• Naive

    September 2012

    Hej alla glada!  

    Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någong tråd för spetember2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

    Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc! 

    Bara ett endaste litet år kvar!  

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 17:28
    Hej alla glada!

    Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någon tråd för september 2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

    Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc!

    Bara ett endaste litet år kvar!

  • Svar på tråden September 2012
  • LinaLina
    Tufvalisa skrev 2011-09-05 21:29:44 följande:
    Jag var oxå inne på höstfärger först. Känns mysigt med rönnbär, röda rosor och gerbera. Sen insåg jag att rött verkligen inte är min färg (min sambo passar i typ allt!), så det blev mörkblått, gräddvitt och guld med lite rosa rosor här och där tror jag. Jag hade tänkt ha en klänning med mörkblått som accentfärg och en mörkblå kravatt till min sambo, men det verkar stört omöjligt att hitta kravatteländet. Tips någon?
    Vad kul! Vi tänker oss också blått, guld och vitt. Kul att ni är inne på samma bana. Jag gillar vita blommor och blev tipsad om att ha blåa vasar och dekorationer, snarare än tvärtom, vilket jag gillar. Spegelglasbilderna som visas i tråden är ju också kanonbra inspiration.
  • Nephele
    Tufvalisa skrev 2011-09-06 08:10:12 följande:
    Vilka bra idéer ni har! Älskar iddén med blockljus längs bordet och konservburksvaserna!

    Eireann: jag skulle nog akta mig för att sätta ljung på borden, i alla fall om du har skrockfulla vänner och släktingar. Men jag håller med, det skulle vara fint!
    Jo, jag kollade upp förut ang. ljung, och det betyder bara otur om man tar IN den, och vi ska ju vara utomhus . Men vi får se vad som blir.
  • pernilla82

    Hej alla blivande!
    Vilken bra idé om  att skapa en tråd för oss som ska gifta oss i september 2012.
    Vårat färgtema kommer att vara två nyanser av grönt och champagne. Jag har redan börjat att prova klänningar, hur har ni andra  gjort har ni avvaktat med det?
    Förhoppningsvis är ju detta den enda gången som man kommer att få chans att bära brröllopsklänning så jag vill prova så många jag bara kan =) 

  • Jeaneettes
    pernilla82 skrev 2011-09-06 18:45:17 följande:
    Hej alla blivande!
    Vilken bra idé om att skapa en tråd för oss som ska gifta oss i september 2012.
    Vårat färgtema kommer att vara två nyanser av grönt och champagne. Jag har redan börjat att prova klänningar, hur har ni andra gjort har ni avvaktat med det?
    Förhoppningsvis är ju detta den enda gången som man kommer att få chans att bära brröllopsklänning så jag vill prova så många jag bara kan =)

     


    Jag har redan köpt min klänning, föll pladask så valde att skaffa men jag gillar att ha fixat saker i tid :)

  • Lodjuret

    Jag ska vänta med att köpa klänning eftersom jag just nu tappar ca 1 kg/vecka.

    Vi ska ha vitt, typ olivgrönt och lite ljusrosa. Det ljusrosa handlar mest om att min syster som ska vara tärna inte gillar grönt :)

  • Jeaneettes
    Lodjuret skrev 2011-09-06 22:16:56 följande:
    Jag ska vänta med att köpa klänning eftersom jag just nu tappar ca 1 kg/vecka.

    Vi ska ha vitt, typ olivgrönt och lite ljusrosa. Det ljusrosa handlar mest om att min syster som ska vara tärna inte gillar grönt

     


    Hur lyckas du gå ner så mycket i vikt i veckan? :)

  • Lodjuret

    Jag har rätt mycket att ta av och sedan kör jag med pulver. Har gjort det förut och tappat rätt mycket och dem kilona har jag inte gått upp igen så för mig funkar det bra.

  • Nephele

    Fina färgteman som rullar in här :) Kan bli spännande att få se lite bilder sen.

    För mig har det blivit lite speciellt med klänningen, då jag "ärvt" en bröllopsklänning av en bekant som inte finns med oss längre (den var hennes mors). Så det är alltså en väldigt gammal klänning det handlar om, i superfint mönstrat tyg, lite cremevit typ. Jag kan såklart inte ha den som den är, så mormor ska sy om den åt mig. Vi har börjat prova ut och bollat idéer och så, ska hälsa på igen om ett par veckor och kolla läget. Jag tror den kommer bli jättefin! lite knepigt med färgkombinationerna bara :P. Sen får vi hoppas jag kan ha den nästa år också... tänk om vi sliter en massa för att få till den, sen får jag inte plats i den? :(. Vi hoppas ju trots allt på att vi ska lyckas bli gravida och få barn så snart som möjligt = innan bröllopet. Viss risk att det skiter sig då :s, men det får det ju vara värt isf.
    Om jag inte haft denna klänning så TROR jag att jag väntat några månader till innan jag börjat prova, om jag inte ev. satsat på höstrean nu då. Men hinns ju med även en rea nästa år ;)

  • Naive
    pernilla82 skrev 2011-09-06 18:45:17 följande:
    Hej alla blivande!
    Vilken bra idé om  att skapa en tråd för oss som ska gifta oss i september 2012.
    Vårat färgtema kommer att vara två nyanser av grönt och champagne. Jag har redan börjat att prova klänningar, hur har ni andra  gjort har ni avvaktat med det?
    Förhoppningsvis är ju detta den enda gången som man kommer att få chans att bära brröllopsklänning så jag vill prova så många jag bara kan =) 
    Vad det gäller brudklänningar tänkte jag dra med mig syrran och en kompis som smakråd någongång i oktober för att börja kolla på vad som ser bra ut på mig och så. Sen har jag inte bestämt mig än om jag köper i butik eller över nätet... Finns ju en massa pengar som man kan lägga på annat om man köper via nätet... :) 
  • Lodjuret

    Jag kommer med största sannolikhet köpa via nätet men det vågar jag eftersom en vän kan sy om den ordentligt om den är helt fel.

    Eirann: Håller tummarna för att det blir ett plus snart. Vi ska vänta till efter bröllopet eller rättare sagt jag slutar nog med p-piller under sommaren och sedan får man se när det blir.

    Spännande med alla olika färgteman!

Svar på tråden September 2012