• Naive

    September 2012

    Hej alla glada!  

    Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någong tråd för spetember2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

    Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc! 

    Bara ett endaste litet år kvar!  

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 17:28
    Hej alla glada!

    Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någon tråd för september 2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

    Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc!

    Bara ett endaste litet år kvar!

  • Svar på tråden September 2012
  • EmlizPemliz

    Igår bokade vi fotografen, kändes jättebra med dom så det kommer bli kanon :)
    Imorrn ska jag kolla klänningar för andra gången, trots att jag nog redan bestämt mig.

    Jag har visst fallit bort från listan så jag lägger till mig igen


    Tufvalisa: 1/9 Vetlanda
    Cosy: 1/9 Skövde
    Ungbrud: 1/9 Stockholm
    Sarus: 1/9 Torsås
    EmlizPemliz: 1/9 Karlskrona
    Fjärilen:8/9 Toscana
    Naive: 14/9 Zürich
    Purpleflower: 15/9 Borås
    Pörcy: 22/9 Västerås
    brud201209: 22/9 Alnö (ö utanför Sundsvall)
    Lodjuret: 22/9 Stockholm
    Pulmonate: 18/8 Lago di Garda, Italien.
    DestinyD: 29/9 Stockholm
    YouandMe: 29/9 Norrköping
    Mela01: 29/9 Upplands Väsby
    Frida82: 29/9 Karlstad


     
  • Sirifisen
    EmlizPemliz skrev 2012-03-08 09:42:40 följande:
    Igår bokade vi fotografen, kändes jättebra med dom så det kommer bli kanon :)
    Imorrn ska jag kolla klänningar för andra gången, trots att jag nog redan bestämt mig.

    Jag har visst fallit bort från listan så jag lägger till mig igen

    Tufvalisa: 1/9 Vetlanda
    Cosy: 1/9 Skövde
    Ungbrud: 1/9 Stockholm
    Sarus: 1/9 Torsås
    EmlizPemliz: 1/9 Karlskrona
    Fjärilen:8/9 Toscana
    Naive: 14/9 Zürich
    Purpleflower: 15/9 Borås
    Pörcy: 22/9 Västerås
    brud201209: 22/9 Alnö (ö utanför Sundsvall)
    Lodjuret: 22/9 Stockholm
    Pulmonate: 18/8 Lago di Garda, Italien.
    DestinyD: 29/9 Stockholm
    YouandMe: 29/9 Norrköping
    Mela01: 29/9 Upplands Väsby
    Frida82: 29/9 Karlstad


     
    Vd är det för lista?
  • Sirifisen

    Hur går det med inbjudningskorten? Glad Har ni fixat dem? När skickar ni ut dem isf? Jag jobbar för fullt på min o tänkte få iväg dem skapligt snart. 

  • Naive
    Sirifisen skrev 2012-03-08 11:50:11 följande:
    Hur går det med inbjudningskorten? Glad Har ni fixat dem? När skickar ni ut dem isf? Jag jobbar för fullt på min o tänkte få iväg dem skapligt snart. 
    Listan är vem som gifter sig när i september - lägg till ditt namn, datum och var du med! :)

    Våra inbjudningskort ska jag börja med nästa vecka. Har inhandlat material till några prototyper, så vi kan bestämma oss när jag har gjort dem.

    Annars väntar jag på min klänning som snart är påväg hem till mig. Hoppas den blir lika bra som jag tror. :)  
  • MalinH84

    Jag har visst också fallit bort, så lägger till mig också =)

    MalinH84: 1/9 Västerås
    Tufvalisa: 1/9 Vetlanda
    Cosy: 1/9 Skövde
    Ungbrud: 1/9 Stockholm
    Sarus: 1/9 Torsås
    EmlizPemliz: 1/9 Karlskrona
    Fjärilen:8/9 Toscana
    Naive: 14/9 Zürich
    Purpleflower: 15/9 Borås
    Pörcy: 22/9 Västerås
    brud201209: 22/9 Alnö (ö utanför Sundsvall)
    Lodjuret: 22/9 Stockholm
    Pulmonate: 18/8 Lago di Garda, Italien.
    DestinyD: 29/9 Stockholm
    YouandMe: 29/9 Norrköping
    Mela01: 29/9 Upplands Väsby
    Frida82: 29/9 Karlstad

    Sarus: jag vet faktiskt inte vilket märke klänningen har, jag blev så kär i den att jag inte alls tänkte på att kolla upp sånt :p Men det är en helvit med tyll på utsidan, ganska långt släp och axelbandslös, en del prälor uppe vid bröstet och sedan ner över ena sidan vid midjan... Är sååå nöjd med den! Ska hämta ut den nu i helgen, och sedan tillbaka dit i augusti för sista provning och justering (förhoppningsvis har man gått ner ett eller två kilon :p )... vet inte om jag vågar lägga upp nån bild, man vet ju aldrig om fästmannen snokar runt här nångång...

