• isen1981

Bröllop 2 Juni 2012

Någon annan som har bokat samma datum?   Hjärta

• Svar på tråden Bröllop 2 Juni 2012
  • Emma84

Hallå tjejer!
    Hur går det för er?

Idag gick OSA-tiden ut för vår del! Härligt
    Nu kan man sätta igång på allvar med planering och bordsplacering!
    Inte en enda har tackat nej till vår dag. Känns jättekul, men samtidigt blev vi fler än vad vi räknat med Haha!

Idag beställde vi äntligen ringarna, blev inte alls vad jag först tänkt mej. Men är SUPERnöjd!

Tankar och idéer om bordsdekorationer!?! Kan vi inte brainstorma lite?
    Hur gör - och tänker - ni? Blommor på borden? Vilka? Annat?

• Imke1977
    Emma84 skrev 2012-04-02 20:46:45 följande:
    Hallå tjejer!
    Hur går det för er?

Inte en enda har tackat nej till vår dag. Känns jättekul, men samtidigt blev vi fler än vad vi räknat med Haha!

Idag beställde vi äntligen ringarna, blev inte alls vad jag först tänkt mej. Men är SUPERnöjd!

Den 16 april går vår tid ut. Många som svarat ja är det

Bordsdekorationen är klurigt ja. Här blir det vita duktar (ikea lakan). Mörklila löpare på alla "tungorna" och mörklila rosenblad på honörsbordet. Vita servetter med lila sidenband runt. En liten lila favour ask med en tvål i form av en rosa ros inuti. Vita sidenband runt och på den sitter förmodlilgen placeringslappen.
    Vaser är köpta men blommor är inte bestämt ännu. Men det lutar åt vita och rosa rosor och lavendelfärgade syréner. Men det beror på om dom finns kvar. SÅ dom inte blommat ut redan... Får se

Hur ser planerna ut för dig?

• Mariem

Ja nu börjar det dra ihop sig! Vår anmälningstid gick ut idag. Fortfarande några som inte svarat. Blir 76 om alla svarar ja, av 94 bjudna, så det blev några oväntade nej. Vi har äntlingen bestämt oss för in och utgång. Det blir klassiska vagners bröllopsmarch som ingång och "If I used to love you baby" på cd som utgång. Och idag har vi beställt frack med alla tillbehör. 5.900 går det på, men då ingår alla justeringar som behövs sys till. Jag var emot frack först, hade bara pingvin associasioner :) men när han provade den så var det inte tal om att han skulle ha något annat. Så stilig! :)

• Emma84
    Imke1977 skrev 2012-04-02 22:28:11 följande:

Den 16 april går vår tid ut. Många som svarat ja är det

Bordsdekorationen är klurigt ja. Här blir det vita duktar (ikea lakan). Mörklila löpare på alla "tungorna" och mörklila rosenblad på honörsbordet. Vita servetter med lila sidenband runt. En liten lila favour ask med en tvål i form av en rosa ros inuti. Vita sidenband runt och på den sitter förmodlilgen placeringslappen.
    Vaser är köpta men blommor är inte bestämt ännu. Men det lutar åt vita och rosa rosor och lavendelfärgade syréner. Men det beror på om dom finns kvar. SÅ dom inte blommat ut redan... Får se

Hur ser planerna ut för dig?

Lät jättefint! Anar att ni har lila som temafärg

Jag har tänkt mej vita linnedukar och linneservetter (finns i festlokalen), vita stolsrosetter, vita blommor på borden - troligtvis vita rosor eller vita orchidéer (finns ju lite mindre sådana). Och typ "diamant"-konfetti lite utstrött på bordet. Någon som har nåt bra tips på var man kan köpa sådana?

Så ja, vitt, vitt, vitt med andra ord Från början var det tänkt att vi skulle ha ljusljusljusrosa organza löpare (smal!) i mitten av bordet på tungorna, men jag tror att vi kör på vitt-temat istället. Med lite bling-bling utstrött i mitten kan det nog bli fint - stilrent och enkelt. Eller vad tror du/ni?

