• Tokig

    Oktober 2012

    Tänkte att det kan vara trevligt att samlas och följa varandra fram till den magiska dagen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-25 09:10
    Vi som (hitintills) är med i tråden är:

    Pyttsan, 29/9, Åland
    Tokig, 6/10, Småland
    Caruba, 6/10, Arild
    Daludd, 6/10, Göteborg
    Soahl, 6/10, Stockholm

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-07 15:00
    Camilla837, 6/10, Öckerö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 14:43
    Lillama, 20/10, Öland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 08:48
    Meyita, 20/10, Värmdö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-25 08:27
    tinaalpfält, 6/10, Flen

    TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-07 17:13
    KochM, 13/10, Örebro

  • Svar på tråden Oktober 2012
  • stjärnfrukt

    Eftersom min sambo friade 22 augusti och vi gifter oss nu den 20 oktober så var det lite svårt att ha osa tidigare, annars hade jag absolut haft det!
    Vad det gäller musik så ska vi ha ett coverband som spelar...vi har fått önska låtar som jag vet att de har tränat på + att vi ska få en låtlista av dem, ska bli spännande och se hur den ser ut. 

    Svärmor har sagt att hennes vänninor gärna är serveringspersonal gratis (men vi köper väl fina blommor till dem eller nått!) vilket känns riktigt bra, de är pålitliga och dessutom hade vi räknat med att det skulle kosta några tusen :)

    Vad det gäller tårta, så vill vi ha efterrättsbuffé! Hur tänker ni andra, vad ska ni ha? Svärmor köper en bröllopstårta (hade vi också räknat en tusenlapp), min äldsta syster har jobbat som konditor och ska göra två tårtor (choklad/körsbäs & citron), sen hade jag tänkt göra cheescake och marängtårta (glutenfri), cupcakes och fruktsallad...vad kan man mer ha tror ni?

    Vad ligger er budget på?
    Vår ligger på 35.000, ca 85 gäster. 

  • caruba
    stjärnfrukt skrev 2012-09-23 09:21:15 följande:
    Vad det gäller tårta, så vill vi ha efterrättsbuffé! Hur tänker ni andra, vad ska ni ha? Svärmor köper en bröllopstårta (hade vi också räknat en tusenlapp), min äldsta syster har jobbat som konditor och ska göra två tårtor (choklad/körsbäs & citron), sen hade jag tänkt göra cheescake och marängtårta (glutenfri), cupcakes och fruktsallad...vad kan man mer ha tror ni?

    Vad ligger er budget på? Vår ligger på 35.000, ca 85 gäster. 
    Efterrättsbuffé låter underbart. Och så är där något för alla.

    Eftersom att vi köpte färdigt paket så hade vi inte mycket till val till vad vi skulle ha för tårta. ;0)
  • erikojohanna

    Hej! 
    Jag vill börja med att spy ur mig lite. JAG ÄR SÅ TRÖTT PÅ BRÖLLOPET!!!!!!!!!!!!!! Krångel med festhäfte, som egentligen typ är färdigt, men de som har fixat allt vill ju ABsolut inte att vi ska se något annat i häftet än vår gästpresentation (som vi skrivit själva). Helt okej, MEN, då får dem ju också vara tillgängliga att lägga in det vi har skrivit. Vi ska skicka iväg till tryckeriet ikväll.

    Men annars är det bra.. haha.
    Ska prova klänningen en sista gång imorgon för att se om ytterligare justering krävs.

    Göra idag:
    *Välja psalmer.
    *fixa musiken till festen, vilka låtar bandet ska spela osv.
    *Vi ska placera ut gästerna på deras rum.  
    *Vigselprogram
    *helst köpa skor till min andra hälft
    *Få tag i trummisen
    Säkert mycket mer som jag glömt.

