• msafr05

    21 juli 2012, är vi fler??

    Vi är nyfikna på vilka fler som gifter sig den 21 juli. Hur går det med er planering? Vad är klart och vad ska fixas framöver? När skickar ni ut inbjudningarna?

  • Svar på tråden 21 juli 2012, är vi fler??
  • chrpe

    Det börjar verkligen närma sig med stormsteg. Jag har insett att jag är fullbokad varje helg fram til bröllop förutom de två helger som är precis innan. Antar att det skulle kunna bli en möhippa en av dessa helger, då återstår en "fri" helg. Så det blir mycket bröllopsfix om vardagskvällarna nu.

    Ska göra provsminkning och håruppsättning den 10 juni. Ska provfotas samma dag.
    Har bokat naglar till torsdagen innan bröllopet.
    Ska prova ringen idag.
    Klänningen ska provas 2 juli, för en sista ändring.
    M2B kläder är klara, ska bara provas en sista gång samtidigt som jag provar klänningen.
    Ska boka in blommorna. Har bara inte bestämt mig helt 100 vad jag ska ha.
    Skor är klart, men nu har jag opererat foten så jag får kanske hitta ett par nya om det inte blir bra när jag tar bort skruvar och stift.
    Örhängen är inköpta. Armband likaså. Halsband har juag struntat i. Tror inte jag ska ha något.
    Näbbklänning och skor inköpta.
    Tärnklänning inköpt.
    Marskalk ska ordna med egna kläder.
    Bil till efter kyrkan håller vi på att ordna med.
    Nu ska vi ordna med festprogram, som nästan är klart. Vigselprogram är klart men ska skriva ut och klippas till. Ska köpa såpbubblor också.
    All mat och det mesta med festen är klart.

    Så jag tror vi börjar komma i ordning med det mesta, så man bara kan njuta sista tiden.

     

  • AnnL

    Klänningen ligger hos sömmerskan för fållning, och prästen ska vi träffa i mitten av juni nångång. Känns sent men hon skulle tydligen inte börja sitt arbete förrän 12/6...

    Sedan har vi festhäfterna kvar som ska lämnas till tryck, likaså vigselprogrammen..

    Men annars är vi nog rätt klara Solig

  • syringa

    Vad har ni för skor? Letade idag men hittade inga bra... Helst skulle jag vilja ha ett par ljusblå/himmelsblå men det verkar stört omöjligt.

  • AnnL
    syringa skrev 2012-06-03 18:44:38 följande:
    Vad har ni för skor? Letade idag men hittade inga bra... Helst skulle jag vilja ha ett par ljusblå/himmelsblå men det verkar stört omöjligt.
    Har du kollat på tradera/ebay? :)

    Jag börjar få lite nojja nu känner jag.. typ att vi ska ha glömt nå viktigt, att festen ska bli stel å tråkig etc etc

    hur är det med er andra? är ni coola å lugna? :)
  • sanmal

    Lugna o coola, vad är det?? Flört

    Haha, skämt åsido, jag har varit heeeelt hispig när det gäller våra kläder då det strulat som fasen med det men annars har jag, eller ja, jag är, ganska lugn o cool över resten Glad 

    Prästen kommer hem till oss för vigselsamtal nu på torsdag, den 7/6, pirrigt!! Skrikandes

  • Five year engagement

    vi har koll på det mesta, och är coola och lugna... men så har vi ju ett litet bröllop där vi gjort det väldigt enkelt för oss... =)


    skönt tycker jag!


    Färdigt:


    * Vi ska göra om våra förlovningsringar, de är beställda och klara.


    * Skor har jag köpt.


    * Smycken har jag köpt


    * Sambons kläder är köpta


    * Sonens kläder är köpta, ska ha ett par hängslen till honom också.


    * Har bokat frisörtid, köpt hårprodukter inför uppsättningen som jag gör själv med hjälp av min syster.


    Ska göras:


    * Måste boka in ett möte på herrgården vi ska vigas samt ha middagen på.. kolla in miljön och prata om detaljer.


    * Måste också ge besked till konditoriet vilken tårta vi bestämt oss för.


    * Ska beställa vigselringen nästa helg.


    * ska bestämma blommor til buketten nån gång efter midsommar.


    * Hitta något till håret, en fin kam eller liknande. Funderar på en slöja...


    är säker nått jag glömt... =)


     


     

  • sanmal
    chrpe skrev 2012-06-05 15:36:09 följande:
    Jag kanske har frågat er innan, men vad ska ni ha för musik?
    Vi ska ha två solo sånger i kyrkan. Sonja aldén med Du är allt och Rascal Flatts Bless the broken road.
    Psalmer har vi inte en susning om Tungan ute

    Vad vi ska dansa första dansen till vet vi ännu inte... de låtar som är mest vi vågar vi kanske inte vräka på som första dans... tänk om farmor får värsta hjärtattacken eller nåt Flört

    Men tänk, idag är det bara 46 dagar kvaaaar Skrattande
  • vangeleyev

    Åh behöver hjälp... Har hittat en sån fin psalm, men verkar vara en doppsalm =( Men texten är ju så fin!!! psalm 791 någon som hört den? Du vet väl om att du är värdefull.... Jag som fastande för den ..=( 
    Liljor är min favorit blomma, men pollen i blomman fläckar av sig jätte mkt.. så nu vet jag inte hur jag ska göra...Någon som har något tips?

    hur ska ni göra med  valsen? ska din dansa valsen eller spexa till de lite?  

  • synanceia
    vangeleyev skrev 2012-06-06 12:03:21 följande:
    Åh behöver hjälp... Har hittat en sån fin psalm, men verkar vara en doppsalm =( Men texten är ju så fin!!! psalm 791 någon som hört den? Du vet väl om att du är värdefull.... Jag som fastande för den ..=( 
    Liljor är min favorit blomma, men pollen i blomman fläckar av sig jätte mkt.. så nu vet jag inte hur jag ska göra...Någon som har något tips?

    hur ska ni göra med  valsen? ska din dansa valsen eller spexa till de lite?  
    Jag har faktiskt hört om folk som haft den låten ändå. Jättevacker! :)
Svar på tråden 21 juli 2012, är vi fler??