• Tokig

    Oktober 2012

    Tänkte att det kan vara trevligt att samlas och följa varandra fram till den magiska dagen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-25 09:10
    Vi som (hitintills) är med i tråden är:

    Pyttsan, 29/9, Åland
    Tokig, 6/10, Småland
    Caruba, 6/10, Arild
    Daludd, 6/10, Göteborg
    Soahl, 6/10, Stockholm

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-07 15:00
    Camilla837, 6/10, Öckerö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 14:43
    Lillama, 20/10, Öland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 08:48
    Meyita, 20/10, Värmdö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-25 08:27
    tinaalpfält, 6/10, Flen

    TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-07 17:13
    KochM, 13/10, Örebro

  • Svar på tråden Oktober 2012
  • Tokig
    caruba skrev 2012-08-12 12:37:39 följande:
    Vad ska ni andra förresten ha på er på bröllopsnatten. ;0)
    Jag har letat lite i vanliga affärrer. Men jag hittar inget snyggt i min storlek. Jag får väl beställa över nätet.
    Det finns jätefina grejer på Lindex.
  • Tokig

    Vi knåpar för fullt med bordplaceringen, är sjukt mycket svårare än man tror.

    Igår satte vi oss ner och skrev en lång lista på allt vi vill, måste och gärna skulle vilja hinna med innan bröllopet.

    Till helgen är det menyprovning och sedan rullar allt på snabbt. Har två lediga helger innan bröllopet så det krävs lite planering just nu :)

  • Pyttsan

    Uschja, ser inte fram emot att göra bordsplaceringen. Vi har ännu inte bestäm hur vi ska göra med honnörsbordet, vem vi ska ha med oss och så. Min pappa dog för flere år sen, men just såna här dagar är han omåttligt saknad. Vi skulle hur bra som helst annars sitta med våra föräldrar, men det blir ju en tom plats hur man än gör. Gråter Den blir bara så påtaglig om man sitter på rad...Förslag mottages gärna! Vi har inga tärnor eller marskalkar och jag tror att toastmastrarna hellre sitter nån annan stans så de kan smyga på med sitt och ha kontakt med köket och lösa alla eventuella problem som dyker upp. Våra syskon tror jag också har roligare om de placerar på nåt annat ställe än med våra föräldrar. Så nu velar vi mellan att sitta bara vi två, vilket känns lite trist, eller sitta med föräldrarna.

  • caruba
    Tokig skrev 2012-08-13 09:51:07 följande:
    Det finns jätefina grejer på Lindex.
    tyvärr tycker jag inte att där något som passar där. Men tack. =0)
  • caruba
    Pyttsan skrev 2012-08-13 08:35:21 följande:
    Jag sover alltid naken så det blir nog inga nattkläder här, en underklänning borde jag köpa, är rädd att underkläderna ska synas på fotografierna annars, då klänningen är chiffong. Har sett det på andras bilder. Så bara en vanlig kort underklänning som jag kan använda igen sen, tänkte jag köpa. 

    Jag blev hippad i lördags!Totalt överraskad! Det blev en otroligt mysig dag och min söta lillasyster kom direkt från OS och stannade mindre än ett dygn, bara för min möhippa! Så härligt att få krama henne, en av mina bästa vänner kom resandes 16timmar med make och 7v bebis. Jag har så fina vänner! Det var sekelskiftestema och alla såg ut som tagna ur Madicken, otroligt fina var alla med stråhattar, förkläden och långa kjolar. Skrattande Jag fick bl.a. köra traktor och blåsa glas och halva dagen spenderades ute på en holme där jag varit alla min barndoms somrar. Vi bara låg på solvarma klippor, simmade och badade bastu i många timmar. En hejdundrande kräftskiva på det sen, med ett makalöst bra sånghäfte med alla hits från ungdomen. De hade verkligen gjort allt så himla fint, massor med detaljer och hemgjord lemonad, inramade hälsningar från vänner som inte kunde närvara. 

    Fina fästmannen hade städat när jag kom hem, otroligt pirr av lycka när jag kom hem, kände often av nystädat, hörde hans och dotterns snarkningar och fick krypa ner hos honom, i rena lakan. Hjärta 
    Låter underbart!
  • Daludd

    Gud. Igår gjordevi klart en bordsplaceringsversion. Det är verkligen skitsvårt. Men vi fick ihop en som duger för nuet i alla fall. Många kommer nog höja på ögonbrynen i sambons lite mer konservativa familj. Möjligen i min med. Vi blandar familj och vänner och sätter alltså inte traditionellt närmast stående familj närmast oss och så vidare.

    Vi har två långbord plus honnör - så risken är att många känner att de sitter långt bort helt enkelt för att många kommer att göra det pga att lokalen ser ut så. Det är stressande med bordsplacering... 

  • Tokig

    Vi har provätit menyn idag. Mina föräldrar i mina blivande svärföräldrar var med. Tror faktiskt att det här kan bli riktigt bra. Vi hade massor av synpunkter och justeringar som vi ville göra. Men jag somnar ikväll med en skön känsla - 48 dagar kvar... Jag längtar!

  • Camilla837

    Min ring blev underbar:) Har haft svårt att välja ring och vart tipsad om att designa en egen. Nu är jag jättenöjd. Längtar efter att få bära den!

    Idag ska vi åka upp till lokalen på Björkö och träffa bröllopsfixarna:)



     
  • KochM

    Kanske inte känns så glamoröst att beställa via postorder, men tyckte Ellos hade mycket fint.

Svar på tråden Oktober 2012