    Det var jätte roligt att läsa om era möhippor! :D Jag fick ingen denna helgen heller, haha. Men jag tor det blir nästa helg då det är sista helgen innan, eller efter bröllopet.
    Min blivande fick sin svensexa igår, kul! Jag fick veta i onsdags att de skulle ha den igår, så det var spännande. Släppte in dem osv. eftersom att gubben sov.
    Så dem väckte honom, åt frukost här och så drack några, inkl. gubben, en skvätt wiskey. Fy fasen, kl.9 på morgonen.. usch! :D
    Sedan åkte dem någon slags trehjulig trampbil ner för ett berg(bilväg). Han fick efter det bada naken i en bäck med ett vattenfall, som dem tog bilder på. Haha! Sedan spelade dem paintball och efter det bastade och bubblade dem bubbelpool på en relaxavdelning.
    Därefter åt dem middag ute.
    Det sista dem gjorde var, precis när de var utanför vårt hus, att tejpa hans ben och armar, sätta på honom en huva och slänga honom i bagageutrymmet. Köra en sväng för att sedan dumpa honom i hans yttre befäls trädgård (som var i Usa). Där tejpade dem fast honom vid en stolpe i trädgården (dock under tak för det regnade). Och där fick han ta sig loss bäst han kunde och de övriga åkte hem. Haha! :D Han kom loss från stolpen efter 15 min och sedan efter ett tag fick han bort runt armar och ben. Sedan sprang han de 3,5 km hem i ösregnet.

    Jag bävar lite inför just den här dumpningsdelen. Vet inte om mina tjejer anammat det, men en i sällskapet dumpade vi på hennes möhippan förra året. Då kedjade vi fast henne på spårvagnen och tejpade fast nyckeln bak på ryggen, så hon fick be någon om hjälp att komma loss. Så hon såg bara alla gå av spårvagnen, men en av oss gick på i en annan vagn igen och höll koll på att hon kom loss och att inget gjorde något med henne.
    Så det kan hända att hon vill hämnas... :P
     
    Nej nu ska det planeras.. blö!
    Kram på er alla! 

  • caruba

    Visst e man trött på bröllop, man längtar efter bröllopet och man vill egentliegn bara att det ska vara över. Väldigt dubiösa känslor för alltihoppa. ;0) 13 dagar kvar för min del.....

  • stjärnfrukt
    caruba skrev 2012-09-23 17:08:29 följande:
    Vad duktig du är! Jag hade aaaaldrig klrat av att göra en sån fin bukett! :)
  • Tokig
    caruba skrev 2012-09-23 17:08:29 följande:
    Visst e man trött på bröllop, man längtar efter bröllopet och man vill egentliegn bara att det ska vara över. Väldigt dubiösa känslor för alltihoppa. ;0) 13 dagar kvar för min del.....
    Det är precis så. Jag verkligen längtar tills vi sätter oss på flyget till Barcelona efter bröllopet.

    Men samtidigt längtar jag ju efter att få sätta mig i frisörsstolen och bli brud, jag längtar efter första mötet med M2B, jag längtar efter att äntligen få se min ring, jag längtar efter att få se min underbara guddotter som brudnäbb, jag längtar efter att få höra musiken som vi valt sedan länge, jag längtar efter orden - ni är nu man och hustru... finns så sjukt mycket jag längtar efter... men jag är så otroligt trött på detta "inför-bröllop-fixande" och prat.

    Finns ju inte en människa som inte frågar om bröllopet nu. "Är du nervös" *Är du stressad" "Är allting klart" osv... det är ju inte direkt så att man blir mindre nervös eller stressad av det.

    Jag har iallafall börjat snegla på väderleken... vet att jag inte borde men det går liksom inte att låta bli. Jag hoppas så att det blir så pass ok väder så att vi kan vigas utomhus. Håller alla tummar för det.

    Annars har vi faktiskt inte jättemycket kvar att göra. Ska skriva ut lite pappersgrejer, men det är ju bara att trycka på en knapp. Själva grejerna är ju färdiga.

    Till helgen ska jag och M2B åka på en liten cityweekendresa. Ska bli underbart. Strosa på stan, njuta av relaxen, äta god mat och sen sova ut i en hotellsäng, och så klart god frukost. Det blir som den sista uppladdningen inför
Svar på tråden Oktober 2012