  • Sirifisen

    Jag vill också vara med Skrattande

    Sifirisen: 1/9 Halmstad
    MalinH84: 1/9 Västerås
    Tufvalisa: 1/9 Vetlanda
    Cosy: 1/9 Skövde
    Ungbrud: 1/9 Stockholm
    Sarus: 1/9 Torsås
    EmlizPemliz: 1/9 Karlskrona
    Fjärilen:8/9 Toscana
    Naive: 14/9 Zürich
    Purpleflower: 15/9 Borås
    Pörcy: 22/9 Västerås
    brud201209: 22/9 Alnö (ö utanför Sundsvall)
    Lodjuret: 22/9 Stockholm
    Pulmonate: 18/8 Lago di Garda, Italien.
    DestinyD: 29/9 Stockholm
    YouandMe: 29/9 Norrköping
    Mela01: 29/9 Upplands Väsby
    Frida82: 29/9 Karlstad

  • Sirifisen
    Naive skrev 2012-03-08 12:00:37 följande:
    Listan är vem som gifter sig när i september - lägg till ditt namn, datum och var du med! :)

    Våra inbjudningskort ska jag börja med nästa vecka. Har inhandlat material till några prototyper, så vi kan bestämma oss när jag har gjort dem.

    Annars väntar jag på min klänning som snart är påväg hem till mig. Hoppas den blir lika bra som jag tror. :)  
    Känner mig lite pressad att producera värsta grejen iom att jag jobbar med grafisk design, men det går lite småtrögt faktiskt. Inte så pysslig av mig vad gäller scrapbooking o sånt, men får nog bli lite sådant ändå. Ska nog gå vägen till slut, men är inte alls nöjd med någon av de sju jag gjort än så länge....
  • Pörcy

    Idag ska vi åka och kolla på ringar! Jag har redan provat lite själv men vill ha med mig m2b för åsikt och även kolla vad vi ska göra om hans till.. Vi kommer smälta ner våra förlovningsringar och göra en smalare till mig och en bredare till honom. Den ringen jag siktat in mig på är likadan i formen och bredd som min nuvarande förlovningsring men lägger jag en lika bred utanför tycker jag att det blir för mycket.


     


    Sen ska vi också börja spåna på inbjudningskort men vi tänker inte skicka dom förrän i början av sommaren så det är ingen brådska på så vis men han som ska göra dom väntar barn i maj så vi vill gärna ha de klara innan han blir upptagen med allt som hör nya bebisen till. Vi kommer hämta inspiration från ett kort hos calligraphen.se men gör om det lite efter våra färger och stil.

  • Protexblue

    Så nu har jag läst igenom tråden och tänkte hoppa in lite här.. Jag och min blivande gifter oss den 15 september, och de ska bli så underbart.. Har varit förlovade i 37 dagar nu och jag skulle egentligen vilja att bröllopet var imorgon, har svårt att vänta så jäkla länge. Men tur är de väl att man har lite tid på sig för annars skulle de väl bli kaos. =)

  • Anny

    Nu har vi äntligen bokat datum!!

    Sifirisen: 1/9 Halmstad
    MalinH84: 1/9 Västerås
    Tufvalisa: 1/9 Vetlanda
    Cosy: 1/9 Skövde
    Ungbrud: 1/9 Stockholm
    Sarus: 1/9 Torsås
    EmlizPemliz: 1/9 Karlskrona
    Fjärilen:8/9 Toscana
    Naive: 14/9 Zürich
    Purpleflower: 15/9 Borås
    Pörcy: 22/9 Västerås
    brud201209: 22/9 Alnö (ö utanför Sundsvall)
    Lodjuret: 22/9 Stockholm
    Pulmonate: 18/8 Lago di Garda, Italien.
    DestinyD: 29/9 Stockholm
    YouandMe: 29/9 Norrköping
    Mela01: 29/9 Upplands Väsby
    Frida82: 29/9 Karlstad
    Anny: 29/9 Jönköping

Svar på tråden September 2012