• Erika82

    Skelleftebrudar 2012

    Finns det fler tjejer och killar som tänkt gifta sig under 2012?


    Vi planerar att gifta oss i maj i Skellefteå och skulle gärna ha fler att prata cích dela idéer med!

  • Svar på tråden Skelleftebrudar 2012
  • repsara

    Undrar om coop eller ica har catering och bageri, kanske någon av er som är bosatt som har koll?
    Här där vi bor har dom det och det vore ju toppen om vi kunde köpa tårtor därifrån eftersom det är mycket billigare =) Men hittar inte på deras hemsidor om det finns eller ej..

  • Johannalun
    repsara skrev 2012-04-27 07:02:04 följande:
    Undrar om coop eller ica har catering och bageri, kanske någon av er som är bosatt som har koll?
    Här där vi bor har dom det och det vore ju toppen om vi kunde köpa tårtor därifrån eftersom det är mycket billigare =) Men hittar inte på deras hemsidor om det finns eller ej..
    Ica torget har catering...har haft iaf. Kolla med dem!
  • daniiel
    repsara skrev 2012-04-27 07:02:04 följande:
    Undrar om coop eller ica har catering och bageri, kanske någon av er som är bosatt som har koll?
    Här där vi bor har dom det och det vore ju toppen om vi kunde köpa tårtor därifrån eftersom det är mycket billigare =) Men hittar inte på deras hemsidor om det finns eller ej..
    Johannalun skrev 2012-04-27 08:42:40 följande:
    Ica torget har catering...har haft iaf. Kolla med dem!
    De har inte det längre, tyvärr. Jag hade sett en meny där som jag ville ha till vårt bröllop för typ 2-3år sedan, men när jag kontaktade dom för 1år sedan så sa de att de inte har catering längre.

    Jag tror inte någon annan Ica-butik har det heller och inte Coop.
  • Cattadefea

    Tårtan görs nu av Nisses konditori i Holmsund. En av deras konditorer har bakat för Nobelmiddagen. Vi ska ha en tårta med vit chokladmousse och havtorn. Det var inget hinder för dem. Hon kom med lite förslag så det blir en tårta med havtornspannacotta och vitchokladmousse. Vi var och provsmakade tårtan idag och den var gudomlig. Havtornen bryter av fint och gör att tårtan inte blir så söt.


    Angående Kafferepets bemötande. Det är ju så det ska vara, som de gjort. Om kunden kommer tilll en leverantör kan leverantören inte börja med att säga att det är jobbigt. Blir inget bra intryck. Vad bra att ni hittat en som gett ett bra intryck.


    Hanna05 skrev 2012-04-24 21:58:54 följande:
    Buketten har jag hört är värdelösa. Jag bor i Skellefteå men kommer gifta mig i Piteå. Interflora är dem som gör våra buketter! :)

    Det konditori som ska göra våran tårta är Wallins, Kafferepet. Skellefteå. Ingenting var ett hinder för dem...

    Jag undrar nu, vad ska ni ha för fyllningar i era tårtor och vem gör dem åt er!?!?
  • Cattadefea

    Jo, jag vill också veta priset innan jag beställer tårtan. Men jag ställde en fråga om det var möjligt att göra en tårta med havtorn eller om det skulle smaka illa. Svaret jag får var om hur besvärligt det skulle vara och att det skulle bli dyrt för det var så svåt att få tag på.


     


    Där vi nu beställt tårtan, Nisses konditori var detta med havtorn inget problem alls. Konditorn kom med några förslag och de tyckte att havtorn skulle bli spännande att använda. Till skillnad från Kringlan och Stigs som bara tyckte att det var jobbigt.


    daniiel skrev 2012-04-26 12:55:59 följande:
    Håller med, vad tråkigt att höra. Kringlan gjorde vår tårta och vi hade inga problem alls med kommunikation osv. Jag kan dock tycka att det är väl inte så tokigt att de påpekar en sådan sak som priset, för många har faktiskt noll koll på hur dyrt det faktiskt kan vara med en bröllopstårta. Många tänker faktiskt om när de får veta priset på drömtårtan.

