• Naive

September 2012

Hej alla glada!  

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någong tråd för spetember2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc! 

Bara ett endaste litet år kvar!  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 17:28
    Hej alla glada!

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någon tråd för september 2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc!

Bara ett endaste litet år kvar!

• Svar på tråden September 2012
  • Naive

Här har vi också beställt tårtan, 5 olika smakers cupcakes dekorerade i våra färger, med en tårta på toppen som vi kan skära. Provsmakningen var fantastisk! :) 

• Sirifisen

VIlka goa tårtor nu har! Glad VI har inte kommit så långt med våran ännu..

Gjorde en provuppsättnin idag och det blev inte alls som tänkt. Jättefin frisyr men inte "the one". Hur gör ni? Privat eller frisör? Säger ni att det är bröllop då?

• Sirifisen

En fråga till:

Hur går ni med underkläder? Min klänning är rätt så smal och avslöjande (satin) så det blir till att ha ngn form av shapewear under. Någon annan som ska ha det? Vad valde du då? Beställde du fr nätet? Varifrån? Vad kostade det? Vad hade du för kriterier?

Jag har en hel drös med tabbar uppe på en massa olika varianter men kan inte bestämma mig.  

• Naive
    Sirifisen skrev 2012-07-05 22:25:17 följande:
    VIlka goa tårtor nu har! Glad VI har inte kommit så långt med våran ännu..

Gjorde en provuppsättnin idag och det blev inte alls som tänkt. Jättefin frisyr men inte "the one". Hur gör ni? Privat eller frisör? Säger ni att det är bröllop då?
    Usch, sånt är tråkigt, när det inte blir som man tänkt sig, alltså! Jag kommer gå till min vanliga frisör, har gått hos honom så ofta och länge att han bara skulle våga ta extra betalt för att det är en bröllopsfrisyr! 
    Sirifisen skrev 2012-07-05 22:27:48 följande:
    En fråga till:

Hur går ni med underkläder? Min klänning är rätt så smal och avslöjande (satin) så det blir till att ha ngn form av shapewear under. Någon annan som ska ha det? Vad valde du då? Beställde du fr nätet? Varifrån? Vad kostade det? Vad hade du för kriterier?

Jag har en hel drös med tabbar uppe på en massa olika varianter men kan inte bestämma mig.  
    Har också insett att jag behöver shapewear under min klänning! Men har inte kommit så långt att köpa än. Måste ha något som inte går upp för högt i ryggen,  då min klänning är djupt skuren där. Bh behövs ingen, klänningen har inbyggd. Om du hittar nåt bra får du gärna rapportera! :) 
  • Sirifisen
    Naive skrev 2012-07-05 22:31:54 följande:
    Usch, sånt är tråkigt, när det inte blir som man tänkt sig, alltså! Jag kommer gå till min vanliga frisör, har gått hos honom så ofta och länge att han bara skulle våga ta extra betalt för att det är en bröllopsfrisyr! 
    Sirifisen skrev 2012-07-05 22:27:48 följande:
    En fråga till:

Har också insett att jag behöver shapewear under min klänning! Men har inte kommit så långt att köpa än. Måste ha något som inte går upp för högt i ryggen,  då min klänning är djupt skuren där. Bh behövs ingen, klänningen har inbyggd. Om du hittar nåt bra får du gärna rapportera! :) 
    Hur lågt? Hittar alla möjliga varianter.
  • Pyttsan

Jag kommer att fixa håret hos frisör, men hon tar timlön, så det är frisyren som avgör, inte om man är brud eller fest. Jag ska ha en enkel frisyr, men med smink+hår+1h konsultation blir det 3timmar arbete ändå, blir 1000kr tot. 

Ska du göra ditt hår själv? Annars hoppas jag ni hinner prova ut flere, det är ju jättebra att börja såhär tidigt och bra att ni provade, så det inte känns såhär på bröllopsdagen sen. :)

Jag överväger att ha body under klänningen, den är chiffong och jag är lite rädd att skarvar och sånt ska synas på foton sen. Har ett par höga trosor som är shapewear sen tidigare, hudfärgade och går ända till bysten. De är superbra under tajata klänningar, byxor i tunnare tyg och min pennkjol. Ska prova dem under brudklänningen.

Jag tror det kan bli varmt med en shapewear-body under, jag är rätt varmt av mig. Vad tror ni? 

• majemma

Jag har inte heller hittat rätt underkläder än. Försöker hitta någon axelbandslös överdel som ger lite lyft upptill men håller in magen. Tror att det kan bli svårt med höga trosor som håller in när man ska gå på toaletten. Hur får man upp dem igen när man har snörat på sig klänningen? Inte kan man väl hålla sig i 14 timmar utan att få kissa...
    På Twilfit har de en underklänning som håller in lite, men jag tycker inte att den lyfter bysten något vidare.

• Sirifisen

Jag har spejat som en tok på nätet och hittat flera olika saker. Trosor tror jag inte på då jag ha erfarenhet av dessa att de ofta glider ner. Att gå o dra i dem hela dagen och meka på toa får bort. Många varianter finns det av underklänningar, både med och utan bh, men många har axelband. Så, efter att ha kollat på flera hundra sorter på alla möjliga sidor, snubblade jag på denna på vår egna ellos.se! Den är vit, har förvisso inbyggd bh men är en underklänning med låg skuren framdel och avtagbara eller genomskinliga axelband. O till ett bra pris. Ska beställa dem och berättar om den sitter ngt bra. Annars blir det till att söka vidare. Men kolla ebay. Finns hur mkt som helst! Sök på "shapewear strapless" så kommer allt möjligt upp.

• snuttitess

Hej Hoppar in i denna tråden då vi flyttade bröllopet från aug till 15 september :).

Så läst igenom lite om hur långt ni kommit och allt annat :). 

• Sirifisen

Välkommen snuttitess =)

Ni som gifter er borgerligt och inte på rådhuset uatn förrättaren kommer till en viss plats, ger ni dem ngt mer i ersättning än bensinkostnaden?

Nu har vi nästan köpt in all belysning Glad Tårta, hår/smink o brudbuketten står nästa på tur.

Svar på tråden September 2012