• isen1981

Bröllop 2 Juni 2012

Någon annan som har bokat samma datum?   Hjärta

• Svar på tråden Bröllop 2 Juni 2012
  • LinnéaJonathan
    moonlightgirl skrev 2012-04-13 21:41:11 följande:
    Tack snälla. Ja det ska verkligen bli såååå roligt, vi har länge försökt att bli gravida så nu äntligen.   =)
    Ja jag får nog ta och prata med dem o se vad vi kan hitta på med klänningen.

Å vad roligt att du ska fixa med klänningen. Det börjar verkligen att närma sig nu.  =)
    Ja verkligen, det är ju mindre än sju veckor kvar nu!!! Nervöst!!!! 
  • LinnéaJonathan
    gbg2012 skrev 2012-04-15 21:33:24 följande:
    Så var denna helg snart slut. Provfotograferades idag med vår fotograf. Kändes bra. =)

Kom på en sak ni som ska ha heldagsfotograf hur gör ni med maten?

Vår fotograf kommer få en plats under middagen och vi har valt att betala ett kuvert till henne med. 

Kul med provfotografering! :)

Alltså det där med fotografen har jag inte alls tänkt på! Hmm, måste nog diskutera med sambon hur vi ska göra, ska nämligen på möte med cateringfirman imorn...
  • gbg2012
    LinnéaJonathan skrev 2012-04-17 09:35:45 följande:
    Kul med provfotografering! :)

Alltså det där med fotografen har jag inte alls tänkt på! Hmm, måste nog diskutera med sambon hur vi ska göra, ska nämligen på möte med cateringfirman imorn...
    Det kändes väldigt bra att kollat ut ställen och skrivit kontrakt. =)

Vi hade inte heller tänkt på det så frågade hon efter mat. Sedan ringde jag lokalen och de sa att de har personalmat så nu vet vi inte hur vi ska göra. Kuvertet till henne kostar 550kr med alkoholfritt. De sa iaf det är väldigt ovanligt att brudparet betalar trerätters.
  • Imke1977

Det är ju såhär... tyvker JAG iallafall. att oftast betalar man ju fotografen VÄLDIGT mycket pengar... oftast iallafall. Då anser jag nog inte man ska behöva betala mat åt henne/honom oxå. Plus att han/hon faktiskt är ute på ett uppdrag och ska jobba. Så ser nog jag det iallafall känner jag....

• Emma84
    Imke1977 skrev 2012-04-17 12:53:20 följande:
    Det är ju såhär... tyvker JAG iallafall. att oftast betalar man ju fotografen VÄLDIGT mycket pengar... oftast iallafall. Då anser jag nog inte man ska behöva betala mat åt henne/honom oxå. Plus att han/hon faktiskt är ute på ett uppdrag och ska jobba. Så ser nog jag det iallafall känner jag....
    Ja, alla gör väl som dom vill såklart!
    Insåg nu att jag kanske skall fråga henne, hon kanske inte ens vill ha mat? Men äh, det tackar man väl aldrig nej till?
  • moonlightgirl

eosinmimmi: Jag bestälde dem från http://www.loveandbeproud.se/sv/brollop/armband/parlarmband-tarna.html
    sen klickade jag in på Bröllopsset. Man får ta mått på sin handled och halsen för att få rätt längd på armband och halsband och man får bestämma accentpärlans färg.  =)

LinnéaJonathan: Ja jag håller med dig om att det är fint med pärlor. Jag var så bestämd förut att jag ska verkligen inte ha pärlor det är inte jag, sa jag. Men så såg jag detta sett och jag vart såld.  =)
    Nu har jag bara mer och mer blivit såld på pärlor, det är fint och klassiskt fast jag inte har det mest klassiska halsbandet.  =)

• Imke1977

Hörni tjejor. Hur har ni tänkt göra på kvällen. Jag hade funderingar om att byta om till en kortare vit klänning som man kan partajja i lättare. Men vet inte om jag någonsin kommer vilja ta av mig min brudklänning
    Hur resonerar ni?

• gbg2012
    I vårat fall så jobbar hon 12 timmar och får inte ta med sig egen mat till resturangen vi är på, finns inga uppvärmningsmöjligehter för henne så hade vi inte betalat mat hade hon fått leva på mackor och det känns sådär. Kommer nog till och med sätta henne med gästerna och låta henne äta samma mat. Visserligen blir det 550 kr dyrare men samtidigt är hon med hela tiden och missar inga tal och sånt och kan fota maten. =)
  • LinnéaJonathan
    Vi pratade med vår fotograf om maten igår och han ville inte ha någon, han ville kunna jobba under middagen och ta ordentliga bilder. Däremot kunde vi gärna få fixa någon baguette eller liknande så att han hade något liksom. Så det känns bra för oss, hade inte alls tänkt på det där med mat till fotografen!
  • LinnéaJonathan
    Imke1977 skrev 2012-04-19 08:40:00 följande:
    Hörni tjejor. Hur har ni tänkt göra på kvällen. Jag hade funderingar om att byta om till en kortare vit klänning som man kan partajja i lättare. Men vet inte om jag någonsin kommer vilja ta av mig min brudklänning
    Hur resonerar ni?
    Jag kommer att ha klänningen hela kvällen! 
    Jag resonerar så att det är enda gången i mitt liv som jag får ha den på mig och då ska jag minsann ha den så länge som jag kan! Glad Skulle kanske vara skönt att byta om till nåt lite mer "dansvänligt"  men det struntar jag i. Hur funderar du?
Svar på tråden Bröllop 2 Juni 2012