Bröllop 2 Juni 2012
Någon annan som har bokat samma datum?
Någon annan som har bokat samma datum?
Hallå tjejer!
Hur går det för er?
Idag gick OSA-tiden ut för vår del! Härligt
Nu kan man sätta igång på allvar med planering och bordsplacering!
Inte en enda har tackat nej till vår dag. Känns jättekul, men samtidigt blev vi fler än vad vi räknat med Haha!
Idag beställde vi äntligen ringarna, blev inte alls vad jag först tänkt mej. Men är SUPERnöjd!
Tankar och idéer om bordsdekorationer!?! Kan vi inte brainstorma lite?
Hur gör - och tänker - ni? Blommor på borden? Vilka? Annat?
Den 16 april går vår tid ut. Många som svarat ja är det
Bordsdekorationen är klurigt ja. Här blir det vita duktar (ikea lakan). Mörklila löpare på alla "tungorna" och mörklila rosenblad på honörsbordet. Vita servetter med lila sidenband runt. En liten lila favour ask med en tvål i form av en rosa ros inuti. Vita sidenband runt och på den sitter förmodlilgen placeringslappen.
Vaser är köpta men blommor är inte bestämt ännu. Men det lutar åt vita och rosa rosor och lavendelfärgade syréner. Men det beror på om dom finns kvar. SÅ dom inte blommat ut redan... Får se
Hur ser planerna ut för dig?
Ja nu börjar det dra ihop sig! Vår anmälningstid gick ut idag. Fortfarande några som inte svarat. Blir 76 om alla svarar ja, av 94 bjudna, så det blev några oväntade nej. Vi har äntlingen bestämt oss för in och utgång. Det blir klassiska vagners bröllopsmarch som ingång och "If I used to love you baby" på cd som utgång. Och idag har vi beställt frack med alla tillbehör. 5.900 går det på, men då ingår alla justeringar som behövs sys till. Jag var emot frack först, hade bara pingvin associasioner :) men när han provade den så var det inte tal om att han skulle ha något annat. Så stilig! :)
Den 16 april går vår tid ut. Många som svarat ja är det
Bordsdekorationen är klurigt ja. Här blir det vita duktar (ikea lakan). Mörklila löpare på alla "tungorna" och mörklila rosenblad på honörsbordet. Vita servetter med lila sidenband runt. En liten lila favour ask med en tvål i form av en rosa ros inuti. Vita sidenband runt och på den sitter förmodlilgen placeringslappen.
Vaser är köpta men blommor är inte bestämt ännu. Men det lutar åt vita och rosa rosor och lavendelfärgade syréner. Men det beror på om dom finns kvar. SÅ dom inte blommat ut redan... Får se
Hur ser planerna ut för dig?
Annars är ebay VÄLDIGT bra med sådana konfetti eller allt vad man kan tänkas behöva till dukningar. VÄLDIGT bra priser och samma kvalité som om man skulle köpa det här. Fast till mindre än halva priset. Jag har köpt allt från ebay och är väldigt nöjd
Kämpar med bordsplaceringen till förbannelse. Jösses.... det är skitsvårt. Jag får inte till det bara.... :-/
Hur tänker ni kring det? Vi har ett honörsbord och tre tungor. Mina två bröder är toastmasters så dom bör ju sitta bredvid varandra. Kan man sätta all släkt i en tunga och vännerna i dom andra två? Enligt sed ska ju släkten sitta närmast honörsbordet. Men det blir skitsvårt.....