• Sara1291

    Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

    Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

  • Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • BlomAnna
    Imke1977 skrev 2011-10-26 14:49:04 följande:
    Hur gör jag nu i budgetsynpunkt tycker ni? 1500 kr åt helvete med klänningen i fel färg. Får jag den inte såld är jag 1500 kr back. Ska jag verkligen bjuda min tärna på en ny klänning igen?
    Det var min tärna som vägrade ha en enklare modell som jag tyckte. Nä hon skulle ha en lång chiffongmodell.
    Bökigt värre..... Det känns dyrt det här... Vad gör man? Vad skulle ni gjort? Sagt åt tärnan att köpa en klänning själv?

    Är färgtemat så viktigt att hon inte kan ha klänningen du köpt?


    Om hon absolut skulle ha en annan modell tycker jag hon borde betalt den själv.

  • Drullen
    Imke1977 skrev 2011-10-26 14:49:04 följande:
    Hur gör jag nu i budgetsynpunkt tycker ni? 1500 kr åt helvete med klänningen i fel färg. Får jag den inte såld är jag 1500 kr back. Ska jag verkligen bjuda min tärna på en ny klänning igen?
    Det var min tärna som vägrade ha en enklare modell som jag tyckte. Nä hon skulle ha en lång chiffongmodell.
    Bökigt värre..... Det känns dyrt det här... Vad gör man? Vad skulle ni gjort? Sagt åt tärnan att köpa en klänning själv?

    Ja tror säkert att du kan få den såld, det är så många som har rosa tema och rosa allt, skittrist att missa så mycket pengar :(


    Men som BlomAnna skrev, har hon så bestämda åsikter, tycker ja hon ska köpa klänning själv, eller kolla va en enklare klänning som du tyckte om kostar o säg att hon får runt den summan o betala resten själv.

  • baby freeze

    Klänningen är ju lite lila-aktig, så om den annars är klädsam på henne så skulle jag inte skaffat en ny. Ge henne en bukett med helt lila blommor, så kommer det att bli jättefint!

  • Januaribruden

     



    Nu vill jag tipsa er om våra presentkorgar vi köpt!
    Vi letade och letade tills vi hittade dessa som kallas brödkorgar men dem har gott om plats för vinflaska m.m. PRIS: 109 kr, för tre stycken, med frakt! Vi fick hem dem idag och jag är så nöjd, trodde dem skulle vara lite "sladdriga" eftersom dem är i korg men det är dem absolut inte, jätte stadiga. Men inte "stenhårda" såklart. Dem passar utmärkt som fruktkorgar sen så korgen är en fin present i sig själv. Det ända "dåliga" är att dem säljs i tre pack, så ny har vi två gula som vi inte vet vad vi ska göra med. Någon som vill köpa dem kanske? :)
    http://www.frapp.se/sv/matlagning-kok-Rice/brodkorg,-3-pack.php?group=prod_prod_grp-s1%2F265


  • Januaribruden
    Imke1977 skrev 2011-10-26 14:49:04 följande:
    Hur gör jag nu i budgetsynpunkt tycker ni? 1500 kr åt helvete med klänningen i fel färg. Får jag den inte såld är jag 1500 kr back. Ska jag verkligen bjuda min tärna på en ny klänning igen?
    Det var min tärna som vägrade ha en enklare modell som jag tyckte. Nä hon skulle ha en lång chiffongmodell.
    Bökigt värre..... Det känns dyrt det här... Vad gör man? Vad skulle ni gjort? Sagt åt tärnan att köpa en klänning själv?

    Jag tycker klänningen verkar jättefin och den ser ju "lilac" ut. Jag tycker att ni ska behålla den! Vi har lila som färgtema och för att vi inte ska snöa in oss på nyansen så har vi valt olika lila färger på det mesta, allt från lavendel till mörklila. Så ni kan ju välja något mer i den ljuslila färgen som klänningen har.
    Ärligt talat så tror jag det är svårt att sälja en redan uppsydd klänning för 1500 kr tyvärr. (fast jag tycker som sagt att du ska behålla den)

    Lycka till!


  • Cattis77
    Har suttit och gjort festhäfte i kväll på Vistaprints sida, och de blev faktiskt rätt så bra. Jag undrar bara hur ni gör, får alla varsin, eller lägger ni ett häfte mellan varje bordspar? De blev rätt dyra..så snåla jag tänkte att det kanske räckte om ett par delade på ett häfte?
  • daniiel
    Cattis77 skrev 2011-10-27 00:59:37 följande:
    Har suttit och gjort festhäfte i kväll på Vistaprints sida, och de blev faktiskt rätt så bra. Jag undrar bara hur ni gör, får alla varsin, eller lägger ni ett häfte mellan varje bordspar? De blev rätt dyra..så snåla jag tänkte att det kanske räckte om ett par delade på ett häfte?
    Vi gjorde ett till varje gäst. Du har inte kollat upp vad det skulle kosta om du gjorde ett i tex publisher och sedan fick det utskrivet på ett typ tryckeri? Så gjorde vi och fick alla våra häften, 65 festhäften och 65 vigselprogram, för drygt 400kr.
  • Tinzi
    daniiel skrev 2011-10-27 01:34:38 följande:
    Vi gjorde ett till varje gäst. Du har inte kollat upp vad det skulle kosta om du gjorde ett i tex publisher och sedan fick det utskrivet på ett typ tryckeri? Så gjorde vi och fick alla våra häften, 65 festhäften och 65 vigselprogram, för drygt 400kr.
    OJ! Var någonstans!?!?
    Billigaste jag har hitta är 1000 kr för 100 festhäften...

    Får man det utskrivet på båda sidorna och så som man vill ha det? (de ordnar?)
  • Hanna05
    daniiel skrev 2011-10-27 01:34:38 följande:
    Vi gjorde ett till varje gäst. Du har inte kollat upp vad det skulle kosta om du gjorde ett i tex publisher och sedan fick det utskrivet på ett typ tryckeri? Så gjorde vi och fick alla våra häften, 65 festhäften och 65 vigselprogram, för drygt 400kr.
    Vad är publisher och vistaprint?

    Jag vill också göra festhäftet själv men har inte word hemma!
  • BlomAnna
    Hanna05 skrev 2011-10-27 07:55:00 följande:
    Vad är publisher och vistaprint?

    Jag vill också göra festhäftet själv men har inte word hemma!

    Publisher är ett office verktyg och vistaprint är ett företag som gör olika trycksaker. http://www.vistaprint.se


     


    Har du openoffice istället för officepaketet eller vad använder du för ordbehadnlingsprogram? Tror nog man kan använda vilket ordbehadnlingsprogram som helst för att göra festhäften.

Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)