• Naive

September 2012

Hej alla glada!  

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någong tråd för spetember2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc! 

Bara ett endaste litet år kvar!  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 17:28
    Hej alla glada!

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någon tråd för september 2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc!

Bara ett endaste litet år kvar!

• Svar på tråden September 2012
  • snuttitess
    Sirifisen skrev 2012-07-11 18:00:08 följande:
    Välkommen snuttitess =)

Ni som gifter er borgerligt och inte på rådhuset uatn förrättaren kommer till en viss plats, ger ni dem ngt mer i ersättning än bensinkostnaden?

Nu har vi nästan köpt in all belysning Glad Tårta, hår/smink o brudbuketten står nästa på tur.
    Tack tack :)
  • Anny

Jag ska gifta mig borgerligt på annan plats. Och den kostnaden som tillkommer är resekostnad, vilket får vår del hamnade på en bra bit under 100:-, tror det är 35:-. Men har nog inte tänkt, för jag har fått för mig att det inte är okej (?) att ge de mer ersättning. Men men, det kanske är önsketänkande från min sida

Idag har jag fått hem mina skor från milkandhoneyshoes.com och de passade!!!! Jag var helt skakig när jag provade de. Och de är sköna och det gick bra att gå i de! De är på gränsen för höga för mig att gå i. Jag är inte van längre. Men jag får väl helt enkelt träna

Här är de iaf: 

• SofiaK

Hej!

Gifter mig den 22 september på Öland. Hoppar in i tråden. :) Inte varit på BT så länge...

När jag läser tråden börjar det kännas som om det är mycket kvar att göra!

Största problemet just nu är att jag inte hittar några skor!! jag älskar höga klackar men kan inte ha det för då blir min klänning för kort. kan max ha 6cm... Hittar inga som faller i smaken. Några tips?

• snuttitess
    SofiaK skrev 2012-07-11 20:29:25 följande:

Hej!

Gifter mig den 22 september på Öland. Hoppar in i tråden. :) Inte varit på BT så länge...

När jag läser tråden börjar det kännas som om det är mycket kvar att göra!

Största problemet just nu är att jag inte hittar några skor!! jag älskar höga klackar men kan inte ha det för då blir min klänning för kort. kan max ha 6cm... Hittar inga som faller i smaken. Några tips?

Hej

Har du tittat på brandos? De har en hel del skor :) 
  • godismonstret
    Anny skrev 2012-07-11 19:52:12 följande:
    Jag ska gifta mig borgerligt på annan plats. Och den kostnaden som tillkommer är resekostnad, vilket får vår del hamnade på en bra bit under 100:-, tror det är 35:-. Men har nog inte tänkt, för jag har fått för mig att det inte är okej (?) att ge de mer ersättning. Men men, det kanske är önsketänkande från min sida

Idag har jag fått hem mina skor från milkandhoneyshoes.com och de passade!!!! Jag var helt skakig när jag provade de. Och de är sköna och det gick bra att gå i de! De är på gränsen för höga för mig att gå i. Jag är inte van längre. Men jag får väl helt enkelt träna

Här är de iaf: 

Jättefina skor=)
  • MajaStina

Ååh, jag har oxå problem med att hitta nåt som sitter bra!! Får hålla koll här hos er helt enkelt!! Har en tvådelad klänning med ordentlig korsett i överdelen, men är rädd att kanten på trosorna kan komma att synas då själv kjolen är rätt tight över bakdelen! haha! Kanske slutar med att jag får gå utan?? Behöver nåt som håller in magen lite dock. Har en förmåga att få sån där putmage när jag ätit och den vill jag ju inte ska synas... Kanske en slags stringtrosa med maghållare?? Finns det? Fniss!! Får definitivt inte plats med nån bodyshapinggrej under den där överdelen iaf kan jag lova!

Tipsa mej gärna!!

Sirifisen skrev 2012-07-07 14:34:04 följande:
    Jag har spejat som en tok på nätet och hittat flera olika saker. Trosor tror jag inte på då jag ha erfarenhet av dessa att de ofta glider ner. Att gå o dra i dem hela dagen och meka på toa får bort. Många varianter finns det av underklänningar, både med och utan bh, men många har axelband. Så, efter att ha kollat på flera hundra sorter på alla möjliga sidor, snubblade jag på denna på vår egna ellos.se! Den är vit, har förvisso inbyggd bh men är en underklänning med låg skuren framdel och avtagbara eller genomskinliga axelband. O till ett bra pris. Ska beställa dem och berättar om den sitter ngt bra. Annars blir det till att söka vidare. Men kolla ebay. Finns hur mkt som helst! Sök på "shapewear strapless" så kommer allt möjligt upp.
  • purpleflower

Med två månader kvar till den stora dagen så går vår OSA ut idag och hittills har alla utom ett par från min sida svarat, alla andra har svarat att de kommer. Men jag tror att det sista paret, som är väldigt nära vänner till mig, också kommer komma men har glömt att svara eller håller på att kolla upp barnvakt. Så roligt att alla vill komma, blir så glad Glad

