• Sara1291

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

• Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • Nudax
    123ost skrev 2011-10-14 16:10:37 följande:
    Men snälla tjejer! Jag trodde ni hade löst det här "problemet" nu? Låt det vara nu så vi andra som inte vill läsa tjafs får fortsätta läsa och se bilder här i tråden som har med budget att göra.

OM det nu skulle vara någon som stör sig mycket på ett inlägg, anmäl! Varsågoda att anmäla inläggen och då är det redaktionen som tar ett beslut sen om inlägget hör till tråden eller ej. Glad
    Förstår inte riktigt din citering av mitt inlägg i förhållande till det du skrev? Jag har inte tyckt att nått inlägg inte hör hemma här, tvärt om ju =P Håller med dig, tycker vi kan lämna tjaffset bakom och fortsätta tipsa varndra om budget, inklusive bildtips.
  • Nudax

Appropå det här med budget: Hur gör de av er som måste köpa in porslin till festen? Vi ska tyvärr inte vara i någon bygdegård eller liknande utan ha festen på en stor tomt med ett stort partytält. Vi måste därför skaffa porsling, bestick, glas etc själva ... till runt 60 gäster! Själv tänker jag att IKEA är det billigaste alternativet (om man vill ha allt enhetligt)... men finns det någon klok själ där ute som har nått billigare tips?

• PimPim83
    Nudax skrev 2011-10-14 16:24:31 följande:
    Appropå det här med budget: Hur gör de av er som måste köpa in porslin till festen? Vi ska tyvärr inte vara i någon bygdegård eller liknande utan ha festen på en stor tomt med ett stort partytält. Vi måste därför skaffa porsling, bestick, glas etc själva ... till runt 60 gäster! Själv tänker jag att IKEA är det billigaste alternativet (om man vill ha allt enhetligt)... men finns det någon klok själ där ute som har nått billigare tips?
    Köpa på loppis kanske? Om det inte finns likadant till alla 60 kanske man kan mixa och matcha lite.
  • Nudax
    PimPim83 skrev 2011-10-14 16:26:57 följande:
    Köpa på loppis kanske? Om det inte finns likadant till alla 60 kanske man kan mixa och matcha lite.
    Hmm jo men vi skulle gärna vilja att allt var enhetligt och samma... Fast det är klart, man skulle ju ex. kunna hålla sig till vitt porslin och sen att det inte gör nått att det är lite olika =)
  • baby freeze

Man kan hyra porslin och bestick annars.

• knyttan
    Nudax skrev 2011-10-14 16:29:00 följande:
    Hmm jo men vi skulle gärna vilja att allt var enhetligt och samma... Fast det är klart, man skulle ju ex. kunna hålla sig till vitt porslin och sen att det inte gör nått att det är lite olika =)
    Om man har catering så kan man oftast via dem även hyra porslin, dukar, ljusstakar och allt annat möjligt som kanske behövs. Vi är i samma sits, men vi har hittat en cateringfirma som hyr ut hela kuvert (tallrik+bestik+glas) för 15 kr/pers tror jag det var. Man kan inte hitta billigare att köpa ens på loppis tror jag... Och att försöka hitta 60 "neutrala" vita tallrikar på loppis, det kommer att ta dig ganska lång tid... Jag är van loppisräv så jag vet vad man kan hitta och inte  Glad

Men om man vill ha lite "missmatch" bohemchickt bröllop så kan man säkert få ihop porslin o bestick på några loppisrundor. Men man får som sagt inte vara så kräsen då.
  • Nudax
    baby freeze skrev 2011-10-14 16:55:26 följande:
    Man kan hyra porslin och bestick annars.
    hmmm... det kanske vore något... beror ju på hur mycket billigare det är än att köpa. Om man ska hyra vill man ju att man tjänar på det i förhållande till att köpa och sen sälja. Ska kolla upp det =) (om du har koll på priser får du dock gärna skriva det såklart)
  • Nudax
    knyttan skrev 2011-10-14 18:08:14 följande:
    Om man har catering så kan man oftast via dem även hyra porslin, dukar, ljusstakar och allt annat möjligt som kanske behövs. Vi är i samma sits, men vi har hittat en cateringfirma som hyr ut hela kuvert (tallrik+bestik+glas) för 15 kr/pers tror jag det var. Man kan inte hitta billigare att köpa ens på loppis tror jag... Och att försöka hitta 60 "neutrala" vita tallrikar på loppis, det kommer att ta dig ganska lång tid... Jag är van loppisräv så jag vet vad man kan hitta och inte  Glad

Men om man vill ha lite "missmatch" bohemchickt bröllop så kan man säkert få ihop porslin o bestick på några loppisrundor. Men man får som sagt inte vara så kräsen då.
    hehe precis... hmm jo vi vet inte hur vi ska göra med catering heller dock =S Det blir så dyrt, vi har funderingar på att göra egen bufé men då förlorar vi ju möjligheten att kunna köpa med porslin så som du beskriver... värt att fundera kring... vad kostar er catering då?
  • 123ost

Ja, ni kan ju kolla vad det kostar att hyra. Annars blir det nog fint med olika också, borde inte vara allt för svårt att hitta billigt porslin? :)

• Brudiframtiden

Stör inte mig heller med bilder! Konstigt att ett inlägg som det absolut inte är något fel på tas bort. Det var väl max 2-3 stycken som inte gillade klänningsbilder, ingen annan har brytt sig. Kan man lägga in bilder på pyssel så kan man väl lägga in exempel på billiga klänningar etc...fattar faktiskt inte skillnaden.

Jag letar förslag på billigt grej att dekorera med i mörklila..lutar åt ett bröllop i september och då kan väl mörklila/aubergine ihop med typ grönt och vitt eller silver passa?

Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)