet att barnen stortrivs på dagis!

    Ja, de på myheart har jag oxå sett, så där får det nog bli en beställning
    Imorrn ska vi få låna nyckeln till festlokalen och reka. KUL! Ska placera ut borden så som vi vill ha dem (ett E fast med fyra tungor) så vi ser så att det inte blir trångt eller så. Å kika omkring lite!
    Snacka om fredagsMYS

    Njae, vi har inte valt ALL musik vi skall ha. Solisten i kyrkan är klar. Och psalmerna. Sen håller vi på att göra några spotifylistor som vi skall ha på festen - en lite mer "fest" och en lista att spela under middagen. Valsen vet vi inte än. Själva då?


    Stolsrosetterna blir nog att vi köper nya ändå, man kan ju se det som så att man kanske får tillbaks en del av pengarna om man säljer senare Dessutom, som vi (jag) kör hela tiden: "det är ju faktiskt bara once in a lifetime"

    *Ja, jag har oxå kilklackar!
    *Min ring är färdig, och ligger bara och väntar på mej. Men har bestämt mej för att inte ta hem den riktigt ännu - jag kommer ju inte kunna låta bli att gå runt med den hemma, haha
    *Oj! Ca 700 kr fick jag betala för min brudbukett. Jag kollade priser hos två olika, men slutade med att jag beställde på Blomsterlandet faktiskt. Min gamla klasskompis är en superduktig florist och jobbar där, så hon ska göra den. Känns jättebra! Och att hon faktiskt känner mej lite oxå


     


    Härligt att hon trivs, då är det väl lite lättare att gå till jobbet för dig också förstår jag! Glad

    Hur gick det i lokalen? Kom ni fram till nåt bra?

    Alltså valsen tycker jag är så svår, jag har en mängd låtar som jag skulle vilja ha. Just nu är favoriterna Enya - Caribbean blue ( I love Enya Flört) och Flightless bird, American mouth från Twilight, eller något som min kusin spelar...eller....eller...eller..... Glad Och så här pågår det hela tiden! Sambon blir trött på mig, haha!

    Hahaha precis så sa jag till Jonathan när vi köpte våra stolsrosetter!! Tänk att de flesta brudar tänker likadant!!Tungan ute

    Trevlig helg!
  • LinnéaJonathan
    Emma84 skrev 2012-04-12 19:18:58 följande:

     


    *Oj! Ca 700 kr fick jag betala för min brudbukett. Jag kollade priser hos två olika, men slutade med att jag beställde på Blomsterlandet faktiskt. Min gamla klasskompis är en superduktig florist och jobbar där, så hon ska göra den. Känns jättebra! Och att hon faktiskt känner mej lite oxå


     


    Förresten, värsta pangpriset för brudbuketten ju! Kände att min var lite dyr nu men ähh, standarduttrycket för brudar "Once in a lifetime" drar jag till med! Flört
  • moonlightgirl
    LinnéaJonathan skrev 2012-04-13 20:03:52 följande:
    Men ååhhh, så roligt för er, GRATTIS!!! Skrattande  Underbart med en liten bebis! 

    Alltså jag skulle gå till butiken och prata med dem, de kan säkert fixa nåt med din klänning! Men förstår hur du menar, har en kompis som nu är gravid i 3 månaden och hon har redan en bulle... De är ju så individuellt det där, vissa sns det direkt på, andra inte.
    Hoppas det löser sig, men gud vad härligt med bebis! Glad

    Det går bra på planeringsfronten, på onsdag är det dags för första ordentliga klänningsprovningen för min del, då ska vi se hur mkt klänningen behöver sys in och sys upp! Glad Jag längtar!

    Hur går det för er då?
    Tack snälla. Ja det ska verkligen bli såååå roligt, vi har länge försökt att bli gravida så nu äntligen.   =)
    Ja jag får nog ta och prata med dem o se vad vi kan hitta på med klänningen.

    Å vad roligt att du ska fixa med klänningen. Det börjar verkligen att närma sig nu.  =)
  • gbg2012
    LinnéaJonathan skrev 2012-04-12 11:14:48 följande:
    Jättefina! Glad
    tack! =)
  • gbg2012
    Imke1977 skrev 2012-04-03 19:14:38 följande:

    Kämpar med bordsplaceringen till förbannelse. Jösses.... det är skitsvårt. Jag får inte till det bara.... :-/


    Hur tänker ni kring det? Vi har ett honörsbord och tre tungor. Mina två bröder är toastmasters så dom bör ju sitta bredvid varandra. Kan man sätta all släkt i en tunga och vännerna i dom andra två? Enligt sed ska ju släkten sitta närmast honörsbordet. Men det blir skitsvårt.....


    Vi har ett honnörsbord och två bord ut. Vi har också toastmastrarna brevid varandra(mittemot). Sedan har vi blandat lite släkt och vänner. Brudföljet sitter långt fram och sen släkt. Vi blandar lite som sagt, syskon och vänner. Men de andra släktingarna sitter mer för sig. Honnörsbordet är våra föräldrar.
  • gbg2012

    Idag har vi beställt tårta, varit på planeringsmöte i lokalen(älskar våran lokal!! =)) bestämt bordsdekorationer och alla blommor med florist, bokat festmeny. Känns så skönt och det börjar verkligen kännas att det inte är långt kvar nu!! =)

     

Svar på tråden Bröllop 2 Juni 2012