• Sara1291

    Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

    Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

  • Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • Nudax
    Hanna05 skrev 2011-10-13 21:47:00 följande:
    Håller med dig där, men jag orkade bara inte lägga energi på att disskutera det. Hon anmälde även mitt inlägg så det togs bort. Hur man nu orkar det ...

    Tycker också att bilder hör till tråden.

    Varför ska andra lägga ut bilder på inbjudningkort etc etc, då kanske de också ska bilda en egen tråd under trycksaker - inbjudningkort ??
    Precis! Ska man bilda nya egna trådar för allt då?! Hur kan man diskutera budget om man inte också diskuterar posterna i den såsom mat, dekorationer, klänningar, musik eller vad det må vara. Går ju inte att diskutera budget utan att diskutera det som kostar. Blir riktigt trött på allt gnäll på allatrådar och anmälningar hit och dit... har man inget liv utöver BT eller?!
  • Januaribruden
    annapanna88 skrev 2011-10-13 18:45:20 följande:
    Det ska jag absolut göra, om du kan tänka dig att vänta till måndag :) Har dom nämligen inte hos mig utan hemma hos min blivande som är bortrest (oj vad krångligt det lät nu ) så jag får be honom mäta när han kommer hem!
    Tack!
    augusti2012 skrev 2011-10-13 21:08:30 följande:
    januaribruden: jag syr också servetter av teklas kökshanddukar. Fick tipset i en annan tråd att ha stärkelse när man stryker dem. 
    Jag har nog bild bland mitt pyssel har jag för mig. Men som ihoprullat med servettring samt bestick i. 
    Är snyggast ihoprullad tycker jag.

     
    Stärkelse? Hur gör man då? Köper man det på flaska i affären? Nu låter jag jättedum men jag har verkligen ingen aning...
  • Hanna05
    Nudax skrev 2011-10-13 21:52:17 följande:
    Precis! Ska man bilda nya egna trådar för allt då?! Hur kan man diskutera budget om man inte också diskuterar posterna i den såsom mat, dekorationer, klänningar, musik eller vad det må vara. Går ju inte att diskutera budget utan att diskutera det som kostar. Blir riktigt trött på allt gnäll på allatrådar och anmälningar hit och dit... har man inget liv utöver BT eller?!
    Ja man kan ju börja fundera ... verkar inte så ibland.
  • baby freeze
    Januaribruden skrev 2011-10-13 21:58:34 följande:
    Tack!
    augusti2012 skrev 2011-10-13 21:08:30 följande:
    januaribruden: jag syr också servetter av teklas kökshanddukar. Fick tipset i en annan tråd att ha stärkelse när man stryker dem. 
    Jag har nog bild bland mitt pyssel har jag för mig. Men som ihoprullat med servettring samt bestick i. 
    Är snyggast ihoprullad tycker jag.

     
    Stärkelse? Hur gör man då? Köper man det på flaska i affären? Nu låter jag jättedum men jag har verkligen ingen aning...
    Det finns färdigblandat som spray att köpa, men du kan även blanda själv.

    Här finns lite att testa:
    www.sgv.m.se/skota_linneplagg.htm
  • daniiel
    Rosi skrev 2011-10-13 21:05:54 följande:
    Har gjort lite pyssel igen..
    Men skulle nog har gjort dem med majstärkelse och klister och inte med Gips som jag gjorde dem i... Men ska även sprejmåla dem kanske blir bättre då....
    Tapetklister funkar bra :)
  • Imke1977

    Men snälla tjejer. Jag tycker verkligen inte vi ska sitta i den här tråden och tjaffsa. Det käns inte alls kul att hänga här om man hela tiden måste passa på vad man skriver eller lägger ut för bilder.
    Som Nudax häruppe skrev så står det ju till och med bilder häruppe. Och vad sjutton spelar det för roll.
    Slappna av lite nu tjejer. Vi är ju här för att prata om något roligt. Och personligen tycker jag det är jättekul att se på alla slags bilder. Pyssel, klänningar ja allt