Hade oxå tänkt mej knyta något band om servetterna, har varit inne på både ljusljusrosa organzaband eller vit spets. Har inte riktigt bestämt mej ännu. Vad tycker ni?
    Vi har oxå favouraskar, vi har köpt de som ser ut som en frack och en brud(klänning). Fracken är svart och vit (daaah!) och klänningasken är vit med ett vitt band runt.

Andra tips och idéer på dukning, festlokalspynt...någon?
  • Emma84
    LinnéaJonathan skrev 2012-04-01 11:03:14 följande:
    Ungefär så långt vi har kommit också!
    Jag är också lite orolig för att missa något, dubbelkollar mina listor hela tiden. Flört Men det blir nog bra!

Vad blir det för smak på tårtan?
    Hallå!
    Long time no seen
    Hur är det? Hur går det med allt?
    Tårtan beställd?
    Har du bestämt dej ang skorna?

Nu är väl eran OSA-tid ute oxå? Svarade alla i tid? Hur många blir ni?

Bara frågor!
  • LinnéaJonathan
    Emma84 skrev 2012-04-03 09:07:30 följande:
    Hallå!
    Long time no seen
    Hur är det? Hur går det med allt?
    Tårtan beställd?
    Har du bestämt dej ang skorna?

Nu är väl eran OSA-tid ute oxå? Svarade alla i tid? Hur många blir ni?

Bara frågor!
    Heeej!! 

Hihi jaa verkligen, hur är det?
    Här är det bara bra, planeringen pågår för fullt! Skrattande
    Tårtan är ej beställd än, tar det i slutet på april tror jag. Konditoriet tyckte att det räckte med att jag kom in i slutet på maj, nej tack sa jag... Man vill ju gärna ha så mkt avbockat och klart som möjligt! 
    Har ni bestämt tårta?

Skorna behåller jag, de är alldeles för fina för att inte ha. Flört Har hittat beiga kilklackar också att byta om till på kvällen. Vart hade du hittat dina kilklackar?

Yes, nu är OSA- tiden ute och alla har svarat! De två sista ringde kvällen innan så vi behövde inte ringa och påminna någon, sköööönt. Flört
    Sammanlagt blir 56 gäster, då är det tre stycken som inte kommer. Så vi är nöjda!
    Hur många blir ni nu igen? Hur har det gått för er?

Har varit och beställt brudbukett idag!! Solig  Det fick bli liljekonvalj, vita pioner och vita rosor, känns så himla bra!

Hur går det för er med allt då? 
  • LinnéaJonathan
    Emma84 skrev 2012-04-02 20:46:45 följande:
    Hallå tjejer!
    Hur går det för er?

Glämde ju fråga i förra inlägget: Vad blev det för ring??? Glad Nyfiken!

Ang, bordsdekorationer... Vi ska ha liljekonvaljer i massa små vaser som står på rad på borden. Hade ju en massa planer på andra dekorationer också men tror vi skippar dem...
    Ska faktiskt också ha diamantkonfetti! Skrattande  Jag har köpt lite större varianter på Indiska, jättefina!
    Och sen kör vi på stolsöverdrag och vita stolsrosetter. Känns som vi har lite samma likadant, eller hur?! Tungan ute 
    Tänkte bara tipsa, calligraphen har nu 20% rabatt på alla sina stolsrosetter bara så du vet. Jag slängde in en beställning fort som attan igår, känns alltid lite extra bra med rabatt!  
  • Imke1977

Annars är ebay VÄLDIGT bra med sådana konfetti eller allt vad man kan tänkas behöva till dukningar. VÄLDIGT bra priser och samma kvalité som om man skulle köpa det här. Fast till mindre än halva priset. Jag har köpt allt från ebay och är väldigt nöjd

• Imke1977

Kämpar med bordsplaceringen till förbannelse. Jösses.... det är skitsvårt. Jag får inte till det bara.... :-/

Hur tänker ni kring det? Vi har ett honörsbord och tre tungor. Mina två bröder är toastmasters så dom bör ju sitta bredvid varandra. Kan man sätta all släkt i en tunga och vännerna i dom andra två? Enligt sed ska ju släkten sitta närmast honörsbordet. Men det blir skitsvårt.....

Svar på tråden Bröllop 2 Juni 2012