• Tokig

Oktober 2012

Tänkte att det kan vara trevligt att samlas och följa varandra fram till den magiska dagen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-25 09:10
    Vi som (hitintills) är med i tråden är:

Pyttsan, 29/9, Åland
    Tokig, 6/10, Småland
    Caruba, 6/10, Arild
    Daludd, 6/10, Göteborg
    Soahl, 6/10, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-07 15:00
    Camilla837, 6/10, Öckerö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 14:43
    Lillama, 20/10, Öland

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 08:48
    Meyita, 20/10, Värmdö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-25 08:27
    tinaalpfält, 6/10, Flen

TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-07 17:13
    KochM, 13/10, Örebro

• Svar på tråden Oktober 2012
  • tinaalpfält

Caruba: Jättefin bukett/corsage!! Så gulligt med hjärtat och nyckeln också!

Stjärnfrukt: Jättetråkigt med din bror, men försök att vända på det. Det är han som missar en fantastisk dag och det är han som borde vara mest ledsen. Lättare sagt än gjort såklart, men du får inte låte det förstöra er bröllopsdag!

Pyttsan: Också mycket nyfiken....hur är det såhär 5 dagar innan?? Jag har sjukt svårt att ta in att jag gifter mig nästa vecka. Känns så overkligt.

Som de flesta andra känner jag mig också ganska trött på den här hetsen som börjar infinna sig. Dock har jag kommit fram till att jag egentligen tycker att bröllopsfixet är kul men att jag blir så frustrerad över att jag egentligen inte hinner med det nu. De senaste aktiviteterna få vår front var ett bak av ca 100 minimuffins med fetaost och soltorkade tomater till minglet....nån gång framöver ska det bakas lika många med rökt skinka, parmesan och dijon. Igår testade min kompis att fixa håret (tredje gången totalt) och nu har vi hittat frisyren med stort F så det känns bra.

Grejer kvar:
    Bestämma dikt samt ordning på alla delar till vigseln och mila till VF.
    Göra vigselprogram
    Göra välkomstinfo/hålltider
    Göra klart festprogrammet
    Printa allt och klistra/knyta ihop
    Baka minimuffins
    Klippa oss
    Fixa mina naglar
    Hämta sambons nygraverade ring
    Köpa alkoholfria drycker på systemet
    Fixa extra linser + ögondroppar 
    Köpa fler hårnålar!
    Ta med klänningen till sömmerskan för att ta upp längden
    Hämta ut alla kläder
    Gå in skorna
    mm

Sen har jag funderat på att hålla ett tal men jag har fortfarande inte bestämt mig :S 

• Tokig
    stjärnfrukt skrev 2012-09-24 08:48:40 följande:
    Min storebror kommer inte Gråter
    Nä, fy bubblan vad tråkigt.
  • Tokig
    tinaalpfält skrev 2012-09-24 10:38:48 följande:
    Pyttsan: Också mycket nyfiken....hur är det såhär 5 dagar innan?? Jag har sjukt svårt att ta in att jag gifter mig nästa vecka. Känns så overkligt.
    Jag satt på tåget imorse när det verkligen slog mig också, jag gifter mig nästa vecka... helt galet.

Spenderade välbehövliga timmar med min tärna i helgen. Vi gjorde ingenting. Fikade, tittade på "dålig" TV och bara umgicks. Det var såååå härligt. Hon har nyförlovad så vi pratade om hennes bröllop. Kändes jättehärligt att planera hennes dag... känns väldigt avlägset att jag är fru om ett par veckor.
    tinaalpfält skrev 2012-09-24 10:38:48 följande:
    Sen har jag funderat på att hålla ett tal men jag har fortfarande inte bestämt mig :S 
    Vi ska ju ha egna löften. Jag har skrivit mina men jag måste ju lära mig de utantill så att de verkligen sitter, Kommer ju vara toknervös när det är dags. 80 av mina närmsta sitter/står runtomkring och ska höra mig avlägga en kärleksförklaring... inget jag är van vid direkt Tungan ute
  • Tokig
    stjärnfrukt skrev 2012-09-23 09:21:15 följande:
    Vad det gäller tårta, så vill vi ha efterrättsbuffé! Hur tänker ni andra, vad ska ni ha? Svärmor köper en bröllopstårta (hade vi också räknat en tusenlapp), min äldsta syster har jobbat som konditor och ska göra två tårtor (choklad/körsbäs & citron), sen hade jag tänkt göra cheescake och marängtårta (glutenfri), cupcakes och fruktsallad...vad kan man mer ha tror ni?
    Det låter helt ljuvligt med en efterrättsbuffé. Vi kommer endast ha trerättersmiddag. Vi vill vara klara med maten när vi rest oss. Vi vill fokusera mest på festen. Så vi har vår bröllopstårta som efterrätt, serveras vid bordet. Vi kommer skära upp en liten minitårta mest för traditionen men sen serveras alla sina bitar precis som en efterrätt. Till detta kommer det serveras champagne (vi tycker inte riktigt om dessertvin så vi tyckte det  kändes roligare med bubbel).

Däremot kommer kaffet serveras som en buffé, så det kan alla gå och h'mta när de känner sig sugna. Där kommer även finnas spettkaka (jag är skånsk) och lite olika godis. Har köpt fina gamla glasburkar som kommer märkas med "Brudens favorit", "Brudgummens favorit", "Bestmans favorit" etc... och sen då fyllda med respektives favoritgodis... det blir vår lilla "efterrättsbuffé".
  • tinaalpfält

Håller absolut med angående efterrättsbuffé. Jag har inte varit med om någon sådan på ett bröllop men på ett par disputationsfester. Jag tror inte att det behövs så mycket mer i den buffén du räknar upp Caruba...möjligtvis lite vispad grädde/vaniljvisp/glass till fruktsalladen. 

