• JNT

    2012-07-07 Fler än jag?!

    Hej!


    Som sagt, finns det fler brudar än jag som gifter sig 7/7 2012? Tänkte det kunde vara kul att veta lite hur långt ni har kommit med era planer, vilka funderingar ni har och så vidare... Kunde vara kul att följas åt fram till den stora dagen! :)


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 21:12
    Vi som är med i tråden så här långt:

    JNT bor utanför Värnamo, gifter sig i Åminne som också ligger utanför Värnamo
    sofi 88 bor och gifter sig i Jönköping
    operfekt bor och gifter sig i Härryda
    Mrs S 2012 bor i Linköping, gifter sig i Skottland
    kaffeälskaren bor och gifter sig i Göteborg
    AA120602 bor och gifter sig i Kungsängen
    Vingilot bor i Norrköping, gifter sig i Kungshamn

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:04
    linduspindus76 bor i Stockholm, gifter sig på Ljusterö
    Bonzo2012 bor i Göteborg, gifter sig på Skaftö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:28
    Anna88 bor i Helsingfors och gifter sig i Kronoby, Finland
    tout lamour lamour bor i Norrtälje och gifter sig i antingen Upplands Väsby eller på en ö utanför Norrtälje

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 17:43
    Berlan gifter sig i Gammelstads kyrkstad utanför Luleå
    lycka2012
    lundabrud

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-12 21:18
    lycka2012 bor i Göteborg, gifter sig i Italien
    Dazzle bor och gifter sig i Bredaryd utanför Värnamo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-19 19:58
    Suzanne
    vilja gifter sig i New York
    zinizune gifter sig på Orust

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 23:24
    knyttan gifter sig i Kalmar
    Cissy85 gifter sig i Växjö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-12 00:12
    lazyp gifter sig i Piteå
    Kalumi gifter sig i Linköping
    lovingyou
    sweet gifter sig i Malmö
  • Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!
  • UngBrud2012

    Världens bästa möhippa - check


    Blommor - check


    Hämtat klänning hos sömmerska - check


    Träffat prästen - check


    Beställt tårta - check


     


    Nu pågår festhäftet och andra små detaljplaneringar.


    Iiih

  • linduspindus76

    Ja nu är det riktigt nära, har fått min syrra att fixa festhäftena och hon har kontakter så de kommer att tryckas på tryckeri Är dock lite nervös för bus som sker under själva festen, men det blir nog bara skoj. Allt börjar bli klart och på söndag ska vi provsmaka bröllopstårtan
    Det värsta nu är att jag är så galet allergisk och är orolig för nån riktig reaktion, känns som det  Obestämd men jag hopas kunna dämpa det till nästa helg!

    Just nu sitter jag och pysslar med placeringskorten försöker vara lite pysslig

    knappa 8 dagar kvar nu!

    Livet är bra! 

  • Dazzle

    Skönt med ett visst lugn därute.. JAg kan känna så oxå.. Det känns som jag skrev förra gången, man blir gift oavsett nu!


     


    Angående min bolero så sprack den när vi provade den andra gången, hos min svärmor. Jag förstår inte hur sömmerskan tänkt. När hon gjorde prototypen i bomullstyg så var det ju stretch i å då sa jag att var "skönt med stretch i, då kan man ju verkligen röra sig, för jag behöver röra mgi för jag ska dansa jättemycket så här" å viftade med armarna över huvudet. Å vi har hela tiden sytt boleron med den infon eftersom vi diskuterat längden på den.

    Förutom att den spruckit så är den overlockad (som vi bestämde) runt hela, runt armöppning, och alla sömmar samt intaget i ryggen. Varje sådan söm sticks och kliar!! Sömmen är dessutom ojämn och darrig. När svärmo provade den sa hon bara "men gud den här kan du ju bara inte ha på dig". Å det var så skönt att hon kände så, så jag bara inte var någon överreagerande bridezilla!! Sen upptäckte vi att den hade spruckit oxå..

    Nu blir det bråda dagar. Jag är grymt tacksam att jag iaf köpte en sjal hos sömmerskan när jag fått prova boleran oxå så jag har något att falla tillbaka på!!


     


    Jag hoppas på sy en sån här sjal istället om jag får tag på tyg. http://noa-v.com/gallery.aspx


    Kämpa på där ute! Om en vecka är det dags!!!

  • sweet

    Jaha då var det bara en vecka kvar! Hoppas det går bra för er andra.
    Härligt att lugnet har kommit även för många av er här.
    Glöm inte bort att njuta av allt nu också!

