• msafr05

    21 juli 2012, är vi fler??

    Vi är nyfikna på vilka fler som gifter sig den 21 juli. Hur går det med er planering? Vad är klart och vad ska fixas framöver? När skickar ni ut inbjudningarna?

  • Svar på tråden 21 juli 2012, är vi fler??
  • Drömbröllop12

    Här kommer en till som gifter oss samma datum


     

  • chrpe

    Jag tror verkligen man ska lägga pengar på ett band. Det höjer alltid stämningen!!!

  • syringa

    Hej, här kommer en till som gifter sig den dagen i Uppsala!

  • msafr05

    Härligt! Hur går det med inbjudningarna för er? Våra är nu utskickade, så kul när man kan prata om det med vänner och familj! :)

  • syringa

    Hej!
    Vi är precis i startgroparna!

    Klart:
    - Kyrka bokad
    - Lokal bokad (församlingshemmet intill)

    På gång nu:
    - Gästlista (vi blir ca 40 vuxna och 15 barn)

    Vi har inte heller någon jättebudget.
    Kommer köra cateringbuffé eftersom det känns enklast och mest avslappnat - mycket småbarn på festen.

    Funderar på att förvarna folk om datum redan nu och sedan skicka formella inbjudningskort längre fram. Fler som gör så?

  • synanceia

    Hej hej!
    Vi har också valt det datumet. Bestämde oss för en vecka sen men hunnit en bit på vägen:
    -Bokat kyrka
    -Bokat lokal
    -Bestämt vem som ska vara marskalk och tärna
    -Smink ska jag göra själv
    -Fotograf och filmning står sambons syskon för, de är riktigt duktiga.
    - Gästlistan är nästan klar och de flesta har fått veta datumet.
    -Börjat spåna på hur inbjudningarna ska se ut och idag ska jag försöka göra en själv och se om det går.
    - Bestämt färgtema: olivgrön och ljusrosa.

  • synanceia
    syringa skrev 2012-01-16 16:29:50 följande:
    Hej!
    Vi är precis i startgroparna!

    Klart:
    - Kyrka bokad
    - Lokal bokad (församlingshemmet intill)

    På gång nu:
    - Gästlista (vi blir ca 40 vuxna och 15 barn)

    Vi har inte heller någon jättebudget.
    Kommer köra cateringbuffé eftersom det känns enklast och mest avslappnat - mycket småbarn på festen.

    Funderar på att förvarna folk om datum redan nu och sedan skicka formella inbjudningskort längre fram. Fler som gör så?
    Då har vi hunnit ungefär lika långt. :) Vi ska nog mest troligt också köra på cateringbuffé. Och vi ska göra samma med inbjudan. Tänkte skicka ut dem tidigast första veckan i mars.
  • chrpe

    Vi kan inte bestämma färgtema. Båda vill ha olika nyanser av vitt och grönt, jag vill även ha orange men killen vill ha lila. Vad tror ni blir bäst??? Jag gillar ju lila jag med och han orange därför är det svårt att bestämma sig.

  • msafr05

    Vi ska med ha nyanser av vitt och grönt och är i full färd med och bestämma oss för om det ska bli rött eller ljusrosa som sista temafärg- vad tror ni?


     


    chrpe - orange låter fint tycker jag!

  • Kristinnäs

    Hej! Vi ska också gifta oss 21 juli. vi har bara bokat kyrkan än. Vi ska ha dop för våran son nu på lördag (28 jan) och efter det ska vi ta itu med bröllopet:) Jag har bestämmt färgtema, dukning och allt sånt men vi har ännu inte hittat nån lokal för festen så det är svårt att göra nåt innan dess.

Svar på tråden 21 juli 2012, är vi fler??