• Naive

    September 2012

    Hej alla glada!  

    Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någong tråd för spetember2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

    Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc! 

    Bara ett endaste litet år kvar!  

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 17:28
    Hej alla glada!

    Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någon tråd för september 2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

    Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc!

    Bara ett endaste litet år kvar!

  • Svar på tråden September 2012
  • Sirifisen

    Pyttsan: det vr visst så tjejen jag bad arranger amin möhippa resonerade, ingen fest, ingen möhippa. Så jag har bokat bord på restaurang iaf. Det är det enda spikade jag har. Sedan skapade jag en grupp på FB för tjejerna då de inte känner varandra. Så vi får se vad som händer den dagen =) Blir kul vilket som att få umgås med gamla vänner o intriducera dem för varandra.

    Klänningen är iaf beställd nu!! Iiihihi, rätt så nervöst! Blev denna http://www.jenjenhouse.com/Empire-V-neck-Sweep-Train-Satin--Tulle-Wedding-Dresses-With-Lace--Sashes--Beadwork-002004151-g4151#. Nu återstår skorna o det är en historia helt för sig själv. Antingen är det fel storlek, för dyrt, fel färg eller allmän förvirring vad gäller storlek. Vill inte ha vita vanliga utan vill kunna använda dem igen till annat. Dessa http://www.yesstyle.com/en/grace-candy-color-block-perforated-pumps-yellow-39/info.html/pid.1030877872 fastnade jag för men självklart är det för liten storlek =(( Säkert kollat igenom 6000 par skor nu o ännu inte träffat helt rätt. Alltid ngt som är fel. Obestämd

     

  • Cosy

    Första utkastet till bords placeringen klar.. än så länge är vi nöjda. Ska visa upp den för alla föräldrar som en stolt femåring


    We did it on DreamHack. Geeky love
  • Anny
    Sirifisen skrev 2012-07-01 21:17:01 följande:
    Pyttsan: det vr visst så tjejen jag bad arranger amin möhippa resonerade, ingen fest, ingen möhippa. Så jag har bokat bord på restaurang iaf. Det är det enda spikade jag har. Sedan skapade jag en grupp på FB för tjejerna då de inte känner varandra. Så vi får se vad som händer den dagen =) Blir kul vilket som att få umgås med gamla vänner o intriducera dem för varandra.

    Klänningen är iaf beställd nu!! Iiihihi, rätt så nervöst! Blev denna www.jenjenhouse.com/Empire-V-neck-Sweep-Train...#. Nu återstår skorna o det är en historia helt för sig själv. Antingen är det fel storlek, för dyrt, fel färg eller allmän förvirring vad gäller storlek. Vill inte ha vita vanliga utan vill kunna använda dem igen till annat. Dessa www.yesstyle.com/en/grace-candy-color-block-p... fastnade jag för men självklart är det för liten storlek =(( Säkert kollat igenom 6000 par skor nu o ännu inte träffat helt rätt. Alltid ngt som är fel. Obestämd

     
    Gällande skor så förstår jag utan tvekan vad du menar. Jag beställde mina från http://www.milkandhoneyshoes.com/ . Roligt att få ha ett par egendesignade skor också så det kostade jag på mig. Nu har jag ännu inte fått de, så vet ju inte hur de blev. Men kvalitén ska ju vara riktigt bra. Så jag hoppas innerligt de passar!
  • Pörcy

    Jag kände när jag läste igenom planeringskalendern att det blir mycket att hinna med nu sista månaderna.. Så jag kom på en idé som jag vill dela med mig av! Kanske är fler som gör så men utifall nån inte har kommit på det så kan jag ju kanske hjälpa någon


    Istället för att sitta och komma på små personliga grejer om alla till festmenyn/bordsplaceringen så gör vi det så fort dom O.S.A:r! Minskar iaf ett stressmoment för mig, då man slipper sitta och komma på allt om alla i sista stund!

  • Sirifisen
    Anny skrev 2012-07-01 22:24:36 följande:
    Gällande skor så förstår jag utan tvekan vad du menar. Jag beställde mina från www.milkandhoneyshoes.com/ . Roligt att få ha ett par egendesignade skor också så det kostade jag på mig. Nu har jag ännu inte fått de, så vet ju inte hur de blev. Men kvalitén ska ju vara riktigt bra. Så jag hoppas innerligt de passar!
    Fan vilken kul grej! Synd bara att de var så otroligt dyrt men ska absolut ha det i åtanke. Tack för tipset =)
  • Sirifisen

    Woho! Klänning och skor är beställda!!(klicka på orden så får du se) Och hans guldiga hängslen har kommit Skrattande Massa annat är också fixat eller på gång, men detta var störst just nu.

  • Sirifisen

    Öh, skorna var det ja, inte vår ljusslinga vi ska dekoera paviljongen med =) Fel färg dock, vi beställde en gul med röda kanter för att följa temat. De röda var för övrigt skitsnygga! LItet tips om ngn söker fin dekoration Glad

  • Sarus

    Det här med att skriva presentation av gästerna är väldigt svårt :/. Vissa är ju väldigt lätta medans andra är hur svåra som helst! Har pysslat ihop lite lyktor till borden eller 58 st blir det! Gjorda av barnmatsburkar, spetsgardiner, spetsband, sidenband, knappar och brunt snöre. Får lägga upp bilder sen. Har köpt tårtpapper att lägga mellan tallriken och förrätts tallriken. Super billigt på tiger 10 kr för 12 st, så köpte 7 paket! Ska till Ullared/Gekås imorgon så då ska det köpas ljus och vaser till bordens, samt andra dekorationer om jag finner nått bra :) Tror jag skippar att sy egna servetter och köper istället hehe! Funderar på rosa från Ikea. Kanske inte så fancy men blir säkert bra ändå :) kanske kan rulla de och binda ett spets band om! Alla mina lyktor och vaser kommer va vita så kan ju va bra att få in lite färg :). Nån som har koll på vad brudslöja kostar? Superfin klänning Sirifisen :) hur lång leveranstid är det? September börjar ju närma sig :)

  • majemma

    Nu är tårtan beställd. Vit chokladmousse med passionsfruktscurd på browniebotten, sprejad med choklad och dekorerad med vårt monogram och färska bär. Mums!

  • Pyttsan

    Åh, vad gott det lät! Ska föreslå nåt på browniebotten åt vår tårtmakare. Hon ska ordna provsmakning åt oss snart! mmmmm! DET ser jag fram emot. :D

Svar på tråden September 2012