    Dazzel: Oj va tråkigt med boleron. Klantigt av sömmerskan att inte tänka in sådana saker när hon sydde den. Det är ju därför man anlitar folk att göra det.  Tyvärr ser man inte vilken sjal du menar då man bara kommer direkt till galleriet med massa bilder. Jag hoppas det löser sig för dig så att du blir nöjd.

  • sofi 88

    Ah, nu har vi äntligen flyttat till vårt radhus och sovit första natten. Äntligen har vi sovrum att stänga dörren till efter 2 år i en etta. Däremot var det kanske inte skitsmart att flytta en vecka innan bröllopet.... Rekommenderas inte. Klänningen är färdig, ska köpa dubbelhäftande tejp till ringningen upptill så inte folk har insyn så att säga. Ringarna är putsade och hämtade, ska försöka att inte prova hela tiden... Våra toastmasters fixar hemligt festprogram så känns otroligt att kunna släppa det. Svärmor ska komma morgonen efter bröllopet med en korg med smaskig frukost :) allt börjar falla på plats och om en vecka får jag nytt namn å en man dessutom :D

  • Dazzle

    sweet- jag tänkte på den högst upp till höger, men alla sjalar är samma modell, bara olika tyg. Tror vi kan klara göra det! =).


     


    Sofi88- oj, mdoigt att flytta nu!! Jag provar ringarna hela tiden.. HAr inte bestämt mig om jag ska ha en eller två ringar på bröllopsdagen. Har egentligen tänkt ha dem var för sig men tycker nu de är rätt fina ihop... (förlovning och vigselringen alltså).


     


    Idag ska jag gjuta små hjärtan i beton i ikeas isformar för att ha som tyngder till våra heliumballonger, när jag sprayat dem guldfärgade.


     


     

  • linduspindus76

    Åh Dazzle, vart får du tag i helium? Jag skulle åxå vilja ha det till vårt bröllop!

  • Dazzle

    linduspindus76> efter mycket om och men insåg jag att det smidigaste var att hyra en flaska på en helt vanlig järnhandel. Finns olika kedjor. T.ex. Tools (tror jag ett företag ingår i som jag var hos). Vi har dock valt en lokal handlare å fick kanonpris. Vill man bara ha lite helium så kan man köpa en liten flaska på teknikmagasinet m.m. Det gjorde vi först, för att testa hur väl ballongerna höll måttet. Det roliga är att de ballonger som lovade klara helium höll löftet och flög 7-8 timmar medan de ballonger som producenten när jag mailade sa inte klarar helium höll i 28 timmar!! Lite skillnad va??


    Lycka till!

  • Vingilot

    På tisdag åker vi till Bohuslän och vigselplatsen!
    Idag gör jag handtvätt, fixar för akvariet och växterna så de förhoppningsvis ska vara vid god vigör när vi kommer hem igen, pillar med alla de där bortglömda/framskjutna smågrejorna, skriver och skriver på packlistorna och nojar över att jag ska glömma nåt helt oumbärligt, som typ brudklänningen eller ringarna eller så...Flört Och i morgon blir helt enkelt Stora Packningsdagen.

    Vigselprogrammen blev klara idag. Lite ledsen att det inte riktigt funkade att fästa organzaband med dubbelhäftande tejp. Det verkade så bra igår när jag gjorde de flesta, men idag hade en del lossnat lite. Provade med alla slags lim o annat jag har, men inget blir riktigt bra. Så nu har jag bara försökt limma fast de bitar som släppt och sedan får vi gå igenom dem innan de ska iväg till kapellet och försöka fixa det som går då. TExten innuti går ju att läsa ändå.Glad

    Och morgongåvan till maken är klar.

    När vi kommit fram är det storhandling av dricka, kafffe, te, frukt och annat vi ska ha. Och inventering av kaprifolbeståndet ute i bergen. Hoppas det finns att ta av till dukningen. Har inte riktigt hittat på nån bra plan B...

  • knyttan

    Idag har vi träffat prästen och cateringfirman samt håller febrilt på att fixa vigselprogrammen... festprogrammen har vår toastmadame tagit på sig att göra, tur det annars hade det inte blivit några :( det är väl egentigen det "enda" som är kvar förutom att dekorera o ställa iordning lokalen plus alla de där jobbiga små detaljerna... ska ringa runt i morgon också o dubbelkolla att par grejer... Börjar bli nervös Glad

Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!