• Camilla837
    lillama skrev 2012-09-22 21:00:57 följande:
    Hej!
    Maila gärna till min mail..
    MalinNilssson@hotmail.com (glöm inte 3 s i nilssson)
    Har mailat det till dig nuSkrattande
  • Camilla837

Jag blev möhippad i lördags?
    Trodde inte alls jag skulle få någon och speciellt inte den här helgen eftersom min m2b var borta och jag hade hand om vår dotter på 6 månader.

Klockan 9 på morgonen så ringde det på dörren och där stod tjejerna och svärmor som skulle ha hand om min lilla prinsessa.

Jag fick champange och fralla, en påse med saker som jag skulle ta på mig. det var slöja, en prinsesskrona,rosa klänning. strumpeband mm. Sedan vart jag tillsagd att gå och sminka av mig!

Sen bar det av till stan där jag fick mitt första uppdrag vilket var att gå runt till killar och be dem sminka mig. En kille för varje sak. Jag som är lite blyg fick häla i mit ordentligt med alkohol innan jag vågade. Sen när jag väl komigång gick det jättebra och snygg blev jag? Knallröd om läpparna och kinderna.

Nästa uppdrag gick ut på att jag skulle nypa killar i rumpan. Detta gick med galant och fort så fick fortsätta med att sälja min atograf för 5 kronor. Fick ihop 105 kronor så blev en del att skriva.

Sen bar det vidare till sjukhuset och jag undrade självklart vad jag skulle göra där. Fick höra att jag skulle bli inlagd... hehe.

Det blev jag inte uten det var en lektion i zumba som stod på schemat och lite lunch.
    Aedan fortsatte det till ärstagård där det blev femkamp och väldigt blött. Fick köra skotkärra på en planka över en damm. Jag låg ju mest i dammen!
    Efter det så ångbastade vi och bada. Blev en hel del tjejsnack här:)

När detta var färdigt så fortsatte vi till en av tjejerna där det blev middag, kareoke och utfrågning. Framemot 24.00 så fortsatte vi ut och jag var hemma ca 04.00.

En underbart lyckad dag och kväll! 

• MrsButterfly

Roligt med alla hippor! =)

Tokig: Jag har senaste dagarna tänkt; Nu är det ungefär två veckor kvar! Gah!

Tänkte inte på att man kan säga "Nästa vecka" =D Gah! gah!

Tycker förjobbet är alldeles sagolikt roligt ochär redan lite ledsen över att aldrig mer få planera ett bröllop igen, ni vet, allt man drömt om och nu är det verklighet.

Kram kram!

• soahl

Åh, nu harjag varit borta härifrån så länge! Skyller på att jag är obotligt kass på att hålla mig i ett forum i mer än 1 vecka. ;)

Nu är det bara 12 dagar kvar! Det enda som är kvar att fixa innan är egentligen bara att skriva ut program och fila färdigt på löftena. Sjuuuuuukt! Jag har inte hunnit bli nervös än, är så fokuserat på att jobba bort allt denna vecka innan semestern.

Kul att läsa om era förberedelser och att nu är det liksom snart här! Aah.. =)

Egentligen bara en sak jag är lite besviken över.. Jag vet ett jag ska bli hippad på lördag. Detta vet jag eftersom min bästa vän vidarebefodrade ett mail till min kille. Enda problemet är att mailet var på svenska och min kille kan ungefär 5 procent svenska! Så såklart frågade han mig vad det stod i mailet. =(
    Alltså, jag har sånt sjukt kontrollbehov annars att jag alltid vet allt hela tiden. Nu hade jag verkligen ansträngt mig att inte veta något, och så vet jag! Gah, nu måste jag ju låtsas som att jag inte vet, vilket är ännu svårare..
    Funderar på att göra det lite svårt för dom, t.ex. gå ut på en promenad när dom är på väg in osv....  

• csq

Hej på er! Jag freakade ut lite idag när jag skrev till avlägsen vän att " jag gifter mig nästa vecka" nästa vecka? NÄSTA VECKA??? Det är ju helt sinnessjukt!! Fram tills nu har jag varit rätt så cool och verkligen njutit av förberedelserna till bröllopet, men nu slog PMS blandat med nästa-vecka-hets till och jag är INTE lugn! Dessutom råkade en stackars kollega säga till mig att "du är inte en sån där som känner att hon måste vara i toppform till bröllopet". Vafan?! Säger man så? Var så dumt sagt att det blev komiskt. Fy fan va klantigt sagt eller?! Även om jag är ett monster när jag har PMS så är jag egentligen rätt nöjd med att det kommer nu. Är egentligen perfekt timing, har hållit på och köpt menstabletter som ska flytta fram och bak mensen eftersom jag absolut vill vara mensfri, men nu verkar det ju ordna sig. Har ni oroat er för det? Eller tycker ni inte att det spelar ngn roll? Nu är det verkligen upploppen och vi har inte så mycket kvar att fixa. Är verkligen imponerad av er som fixar mat själva! För er blir det intensivt veckan innan kan jag tänka. Vår största grej som vi har kvar är bordsplaceringen som just nu känns oöverstiglig. Suck. Men annars tror jag att vi typ är på banan. Jag har börjat kolla väderleksrapporter. Men mest kommit fram till att man inte har någon aning. Idag har de ändrat prognosen typ 10 ggr, så det är väl bara att smälta att det blir som det blir. Härligt blir det nog oavsett väder ;) Godnatt från pirrig C!

Svar på tråden Oktober 2012