• Sara1291

    Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

    Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

  • Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • BlomAnna
    hjgs skrev 2012-05-20 21:01:56 följande:
    jag har köpt billiga på ikea, har dock inte testat brinntiden, jag kan provelda om du vill jag har löst det så att min har en systerdotter med ett mycket "viktigt" uppdrag att byta ljus vid behov, hon är nöjd och jag blir förhoppningsvis det.
    Hittade på deras hemsida att brinntiden är ca 4 timmar. Det är ju en hyffsad stund. Sånna får det nog bli. tack för tipset!
  • hjgs
    BlomAnna skrev 2012-05-20 21:03:14 följande:
    Smart!!

    Det står inte på paketet hur lång brinntid det är?

    ca 4 timmar


     


    39 kr för 24 st

  • BlomAnna

    Jag har funderat på det där med festhäften men kommer inte fram till om jag tycker  vi ska ha det eller inte. Hur resonerar ni? Bara en onödig kostnad?

  • teddy
    BlomAnna skrev 2012-05-20 21:23:53 följande:
    Jag har funderat på det där med festhäften men kommer inte fram till om jag tycker  vi ska ha det eller inte. Hur resonerar ni? Bara en onödig kostnad?
    Vi ska ha festhäften då vi tycker de e en kul grej, men vi ska göra dom så billigt som möjligt o göra dom själva...
  • lycklig01

    vi ska absolut ha festhäfte, ser fram emott att göra dem! endel kommer vi göra och en del får värdarna ta han om! :)

  • Pluppe

    Vi ska med ha festhäften! Kommer ha menyn där i, beskrivningar på bröllopsgästerna, lite sånger, frågesport och andra lekar! En himla kul grej tycker vi :)

  • 8september2012
    BlomAnna skrev 2012-05-20 21:05:47 följande:
    Hittade på deras hemsida att brinntiden är ca 4 timmar. Det är ju en hyffsad stund. Sånna får det nog bli. tack för tipset!
    Har såna ljus hemma,och har haft dom tända i skålar med vatten,minns ej hur länge dom brann,men till slut så tar dom in vatten,och slocknar.
    Men det är väldigt vackert med flytljus,ska själv ha det i september:)
  • Nudax

    Hej där! Ett budgettips gällande kläder till bröllopet.

    Jag ska ha en halterneck-klänning och visar gärna axelparti och så i den. Däremot är jag inte nöjd med mina överarmar som är lite för stora i mitt tycke varpå jag valt att ha en bolero till klänningen. Jag har sökt en del på nätet och den variant jag vill ha (spets - så man ser igenom klänningen så mycket som möjligt, ärmar som täcker armarna men inte för mycket av axlarna/bröstkorgen) kostar allt från 400 upp till 7/800kr att skicka efter.

    För ett par veckor sedan gick jag in på Gina Tricot och där fann jag en spetströja, magkort med långa ärmar för 99kr! Köpte med mig den hem och klippte upp + sydde om framsidan och voilá! Blev riktigt nöjd =)



    orginal (fram-googlad)


    Min bollero efter att jag sytt om den =) Ska ev. klippa av och korta ärmarna också...
  • repsara

    Budgettips!

    IKEA har nu familyrabatt på champangeglasen, ist för 39kr/6 st så tar dom nu 19kr/6 st!!

    Vi ska passa på att köpa eftersom vi ska vara i en lokal som inte har champangeglas

  • pulmonate
    Jaget skrev 2012-05-19 12:12:03 följande:
    Någon som vet var man kan fixa såna här mustacher och grejer som jag länkade till sist? Eller någon som prövat att göra själva med bild?
    Jag har gjort egna. Men har dock ingen bild. Köp Filt-tyg (Felt på engelska) vilket är ganska billigt. Man kan köpa det både per meter eller i A4 ark. Man kan köpa i svart och grå till exempel. Klipp ut mustacherna, och fäst sen en pinne där bak med tygklister. Väldigt enkelt. Man kan även göra "puss - läppar" med rött tyg, skägg, glasögon, hatt, blommor, mm. 
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)