• isen1981

    Bröllop 2 Juni 2012

    Någon annan som har bokat samma datum?   Hjärta

  • Svar på tråden Bröllop 2 Juni 2012
  • scochjt
    LinnéaJonathan skrev 2012-03-25 17:25:14 följande:
    Hej!

    Kul, inte långt kvar nu! Glad

    Jag bor i Norrköping.
    Frågar som Emma84, hur går det med planeringen? 
    Har inte kommit åt datorn på ett tag.
    Det börjar bli lite nervöst, är lite orolig att man missar nåt. Men detta är i stora drag det som är kvar
    Vigselprogram, påbörjat
    festprogram och bordsplacering (inkl. gästpresentationen), det är påbörjat
    Har köpt blockljus, ska bara dekorera dom med lite pärlor mm på en ståltråd runt. Såg en bild i nån tråd här på BT. Annars är det mesta inför lokalen fixat, tror och hoppas jag! Ska strö små pärlor på bordet istället för duk, har vitt, lila och silver som tema.
    Underkläder till mig själv
    Skor till mannen samt barnen
    Bil från kyrkan till festen

    Igår bestämde vi smak på tårtan och i förra veckan beställde jag blommor :)
    Och klänningen ska komma i början av april!
    Jag hoppas verkligen inte jag missat nåt viktigt!? 
  • moonlightgirl
    LinnéaJonathan skrev 2012-03-25 17:23:17 följande:
    Jag såg bilder från ett bröllop med sådana stenar och det var jättefint! Glad
    Hoppas på det att det kommer att bli fint

    Ja tjejer det är ju inte långt kvar nu.  =)
    Pirrigt det känns o nu börjar det bli dags att fixa till så att man inte har så mycket kvar o göra sista veckorna.
  • N blir B

    



    Jag blir galen, bilden blir både liten & åt fel håll.  Jaja bi ser ju hur min klänning ser ut i alla fall. Jag ska plocka bort blommorna  dock. Jag ville ha en lite busig klänning som är lite oväntad. Den känns super!
    Den ska sys om lite. Det ska bli snörning i ryggen och fixas lite. Det är en Nixa provkollektion som inte syddes upp i fler exemplar.  

    Vad ska ni ha för in & utgångsmusik?

    Jag är en Uppsala tjej som flyttat till Fagersta för kärleken och vi knyter våra band hemma i Uppsala.  
  • Imke1977
    N blir B skrev 2012-03-29 10:21:06 följande:
    


    Jag blir galen, bilden blir både liten & åt fel håll.  Jaja bi ser ju hur min klänning ser ut i alla fall. Jag ska plocka bort blommorna  dock. Jag ville ha en lite busig klänning som är lite oväntad. Den känns super!
    Den ska sys om lite. Det ska bli snörning i ryggen och fixas lite. Det är en Nixa provkollektion som inte syddes upp i fler exemplar.  

    Vad ska ni ha för in & utgångsmusik?

    Jag är en Uppsala tjej som flyttat till Fagersta för kärleken och vi knyter våra band hemma i Uppsala.  
    Superfin klänning!

    varken ingångsmusik eller utgångsmusik är klar ännu... kan ju akldrig bestämma mig liksom :-/
  • Imke1977

    Vi har precis varit och tagit en titt i vår festlokal och kyrka. Åååhh det känns underbart!! Längtar så det gör ont
    Allt känns superbra. Vi provspelade musik och provgick fram till altaret. Vi provade dansa lite på dansgolvet. Kikade lite på köket, bord och stolar samt dukning.
    Jag tror det kommer bli en underbar dag

  • Imke1977

    Just ja! Sen har vi ÄNTLIGEN bestämt tårta nu. Det blir med vaniljcreme, chokladmousse och Hallongrädde med färska hallon i. Vit marsepan och lila rosor på. Vi beställde en smaktårta. den va SÅÅ god. Sådär lagom syrlig och söt

  • LinnéaJonathan
    scochjt skrev 2012-03-27 20:18:45 följande:
    Har inte kommit åt datorn på ett tag.
    Det börjar bli lite nervöst, är lite orolig att man missar nåt. Men detta är i stora drag det som är kvar
    Vigselprogram, påbörjat
    festprogram och bordsplacering (inkl. gästpresentationen), det är påbörjat
    Har köpt blockljus, ska bara dekorera dom med lite pärlor mm på en ståltråd runt. Såg en bild i nån tråd här på BT. Annars är det mesta inför lokalen fixat, tror och hoppas jag! Ska strö små pärlor på bordet istället för duk, har vitt, lila och silver som tema.
    Underkläder till mig själv
    Skor till mannen samt barnen
    Bil från kyrkan till festen

    Igår bestämde vi smak på tårtan och i förra veckan beställde jag blommor :)
    Och klänningen ska komma i början av april!
    Jag hoppas verkligen inte jag missat nåt viktigt!? 
    Ungefär så långt vi har kommit också! 
    Jag är också lite orolig för att missa något, dubbelkollar mina listor hela tiden. Flört Men det blir nog bra!

    Vad blir det för smak på tårtan?
  • LinnéaJonathan
    moonlightgirl skrev 2012-03-27 20:49:26 följande:
    Hoppas på det att det kommer att bli fint

    Ja tjejer det är ju inte långt kvar nu.  =)
    Pirrigt det känns o nu börjar det bli dags att fixa till så att man inte har så mycket kvar o göra sista veckorna.
    Ja herregud, tiden går så fort, det är verkligen nära nu! Glad
  • LinnéaJonathan
    N blir B skrev 2012-03-29 10:21:06 följande:
    


    Jag blir galen, bilden blir både liten & åt fel håll.  Jaja bi ser ju hur min klänning ser ut i alla fall. Jag ska plocka bort blommorna  dock. Jag ville ha en lite busig klänning som är lite oväntad. Den känns super!
    Den ska sys om lite. Det ska bli snörning i ryggen och fixas lite. Det är en Nixa provkollektion som inte syddes upp i fler exemplar.  

    Vad ska ni ha för in & utgångsmusik?

    Jag är en Uppsala tjej som flyttat till Fagersta för kärleken och vi knyter våra band hemma i Uppsala.  
    Sååå fin den är! Supersnygg! Glad

    Ingångsmusik är vi lite osäkra på än, tar kyrkan cd blir det Canon in D, annars får det bli Mendehlsons brudmarsch. Utgångsmusiken blir Änglagård.
    Vad funderar ni på? 
  • LinnéaJonathan
    Imke1977 skrev 2012-03-29 14:15:40 följande:
    Vi har precis varit och tagit en titt i vår festlokal och kyrka. Åååhh det känns underbart!! Längtar så det gör ont
    Allt känns superbra. Vi provspelade musik och provgick fram till altaret. Vi provade dansa lite på dansgolvet. Kikade lite på köket, bord och stolar samt dukning.
    Jag tror det kommer bli en underbar dag
    Åh vad härligt! Hade precis samma känsla när vi kollade in vår lokal, det blir så verkligt på nåt sätt! Glad
    Ni har fått kolla in kyrkan också alltså? Spännande att få provgå fram till altaret.
    Vi ska träffa prästen i maj någon gång så då kanske det blir lite provgång för oss också...Flört

    Tårtan låter ju himla god, sådär fräsch smak som jag också är ute efter! 
Svar på tråden Bröllop 2 Juni 2012