Min sambos sida däremot ser värre ut, men de är inte från sverige så jag tror inte riktigt de förstår vad OSA innebär då de inte är vana vid det och antar nog att det betyder att man bara ska meddela om man inte ska komma.. Min sambo förstog inte heller vad OSA var när jag skrev inbjudningskorten haha..
    Så vi tror att de flesta kommer att komma, de är allihop jätteglada för vår skull och de älskar bröllop Glad
    Men min sambo ska sätta sig och ringa runt lite imorgon, tråkigt men lite vårt eget fel också.
    Shit vad nervös jag blir nu när det verkar som att det kommer så många, ca 110 pers! Men det ska bli kul Glad

Hur går det för er med anmälningarna? Och planeringen överhuvudtaget? Det är inte långt kvar nu ju!

Vi har några grejer kvar:
    Beställa catering
    Fixa serveringspersonal
    Köpa alkohol (ska göras nästa vecka i tyskland)
    Beställa tårta
    Köpa vigselring
    Boka DJ
    Boka hotellrum för bröllopsnatten
    Transport mellan kyrkan och festlokalen
    Köpa dekorationer
    Kläder till m2b

Ja, det är ju en del kvar... Men vi har en veckas semester nu så vi kan fixa lite, vi vet på ett ungefär vad vi ska ha och vilket vi ska boka. Sen åker vi utomlands och kopplar av i 10 dagar, ska bli skönt Glad

• Zandra
    purpleflower skrev 2012-07-15 12:39:33 följande:
    Med två månader kvar till den stora dagen så går vår OSA ut idag och hittills har alla utom ett par från min sida svarat, alla andra har svarat att de kommer. Men jag tror att det sista paret, som är väldigt nära vänner till mig, också kommer komma men har glömt att svara eller håller på att kolla upp barnvakt. Så roligt att alla vill komma, blir så glad Glad

Min sambos sida däremot ser värre ut, men de är inte från sverige så jag tror inte riktigt de förstår vad OSA innebär då de inte är vana vid det och antar nog att det betyder att man bara ska meddela om man inte ska komma.. Min sambo förstog inte heller vad OSA var när jag skrev inbjudningskorten haha..
    Så vi tror att de flesta kommer att komma, de är allihop jätteglada för vår skull och de älskar bröllop Glad
    Men min sambo ska sätta sig och ringa runt lite imorgon, tråkigt men lite vårt eget fel också.
    Shit vad nervös jag blir nu när det verkar som att det kommer så många, ca 110 pers! Men det ska bli kul Glad

Hur går det för er med anmälningarna? Och planeringen överhuvudtaget? Det är inte långt kvar nu ju!

Vi har några grejer kvar:
    Beställa catering
    Fixa serveringspersonal
    Köpa alkohol (ska göras nästa vecka i tyskland)
    Beställa tårta
    Köpa vigselring
    Boka DJ
    Boka hotellrum för bröllopsnatten
    Transport mellan kyrkan och festlokalen
    Köpa dekorationer
    Kläder till m2b

Ja, det är ju en del kvar... Men vi har en veckas semester nu så vi kan fixa lite, vi vet på ett ungefär vad vi ska ha och vilket vi ska boka. Sen åker vi utomlands och kopplar av i 10 dagar, ska bli skönt Glad
    Tips är att beställa vigselringen inom det snaraste. Min tog 5-6 veckor sen fick ena av dom 2 guldsmedjen ryggskott så dom ville ha ytterligare 3 veckor på sig att fixa min ring.
  • purpleflower
    Zandra skrev 2012-07-16 09:57:57 följande:
    Tips är att beställa vigselringen inom det snaraste. Min tog 5-6 veckor sen fick ena av dom 2 guldsmedjen ryggskott så dom ville ha ytterligare 3 veckor på sig att fixa min ring.
    Oj vilken otur! Ja vi ska iväg och kolla på det nu i veckan och beställa en. Vet på ett ungefär vilken jag vill ha men måste ju prova den först också Glad
  • Naive

Uppdatering av planeringen... 1 månad, 29 dagar kvar nu. Spänningen stiger! 

Färdigt:

Datum (x2)
    Lokal bokad
    Dekorationer
    Tärnor & Marshalkar
    Fotografer bokade
    Hår & Make up bokat
    Skor
    Smycken
    Hotellrum för gäster
    Hotellrum för bröllopsnatten
    Vigselförrättare
    Vigselringar köpta, ingraverade & klara
    Inbjudningar
    Var det blir mini- och honeymoonKlänning
    M2B's kostym & detaljer
    Tårta
    Meny
    Minimoon bokad! 

På gång:

Vigsel- och fest musik (som vanligt)
    Blommor valda, måste dock hitta florist (vad tror ni om dahlior i september?!)  
    Skriva ihop vigseln 
    Sittordning
    "Småsaker"; placeringskort, ljus etc etc  

Att göra:

Boka honeymoon

Har jag glömt nåt?! Den här listan får det ju att låta som om det går alldeles för lätt... :-S
Svar på tråden September 2012