21 juli 2012, är vi fler??
Vi är nyfikna på vilka fler som gifter sig den 21 juli. Hur går det med er planering? Vad är klart och vad ska fixas framöver? När skickar ni ut inbjudningarna?
Vi är nyfikna på vilka fler som gifter sig den 21 juli. Hur går det med er planering? Vad är klart och vad ska fixas framöver? När skickar ni ut inbjudningarna?
Hej nu är det snat bara 3 mån kvar
Tänkte höra ur det går med er och hur lång ni kommit
i planeringen.
Vi har vigselprogram och festhäften kvar att utforma men de är iaf påbörjade :) Vi ska också provsmaka menyn och bestämma oss men sen är nog allt inkl bröllopsresan klart. Däremot funderar jag på om man ska planera något för middagen och festen? Alltså när man ska göra vad, är det rimligt att lägga över det helt på toastmadame, eller hur tänker ni?
Vi är nog i samma fas som AnnL . Vi skulle behöva skriva ett körschema för dagen också. Tror det hade underlättat både oss och toastmaster. Sen är det så klart lite småpill kvar, men vi känner oss lugna och att vi har det mesta under kontroll.
Jag har en hel del kvar!
Bukett och blomsterarrangemang
Vigselprogram
Boka transporter och liknande
Kläder till näbbar, mina underkläder, mina skor, kostym till m2b
Med mera...
Med två heltidsjobbare och småbarn hinner man liksom inte riktigt med allt man skulle vilja. Fast vi kommer å andra sidan ha en enkel och uppsluppen sommarfest så jag känner ingen panik (än). :)
Är ni andra helt klara med blommor och kläder?
Min klänning är beställd men inte utprovad än, sambon ska hyra smoking och det är utprovat och klart. Till vår lillkille (2 år) är jag på jakt efter skor och skjorta - sen ska jag även fixa mina underkläder då de inte är köpta än..
´Nån som har nåt bra tips på svarta finskor till en tvååring??
Idag ska vi iväg och beställa tårtan - det blir skönt att ha det klart!
Hej hej!
Här börjar saker och ting att ordna upp sig! Maten är beställd och vi har börjat fundera på ringar.
AnnL: Jag har också funderat en hel del på toastmastrarnas roll. Vi vill inte belasta dem för mycket då båda har så mycket att göra. Jag tror vi kommer att låta dem planera tal. Alltså att folk får anmäla tal till dem och så får de lägga in talen i programmet, men att vi själva kommer att vara de som utformar hur kvällen ska bli. När man ska äta osv. och så får de liksom leda festen. Hoppas du förstår hur jag menar.
Men jag vet folk som varit toastmasters förut och de hade betydligt mycket mer arbete och en tydligare roll i själva festens utformning. Så jag tror alla gör lite som de vill. Ni kanske kan prata ihop er med era toastmasters och fråga vad DE tycker är en rimlig arbetsbörda.
Här börjar saker och ting att ordna upp sig! Maten är beställd och vi har börjat fundera på ringar.
AnnL: Jag har också funderat en hel del på toastmastrarnas roll. Vi vill inte belasta dem för mycket då båda har så mycket att göra. Jag tror vi kommer att låta dem planera tal. Alltså att folk får anmäla tal till dem och så får de lägga in talen i programmet, men att vi själva kommer att vara de som utformar hur kvällen ska bli. När man ska äta osv. och så får de liksom leda festen. Hoppas du förstår hur jag menar.
Men jag vet folk som varit toastmasters förut och de hade betydligt mycket mer arbete och en tydligare roll i själva festens utformning. Så jag tror alla gör lite som de vill. Ni kanske kan prata ihop er med era toastmasters och fråga vad DE tycker är en rimlig arbetsbörda.
Puffar i den här tråden, nu är det snart bara två månader kvar, hur går det för er tjejer? :D
Vi var i kyrkan i onsdags och träffade prästen samt musikern. Vi gick igenom allt och fick prova säga allt. Var jätte pirrigt :) Vi hade bestämt musik men nu har de satt igång hjärnverksamheten åter. Vad ska ni ha som in och utgångsmusik? Min klänning har kommit så jag har provat den och så ska den sys om lite. Ska snart träffa min MUA.