• Sara1291

    Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

    Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

  • Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • RedHead

    Huvudsaken var väl att alla tyckte den va god? :D


    Jag ska ju be Gubbens Kusin fotografera under festen och bröllopet. Så hon har i uppgift att fota minst liten detalj typ! Vill ju göra en insperationsbok med bilder och text sen som jag tänkte ge min bästa vän eller min syster, beroende på vem av dom som gifter sig först efter mig ;P Sen mysigt att visa sina barn och visa de som kanske inte kunde komma sen vet jag min svärfar som gärna med vill ha 500bilder :P


    Vart var/ska ni på Bröllopsresa?

  • Pinkgrape
    RedHead skrev 2011-09-19 13:21:22 följande:

    Huvudsaken var väl att alla tyckte den va god? :D


    Jag ska ju be Gubbens Kusin fotografera under festen och bröllopet. Så hon har i uppgift att fota minst liten detalj typ! Vill ju göra en insperationsbok med bilder och text sen som jag tänkte ge min bästa vän eller min syster, beroende på vem av dom som gifter sig först efter mig ;P Sen mysigt att visa sina barn och visa de som kanske inte kunde komma sen vet jag min svärfar som gärna med vill ha 500bilder :P


    Vart var/ska ni på Bröllopsresa?


    Absolut :) Många sa att det var den godaste tårta de någonsin ätit och min kusin (som äger bageriet vi köpte den från) har redan fått flera nya kunder :P Lite tråkigt bara att den ser så platt och trist ut på bilderna, men förhoppningsvis kan vi minnas att den inte var så i verkligheten :)

    Jamen det är ju skitbra :D Man ska verkligen fota allt, allt, allt och hellre 20 bilder för mkt än för lite :P

    Vi åker inte på någon bröllopsresa. Ingen av oss vill åka och vi har ändå inte råd eller tid med något sådant. Vi ska åka till grannstaden och sova på hotell en helg med dottern bara, vi får väl kalla det för bröllopsresa :P Vi väljer att lägga våra pengar på en hund och spara istället :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • RedHead

    Ja smart det! Vi tänkte faktiskt åka till Skottland. Först tänkte vi gifta oss i Skottland men då hade bara våra släkter blivit tjuriga. men blir 2-3v där iaf men kanske inte direkt efter bröllopet för vi kommer få huset renoverat under större delen av sommaren när vi gifter oss så vi tänkte åka nästa på hösten eller vintern istället.

  • Hanna05

    Vi kommer inte heller åka på någon bröllopsresa då våran son bara är 2 år. Vi väntar hellre till han blir lite äldre och kan följa med, eller stanna hemma hos mormor/farmor medans vi åker iväg :) vill inte lämna honom nu och känns som att det blir alldeles för jobbigt att ta med honom på en utlandsresa i dagsläget! :)

  • Pinkgrape

    Åh, Skottland, det låter ju verkligen som en mysig bröllopsresa :) Förstår om ni inte vill/kan åka iväg då, men det gör väl inget om man åker ett tag efter bröllopet. Huvudsaken är att man kommer sig iväg inom ett år från bröllopet tycker jag, för att "få" kalla det bröllopsresa :P hehe

    Hanna - Förstår verkligen om ni väljer att inte åka nu. Har man barn blir det ju lite annars :)


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • RedHead

    Nej, Vi känner att vi inte vill åka på sommaren heller, hösten är så mycig och Vi vill ju äventyra, och vad är låter inte mysigare än att kolla på slott i skottland en härlig höstdag?:D

  • RedHead

    Mysig! Hahaha, kan inte stava idag.


    Sen vill vara hemma med när de renoverar huset så man har koll på läget.Sen har vi hund med och på sommaren är det nästan omöjligt här omkring oss att hitta ett pensionat för 2-3 veckor. lugnast är på hösten.

  • Sara1291

    Nu har jag bestämt mig för färgtema! Ljusrosa (pudorosa) och mörkrött (vinrött). Med rätt typ av respektive färg kan man få en jättefin kombination Har äntligen bestämt mig!!

  • RedHead
    Sara1291 skrev 2011-09-19 16:01:11 följande:
    Nu har jag bestämt mig för färgtema! Ljusrosa (pudorosa) och mörkrött (vinrött). Med rätt typ av respektive färg kan man få en jättefin kombination Har äntligen bestämt mig!!

    LAxrosa är också väldigt snyggt!


    Men skönt! just vilka färger man vill ha är jobbigt! Först ville jag ha Oceanblått och Rött, gubben älskar blått och jag älskar rött, men sen tyckte jag det skulle blir konstigt. Sen ville jag ha blått och brunt, men sen insåg jag att turkost är snyggare till brunt men sen bestämde jag mig för Brunt, grönt och Ivory. Så det blir det!

Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)