    Jag pratade med Buketten och Interflora när jag skulle välja bukett och på Buketten ville de i snitt ha ca 800kr mer för samma bukett motför på Interflora. Jag hade några önskemål om blommor, men fick rakt av nej på alla. De blommorna fanns inte i augusti, jag har senare sett brudar med de blommorna i siba buketter här i Ske-å i augusti, så jag såg väl fattig ut. Blommorna kan ju bli mycket dyrare när de inte är i säsong. Det hela slutade med att jag valde bort blommor helt, för ingen av dom kunde visa mig alternativ det jag ville ha heller, för att få en bukett med samma känsla. Jag har också hört att floristen i Skelleftehamn ska vara väldigt bra, och dessutom betydligt billigare.
  • Cattadefea

    Jag har också hört att interflora skulle vara bra. Men i butiken inne i stan var hon som kunde göra buketten på mammaledighet, åter till hösten. Vi tog Trädgård i Ursviken. Kickan är florist. Inte heller för henne var mina önskemål något besvärligt.


    Johannalun skrev 2012-04-26 10:13:28 följande:

    Gud vad tråkigt!!


    Själv så ska min syster göra tårtan och en bekant är utbildad florist och ska hjälpa till med våra blommor så jag har inte haft så mycket kontakt med varken florister eller konditori. Men riktigt tråkigt när man inte kan få proffsig hjälp på så kända ställen!Jag hardo hört att interflora är bra, samt blomsteraffären i Skelleftehamn!


     


    Hanna05: Våra fyllningar i tårtan: Chokladmousse, vaniljpannacotta och hallon.


  • Bmw

    Tack för svaren, odd fellow och pro visste jag om sedan tidigare. Men då vi vill ha fyrverkerier på kvällen så känns det som lämpligast att inte vara i största smeten så att säga. Jag skulle gissa att vi komemr att landa på runt 50 personer så det behöver ju inte vara den största lokalen som finns! Men man vill samtidigt hitta en lokal som känns rätt, vilket är lättare sagt än gjort!

  • daniiel
    Bmw skrev 2012-04-27 22:16:22 följande:
    Tack för svaren, odd fellow och pro visste jag om sedan tidigare. Men då vi vill ha fyrverkerier på kvällen så känns det som lämpligast att inte vara i största smeten så att säga. Jag skulle gissa att vi komemr att landa på runt 50 personer så det behöver ju inte vara den största lokalen som finns! Men man vill samtidigt hitta en lokal som känns rätt, vilket är lättare sagt än gjort!
    Haha neeeej, då tycker jag absolut ni ska ha Odd fellow eller PRO, då jag jag "tjuvkika" på fyrverkerierna ;P Jag älskar sådant! :) Nej, men jag förstår absolut att ni inte vill vara mitt i centrum då. Då kan det väl behövas tillstånd också?

    Men som sagt, kolla kommunens hemsida för byagårdar. Själv tycker jag Södra Hedensbyn är trevlig, den jag pratade om tidigare men kallade den Södra Tuvan. www.skelleftea.se/default.aspx Den ligger som sagt längst bort på A-torp (Fäbodgatan), fast på sidan mot älven. Myckle är ganska mysig också. Där finns en altan på baksidan, www.skelleftea.se/default.aspx Även Innervik finns ju, www.skelleftea.se/default.aspx och Klutmark, www.skelleftea.se/default.aspx Det är väl lokalerna som är närmast stan, men ändå inte ligger mitt i smeten så att säga.
  • Bmw

    Jo jag älskar också fyrverkerier, vi förlovade oss på nyårsnatten under alla de underbara färgerna :)


    Tillstånd har jag koll på att det kommer att behövas. Det har jag för mig att man ansöker om hos polisen.


    Tur det är ett bra tag kvar så man får leta igenom stan på en bra lokal :)

Svar på tråden Skelleftebrudar 2012