    Nu slutar vi sura och är lite glada istället

  • Nudax
    Imke1977 skrev 2011-10-14 07:46:23 följande:
    Men snälla tjejer. Jag tycker verkligen inte vi ska sitta i den här tråden och tjaffsa. Det käns inte alls kul att hänga här om man hela tiden måste passa på vad man skriver eller lägger ut för bilder.
    Som Nudax häruppe skrev så står det ju till och med bilder häruppe. Och vad sjutton spelar det för roll.
    Slappna av lite nu tjejer. Vi är ju här för att prata om något roligt. Och personligen tycker jag det är jättekul att se på alla slags bilder. Pyssel, klänningar ja allt

    Nu slutar vi sura och är lite glada istället
    agree =)
  • Hanna05
    Imke1977 skrev 2011-10-14 07:46:23 följande:
    Men snälla tjejer. Jag tycker verkligen inte vi ska sitta i den här tråden och tjaffsa. Det käns inte alls kul att hänga här om man hela tiden måste passa på vad man skriver eller lägger ut för bilder.
    Som Nudax häruppe skrev så står det ju till och med bilder häruppe. Och vad sjutton spelar det för roll.
    Slappna av lite nu tjejer. Vi är ju här för att prata om något roligt. Och personligen tycker jag det är jättekul att se på alla slags bilder. Pyssel, klänningar ja allt

    Nu slutar vi sura och är lite glada istället
    Håller också med!
  • baby freeze

    Jag håller med om att det är trevligare utan tjafs, och jag har ett förslag som kanske kan göra alla nöjda:

    Om du har en lång radda med bilder på klänningar som du velar mellan, så starta en ny tråd i klänningsforumet, men skriv gärna en länk här isf.

    Om vi bara hade varit två tre stycken i denna tråd, så hade man väl kunnat posta lite vad man vill,  men vi är många som är intresserade av ämnet budget, så varför inte hålla sig till det ämnet i denna tråd? Som jag sagt tidigare, så är det såklart kul att se vad man kan fynda för en bilig peng, klänningar också, men det finns en hel avdelning i forumet för brudklänningar och det skulle vara roligare om detta fick lov att vara en tråd där vi  diskuterar budget och ger tips på hur man kan spara på allt möjligt.

    Jag tycker faktiskt att jag och andra har bett på ett trevligt sätt om detta (iaf de första två gångerna ), så det är rätt tråkigt att man bara struntar i vad vi bett om, och sedan surar över att inläggen blivit anmälda och borttagna. Den diskussionen tycker jag att man får ta med redaktionen.

  • Hanna05
    baby freeze skrev 2011-10-14 09:27:20 följande:
    Jag håller med om att det är trevligare utan tjafs, och jag har ett förslag som kanske kan göra alla nöjda:

    Om du har en lång radda med bilder på klänningar som du velar mellan, så starta en ny tråd i klänningsforumet, men skriv gärna en länk här isf.

    Om vi bara hade varit två tre stycken i denna tråd, så hade man väl kunnat posta lite vad man vill,  men vi är många som är intresserade av ämnet budget, så varför inte hålla sig till det ämnet i denna tråd? Som jag sagt tidigare, så är det såklart kul att se vad man kan fynda för en bilig peng, klänningar också, men det finns en hel avdelning i forumet för brudklänningar och det skulle vara roligare om detta fick lov att vara en tråd där vi  diskuterar budget och ger tips på hur man kan spara på allt möjligt.

    Jag tycker faktiskt att jag och andra har bett på ett trevligt sätt om detta (iaf de första två gångerna ), så det är rätt tråkigt att man bara struntar i vad vi bett om, och sedan surar över att inläggen blivit anmälda och borttagna. Den diskussionen tycker jag att man får ta med redaktionen.
    Varför ska man ta en sådan diskussion med redaktionen då det garanterat var du som anmälde inlägget?
    Strunt samma!
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)