• Sara1291

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

• Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • BlomAnna

Alltså vistaprints broshyrer som festhäften är nog faktiskt ett alternativ att överväga

• daniiel
    Tinzi skrev 2011-10-27 06:22:03 följande:
    OJ! Var någonstans!?!?
    Billigaste jag har hitta är 1000 kr för 100 festhäften...

Får man det utskrivet på båda sidorna och så som man vill ha det? (de ordnar?)
    Ett litet lokalt tryckeri. Man var ju tvungen att ha med sig det färdiga häftet så att säga, men vi gjorde ju massor med provutskrifter för att få allt precis rätt osv. Jättesmidigt tyckte vi :)
  • daniiel

På tal om vistaprint, så är jag kluven till det företaget. Vi beställde våra inbjudningskort via dom, samt tackkorten. Vi är väl som nöjda med produkterna vi fått hem, MEN, de har fortsatt att dra pengar från vårt konto flera månader efteråt och nu hävdar dom att det står fel och att de inte gjort så, men det har ju försvunnit pengar osv. Ligger i lite av en tvist med dom angående detta och vill därför inte riktigt rekommendera dom vidare, tyvärr.

• BlomAnna
    daniiel skrev 2011-10-27 09:12:33 följande:
    På tal om vistaprint, så är jag kluven till det företaget. Vi beställde våra inbjudningskort via dom, samt tackkorten. Vi är väl som nöjda med produkterna vi fått hem, MEN, de har fortsatt att dra pengar från vårt konto flera månader efteråt och nu hävdar dom att det står fel och att de inte gjort så, men det har ju försvunnit pengar osv. Ligger i lite av en tvist med dom angående detta och vill därför inte riktigt rekommendera dom vidare, tyvärr.
    Finns det inte olika alternativ att betala på då? Är väldigt försiktig med att betala med kort eftersom företag då kan dra pengar igen och igen om de "vill". Man borde ju kunna betala med faktura eller?
  • daniiel
    BlomAnna skrev 2011-10-27 09:35:44 följande:
    Finns det inte olika alternativ att betala på då? Är väldigt försiktig med att betala med kort eftersom företag då kan dra pengar igen och igen om de "vill". Man borde ju kunna betala med faktura eller?
    Ingen aning, finns det säkert.
  • Daludd

Jag har använt vistaprint, betalat med faktura har jag för mig, hur smidigt som helst, billigt, skitnöjd med produkten och inget krångel i efterhand. Däremot försöker de få en att välja dyrare grejer hela tiden men det får man liksom ta, stå emot bara och få hem en jättefin produkt sen :)

• daniiel
    Daludd skrev 2011-10-27 11:59:33 följande:
    Jag har använt vistaprint, betalat med faktura har jag för mig, hur smidigt som helst, billigt, skitnöjd med produkten och inget krångel i efterhand. Däremot försöker de få en att välja dyrare grejer hela tiden men det får man liksom ta, stå emot bara och få hem en jättefin produkt sen :)
    Vi är också nöjda med det vi fått hem, utan tvekan. Det jag dock inte är nöjd med är deras sätt att bemöta det som vi råkat ut för, dvs att de fortsatt dra pengar varje månad. Jag kommer nog inte handla av dom mer pga just den saken. Jag tycker det är viktigt hur ett företag och dess anställda kan hantera kunder, nöjda som missnöjda, och eventuella problem som kan uppstå. Förtag som bara förneknar, förnekar, ljuger och skiter i att svara på frågor osv har jag inte så mycket till övers för.
  • Tinzi
    daniiel skrev 2011-10-27 09:10:24 följande:
    Ett litet lokalt tryckeri. Man var ju tvungen att ha med sig det färdiga häftet så att säga, men vi gjorde ju massor med provutskrifter för att få allt precis rätt osv. Jättesmidigt tyckte vi :)
    Oki vart ligger det då? Nära göteborg, borås lr sthlm kanske?;)

Jo mitt är ju alltså helt färdigt, men man kan ju inte själv ha på båda sidorna utan det måste ju göras i tryckerier eller?
  • BlomAnna
    Tinzi skrev 2011-10-27 12:55:01 följande:
    Oki vart ligger det då? Nära göteborg, borås lr sthlm kanske?;)

Jo mitt är ju alltså helt färdigt, men man kan ju inte själv ha på båda sidorna utan det måste ju göras i tryckerier eller?
    Du kan skriva ut dubbelsidigt men det är lite meckigt om pappret ska vara vikt sen...
  • BlomAnna

Jag tror bestämt att jag köpt min vigselring för 419kr Jisses då...Hoppas nu att den passar ihop med min förlovningsring!

Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)