• isen1981

    Bröllop 2 Juni 2012

    Någon annan som har bokat samma datum?   Hjärta

  • Svar på tråden Bröllop 2 Juni 2012
  • Emma84
    Imke1977 skrev 2012-04-03 19:14:38 följande:

    Kämpar med bordsplaceringen till förbannelse. Jösses.... det är skitsvårt. Jag får inte till det bara.... :-/


    Hur tänker ni kring det? Vi har ett honörsbord och tre tungor. Mina två bröder är toastmasters så dom bör ju sitta bredvid varandra. Kan man sätta all släkt i en tunga och vännerna i dom andra två? Enligt sed ska ju släkten sitta närmast honörsbordet. Men det blir skitsvårt.....


    Vi sätter vännerna i varsina "tungor" och släkten i en. Jag anser att det blir bäst att man gör som man vill och inte enligt sed. Ingen kommer ändå tänka "åh va konstig bordsplacering, släkten ska ju sitta närmast honnörsbordet"...det är bara vi bridezillas som tänker på det INNAN, men på festen lär ingen tänka på det
  • Imke1977
    Emma84 skrev 2012-04-03 19:50:57 följande:
    Vi sätter vännerna i varsina "tungor" och släkten i en. Jag anser att det blir bäst att man gör som man vill och inte enligt sed. Ingen kommer ändå tänka "åh va konstig bordsplacering, släkten ska ju sitta närmast honnörsbordet"...det är bara vi bridezillas som tänker på det INNAN, men på festen lär ingen tänka på det
    Åh va skönt å höra att någon annan tänker likadant. Då ska jag börja kika på det istället Då kommer saker och ting bli lite enklare
  • Emma84
    LinnéaJonathan skrev 2012-04-03 18:48:59 följande:
    Heeej!!

    Hihi jaa verkligen, hur är det?
    Här är det bara bra, planeringen pågår för fullt! Skrattande
    Tårtan är ej beställd än, tar det i slutet på april tror jag. Konditoriet tyckte att det räckte med att jag kom in i slutet på maj, nej tack sa jag... Man vill ju gärna ha så mkt avbockat och klart som möjligt!
    Har ni bestämt tårta?

    Skorna behåller jag, de är alldeles för fina för att inte ha. Flört Har hittat beiga kilklackar också att byta om till på kvällen. Vart hade du hittat dina kilklackar?

    Yes, nu är OSA- tiden ute och alla har svarat! De två sista ringde kvällen innan så vi behövde inte ringa och påminna någon, sköööönt. Flört
    Sammanlagt blir 56 gäster, då är det tre stycken som inte kommer. Så vi är nöjda!
    Hur många blir ni nu igen? Hur har det gått för er?

    Har varit och beställt brudbukett idag!! Solig Det fick bli liljekonvalj, vita pioner och vita rosor, känns så himla bra!

    Hur går det för er med allt då?

    Hallå!

    Jo, tack det är bara bra! Håller på att skola in min lilla flicka på dagis nu - det går JÄTTEbra, nästan för bra! :-/ På tisdag börjar jag jobba igen, första dagen efter 2 års mammaledighet. Hujeda mej!
    Men jag har fått ett nytt jättebra schema, har gått ner till 75% istället för heltid och kommer att jobba max 2 dagar i rad, för att sedan vara ledig en eller två dagar. Men visst känns det..egendomligt!
    Nog om det, back to the wedding:


    Vår tårta är inte beställd, eller ja, jag har bokat tårtställning och sagt att jag ska ha en bröllopstårta (det är ju från mitt jobb). Vet hur den ska se ut utanpå, har gett dom en bild. Men det är innehållet jag är tveksam på. Funderar på chokladbotten, chokladtryffel, vaniljkräm och chokladgrädde med färska hallon i. Ett tips från min vän, som är en fantastisk konditor. Men som sagt, det är ju långt kvar och eftersom jag jobbar med det lär jag ändra mej hundra gånger

    Vi bjöd 83 st och som det ser ut nu så kommer allihopa!! Ett par är lite osäkra, de hade bokat en utlandsresa, men skulle boka om, så vi tror att de kommer oxå. Så med oss inräknade +DJ, fotografen och serveringspersonal blir vi runt 90 pers. Jag som trodde att vi skulle bli runt 50.. Men det är jättekul! KUL att så många vill vara med på VÅR dag liksom!
    Nästan overkligt!

    Jag beställde min brudbukett idag, hade faktiskt mina tankar på liljekonvaljer och vita rosor oxå, men hittade en bild som var såå fin och "så jag". Så jag skrev ut den och gav till floristen, vita rosor (mestadels) någon ljusljusljusrosa ros och någon annan vit blomma som jag inte minns namnet på Men fin är den iallafall!
    Vad skulle din kosta? Vet du?

