• Sara1291

    Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

    Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

  • Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • knyttan
    Vilse skrev 2012-01-13 19:02:08 följande:
    Hur blir de när man syr dem? Är de tunna? Sladdriga?
    Jag har inte sytt dem än men tyget är inte jättetjockt, typ linneservetter. Så om man ska göra servettbrytningar funkar det inte. Tyget är typ som tjock lakansväv och det är inte direkt sladdrigt, snarare lite styvt men "luftigt". Så det blir väl lite bättre än pappersservetter hoppas jag.  Men som riktiga tjocka linneservetter blir det ju inte, nej.
  • AnnMurr
    Safl1291 skrev 2012-01-13 11:07:25 följande:
    Hejsan allihopa jag bara måste få dela med mig av världens bästa nyhet! Jag startade denna tråden för att spara in så mkt som möjligt på vårt bröllop. Jag ör som sagt student o har inte överflödigt med pengar. Igår sa mamma att hon tyckte att jag la ner alldeles för mkt energi på bröllopsplanerandet och hon tyckte inte att det skulle vara så. Så nu har hon och min låtsaspappa bestämt sig för att BETALA FÖR HELA VÅRAT BRÖLLOP !!! Jag har aldrig varit bortskämd och särskilt inte av mamma. Men nu vill de betala allt och hjälpa oss med hela planerandet :') Det känns som att en enorm börda tagits från mina axlar. Det enda jag och m2b står för är kläder o min brudbukett o ringarna såklart :)
    Underbart! Själv tycker jag att jag inte  egentligen lagt ner sååå mycke tid, men verkar som allting snart är klappat och klart. En sminktös, välja en klänning (5 st jag gillar) och så blommorna. Dekorationen är klar och vi ska göra provdukningar hos min tärna om två veckor. :) Sååå skönt!
    Vi är också studenter nu, men hade som tur är pengarna innan, annars hade det nog inte blivit bröllop.

    Så himla skönt att de betalar, måste vara enorm lättnad. Så glad för er skull, verkligen!
  • CarolineJohan
    Safl1291 skrev 2012-01-13 11:07:25 följande:
    Hejsan allihopa jag bara måste få dela med mig av världens bästa nyhet! Jag startade denna tråden för att spara in så mkt som möjligt på vårt bröllop. Jag ör som sagt student o har inte överflödigt med pengar. Igår sa mamma att hon tyckte att jag la ner alldeles för mkt energi på bröllopsplanerandet och hon tyckte inte att det skulle vara så. Så nu har hon och min låtsaspappa bestämt sig för att BETALA FÖR HELA VÅRAT BRÖLLOP !!! Jag har aldrig varit bortskämd och särskilt inte av mamma. Men nu vill de betala allt och hjälpa oss med hela planerandet :') Det känns som att en enorm börda tagits från mina axlar. Det enda jag och m2b står för är kläder o min brudbukett o ringarna såklart :)
    Åh, vad härligt! Så glad för er skull!!!

    Vi var i precis samma sitts som er och när min mamma och pappa gav oss 50 000 var det verkligen som en stor sten föll från bröstet och man kunde liksom andas ut! Jag är dock ganska bortskämd, men inte trodde jag att de skulle ge oss så mycket.
  • Imke1977
    Safl1291 skrev 2012-01-13 11:11:23 följande:
    IMKE1977 : vart fick du tag på den sminkören?
    En kompis gamla klasskompis. Hon tipsade mig.
  • augusti2012

    idag är hotellnatten bokad :) :) 
    Kostar 2000 kr. Men vi är inga som sover på hotell annars. Och jag tog lyxsviten med sen utcheckning.
    Intalar mig själv att jag får dra in på något annat. :)
     




    Fick hem min röda matta igår.
    Super nöjd. tejp under som gör att den kommer sitta bra fast i marken. :) 

     

  • Imke1977
    augusti2012 skrev 2012-01-14 14:16:10 följande:
    idag är hotellnatten bokad :) :) 
    Kostar 2000 kr. Men vi är inga som sover på hotell annars. Och jag tog lyxsviten med sen utcheckning.
    Intalar mig själv att jag får dra in på något annat. :)
     



    Fick hem min röda matta igår.
    Super nöjd. tejp under som gör att den kommer sitta bra fast i marken. :) 

     


    Oj det var billigt för en lyxsvit. här betalar vi 1500 kr för en typ vanligt rum. Sviten kostade ca 3000 kr. jättefint rum var det oxå! tummen up!
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)