• Naive

September 2012

Hej alla glada!  

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någong tråd för spetember2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc! 

Bara ett endaste litet år kvar!  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 17:28
    Hej alla glada!

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någon tråd för september 2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc!

Bara ett endaste litet år kvar!

• Svar på tråden September 2012
  • Sirenne
    lasmulan skrev 2012-07-29 15:59:55 följande:
    /sirenneLåter och ser himla fint ut. Är dock väldigt högt i tak i denna lokal. vart får man tag på sådan tyg?
    Ah inte fibervävPå de flesta bygg/trädgårdsvaruhus kan man köpa fiberduk till bra priser. Till och med Clas Ohlson har...
    HIttade en tråd om det här på BT: www.brollopstorget.se/Forum-1-86/m3943817.html där det fanns gott om tips
  • Pörcy

Va tråkigt Sirifisen att du känner så! :-/ Jag kan tycka att bland alla dina vänner borde det väl finnas någon som är lite projektledartyp och kunde ta tag i en hippa även fast man har annat att göra. Jag har 2 barn med såg ändå till att en av mina bästa vänner fick en möhippa eftersom hennes tärna inte hade några stora ambitioner att ta tag i det själv. Hon var med men det var jag och en annan som planerade allt. Så att skylla på barn och familjer och sånt, det köper inte jag.. Men det kan ju hända att dom har planerat att göra något under middagen som du faktist inte vet om än!

Tack för era tips på programmen!

• Pyttsan

Om ni tänker använda fiberduk är mitt tips: köp i tid och låt den hänga ut sig! Det tar länge innan vecken går ut och det ser inte alls fint ut med veckiga tyger. 

I lokalen på bilden hade jag skippat taket, bara för att det är för jobbigt, och ibland om man dekorerar för att dölja nånting, så famhäver man det i själva verket genom att dra blickarna dit. Det är ju skönt med högt till tak! Om det är bökigt att få upp fiberväv så kanske det kan funka med band istället? Det ger lite samma känsla.

Jag skulle ha höga ljus på borden och ställa björkar mellan varje fönster och bredvid scenen på båda sidorna. Om ni gifter er så att björkarna ser ok ut fortfarande. Annars hade jag antagligen gjort mobilen med mattrasor eller band eller hängt tyglängder på samma ställen.

Håller med om att balkongen inbjuder till någon form av dekoration. och sen skulle jag ta bort gardinkappan, om det inte var för besvärligt. Glad 

Sirifisen, vi gifter oss 29september, så jag hinner ju bli hippad än. Fin frisyr, självlockigt hår är så himla fint! Jag har axellångt, nästan rakt hår, vi får se vad vi hittar på med det. Jag har också en enkel klänning, helt utan bling och puff. Ska hämta den på tvätten imorgon, men den ska också via sömmerska och sys in lite.  

• majemma

Pyttsan: Jag har också en enkel klänning (bara ett färgat band i midjan som dekoration) och axellångt hår. Har du några tankar på hur du ska ha håret? Diadem/tiara, slöja? Jag tycker att det är jättesvårt att bestämma hur det ska vara. Jag har ganska litet huvud, så håret får inte bli helt slickat bakåt för då blir jag helt oproportionerlig. Glad

Sifirisen: Jättefin frisyr!

• Sarus

Nu är det hårdträning som gäller! Dumma sommar och alla godsaker man äter! Nu blir det promenad varje dag och inga godsaker!!

Jag har tänk mig nått sånt här i frisyr:

Framsidan ska inte vara så men jag vill ha de mjuka vågorna fram och kanske nån lös slinga. Då mitt ansikte passar bäst i det :)
  • Sarus

Sminket vill jag ha typ så här :) Dock har jag ju inte den fina hyn :/
  • Sarus

Vi kommer ha psalmerna:

på bröllopsdagen ber vi. Melodi den blomster tid nu kommer.

På bröllopsdagen ber vi till dig som kärlek är.
    Du lever mitt ibland oss i glädjen nu och här.
    Vi prisar dig som skapar och känner allt som sker.
    Förnyare av livet, till dig, vår Gud, vi ber.

Om kärlek som får djupna, förlåta och förstå,
    om kärlek genom dagar då mörkret skall förgå,
    om goda, ljusa dagar då lyckan vänligt ler,
    om trohet i vår kärlek, till dig, vår Gud, vi ber.

Om kärlek och gemenskap som rymd och frihet bär,
    om möjlighet att växa till dem vi innerst är,
    om hem där barn och vänner oss band i livet ger,
    om glädjen i vår kärlek, till dig, vår Gud, vi ber.

Om kärlek stark som döden och liv som föder liv,
    om aktning för varandra och nya perspektiv,
    om ömhet från ditt hjärta som allt med kärlek ser,
    om godhet i vår kärlek, till dig, vår Gud, vi ber.

och psalm 289 guds kärlek är.

• majemma

Sarus: Superfin frisyr och smink! Gillar verkligen den första. Vi har valt precis samma psalmer som ni! Glad

• Sarus

Kul =) Vi valde de för att alla känner till de och vågar nog sjunga då =)

Japp gillar också den första så jag hoppas det blir som jag tänkt mig.

• Sarus

Jag hade tänk mig duka ungefär så här. Men är osäker på tårtunderläggen. Ser det konstigt ut om de bara ligger så? Det kommer stå cocktailglas på dem med förrätten i. Vad tycker ni?
Svar på tråden September 2012