    Skorna ja! Minns tyvärr inte vad affären hette, de är ej köpta "lokalt" så att säja Men de är Vagabond iallafall. Känns bra, men skulle nog vilja ha med mej ett par lägre skor till festen "bara för att". Förhoppningsvis behöver jag inte byta, men har jag inte med mej ett par andra så lär jag ångra mej. Å inget får ju gå fel

    Ringen ja, den är ljuvlig. Det är från Schalins, handgjord. Hade tänkt mej "Bahamas" först i rött guld, men det blev en i vit guld med 13 diamanter i. Den är specialgjord tydligen, så den hade inget namn.. :-/
    Förlovningsringar har vi oxå beställt nya - finare och lite bredare. Men de kommer att vara i rött guld, blev jättefint ihop de två. Att blanda så. Förvånad över mej själv faktiskt, men som sagt: är jättenöjd!
    Vad ska du ha?

    Vi har väldigt lika smak Vi hade ju oxå planer på att ha liljekonvaljer på borden, men flera har påpekat att de kan dofta så starkt, så jag vet inte om vi vågar. Det luktar ju inte så farligt mycket hemma när man har dom, men instängda i en festlokal med massa vaser? Jag vet inte! Skulle gärna vilja ha det, eftersom vi ändå inte bestämt riktigt vad för blommor vi skall ha på borden. Mer än att de ska vara vita - såklart!
    Diamantkonfetti på Indiska säjer du? Hmm..Är det bara en storlek eller flera olika?

    ÅH! TACK så mycket för tipset om stolsrosetterna! Vi pratade om det idag, jag och min sambo. Men funderade på om det kanske gick att hyra istället? 90 st blir rätt dyrt, för att vara en engångskostnad liksom - vi kommer ju inte använda dom igen!

  • Emma84
    Imke1977 skrev 2012-04-03 20:04:45 följande:
    Åh va skönt å höra att någon annan tänker likadant. Då ska jag börja kika på det istället Då kommer saker och ting bli lite enklare
    Haha, ja. Jag tror minsann att vi brudar tänker lite för mycket ibland
    Varför köra enligt sed liksom? Varför vara som alla andra, när man kan vara unik
    Lycka till! Det är mycket meck med det där!
  • scochjt
    LinnéaJonathan skrev 2012-04-01 11:03:14 följande:
    Ungefär så långt vi har kommit också!
    Jag är också lite orolig för att missa något, dubbelkollar mina listor hela tiden. Flört Men det blir nog bra!

    Vad blir det för smak på tårtan?
    Det blev, något oväntat, päron och vit choklad. Va jättegott :)
  • gbg2012
    Emma84 skrev 2012-04-02 20:46:45 följande:
    Hallå tjejer!
    Hur går det för er?

    Idag gick OSA-tiden ut för vår del! Härligt
    Nu kan man sätta igång på allvar med planering och bordsplacering!
    Inte en enda har tackat nej till vår dag. Känns jättekul, men samtidigt blev vi fler än vad vi räknat med Haha!

    Idag beställde vi äntligen ringarna, blev inte alls vad jag först tänkt mej. Men är SUPERnöjd!

    Tankar och idéer om bordsdekorationer!?! Kan vi inte brainstorma lite?
    Hur gör - och tänker - ni? Blommor på borden? Vilka? Annat?
    Påsk underbart massor av tid att fixa till bröllopet. 

    Det går bra! Vi har gjort klart en preliminär bordsplacering, Gästpresentationerna är nästan klara de flesta blev två meningar och en del med tre. =) Festprogrammet är också nästan klart,  ska skriva färdigt procent och göra en graf och lite till, men det mesta klart! 

    Imorgon ska vi åka till min m2b föräldrar och göra klart alla bordsplaceringskyltar och få input på saker att skriv om hans släktingar.  Sedan ska vi göra en egen ram som gästerna ska fotas med. 

    Vad gäller bordsdekorationer ska vi ha blommor som matchar brudbuketten. Så slingrande hjärta på tråd och vendela rosor. Sedan ska vi ha ett stort hjärta bakom oss i stål med blommor. Ska träffa floristen nästa lördag. Bordsekorationerna ingår i priset i lokalen. Vi kommer inte ha andra bordsdekorationer. Ljus och sånt kommer vi ha också och det ingår i lokalen. Sedan kommer vi ha flavous som är svarta organza påsar på tallrikarna som blir som dekorationer. Dessa kommer vi ha godis i. 

    Nästa helg ska vi provsmaka tårta och beställa den, bestämma allt praktisk i lokalen och bestämma festmeny med kock, provfotogarferas med vår fotograf.

    Ringen har vi hämtat och den är precis som jag ville ha den. Ska beställa ett par diamantörhängen nu i april- min m2b kommer ge de till mig i morgongåva. 
  • gbg2012

    alla brudar nu har vi gjort en layout till våra bordsplaceringsskyltar! Den gröna färgen stämmer inte och papret ska var tjock och inte lika vitt. Men övrigt vad tycker ni??? 


  • Spolan

    Vad har ni tänkt att gästerna ska kasta på er efter vigseln??? Ris (små hjärtformade) eller såpbubblor??? Har ni köpt från ebay?

  • moonlightgirl
    Spolan skrev 2012-04-09 17:48:25 följande:
    Vad har ni tänkt att gästerna ska kasta på er efter vigseln??? Ris (små hjärtformade) eller såpbubblor??? Har ni köpt från ebay?
    Jag har inte tänkt så mycket på det utan det får gästerna fixa själva.
Svar på tråden Bröllop 2 Juni 2012