• lindahhh

    Vart går er bröllopresa?

    Vart åker ni/planerar att åka på er bröllopresa?  Har ni något fint smultronställe, eller något riktigt drömresemål? Priser? Länkar? Önskar ni er resecheckar i bröllopspresent?

  • Svar på tråden Vart går er bröllopresa?
  • Chicita
    lindahhh skrev 2011-06-29 10:13:49 följande:
    Någon som har erfarenhet av Italien?
    Jag har ingen erfarenhet själv men jag pepprar min jobbarkompis som har jobbat i Italien i flera år med frågor *S*

    Hittade en sida angående boende i Toscana som passar oss perfekt
    www.tematoscana.se
    Kanske något för er också om ni inte vill ha charterlivet med pool och nöjen då Glad 
  • Geogaddi

    Vad roligt att läsa om allas reseplaner, reseminnen och pågående resor.


    Vi gifte oss den 11 juni och åker på bröllopsresa i höst. Först några dagar i New York och sen vidare till Tobago i ca två veckor. Kan verkligen slå ett slag för att leta reguljärflyg. Våra gemensamma flygkostnader blir 17500 kr och boende uppskattas till ca 15 000 kr. Detta jämfört med 55 000 kr ifall vi skulle bokat med en resebyrå, det tror jag t o m var per person om jag inte minns fel, men jag kan som sagt minnas fel. Det var länge sedan vi bokade.

  • Oberon

    Jag har rest runt lite grann i Italien, vilka delar funderar du på?

  • Mini2011
    lindahhh skrev 2011-06-27 16:04:00 följande:
    Har du inga länkar dit du ska? =)
    Vi har bokat resan via Fijiresor, jättetrevliga! www.fijiresor.se Vi är egentligen lite anti resebyråer, brukar bli mkt billigare och bättre om man bokar själv, men när det gäller Fiji så blev det betydligt billigare att boka via Fijiresor.

    De första tre nätterna komm vi på Outrigger on the lagoon http://www.outrigger.com/hotels-resorts/fiji/viti-levu/outrigger-on-the-lagoon-fiji

    Sen sex nätter på Nanuya Island resort http://www.nanuyafiji.com/

    Sen sju nätter på Viwa Island resort http://www.viwaislandresort.com/

    Och så avslutar vi med en natt i Hong Kong.

     
  • cajsalouise

    Vi åker till Mauritius i slutet på november! 2 veckor blir det! Vi har aldrig varit där men hoppas det blir bra. Kan rekommendera Italien och Sicilien...underbart!

  • Morsian2011

    Vi åker till Seychellerna måndagen efter bröllopet, vi är totalt på resa 16 dagar och bor på sviter i tre olika hotell i tre olika öar.. Längtar :) :) :)

  • lindahhh
    Chicita skrev 2011-06-29 10:37:29 följande:
    Jag har ingen erfarenhet själv men jag pepprar min jobbarkompis som har jobbat i Italien i flera år med frågor *S*

    Hittade en sida angående boende i Toscana som passar oss perfekt
    www.tematoscana.se
    Kanske något för er också om ni inte vill ha charterlivet med pool och nöjen då Glad 
    Åh va fint det verkar!
  • Lilo0018

    Ser att många av er valt riktiga paradis som bröllopsresmål. Jag och min M2B funderar på en lite annorlunda smekmånad. Vi tänkte åka till Las Vegas en vecka först, sedan åka vidare till Magic Mountain (en bit utanför LA) för att åka så många berg- och dalbanor som möjligt. Vi tänkte sen avsluta med att spendera 1½ vecka i San Diego, på Coronado Beach. Stranden har blivit tippad som en av den finaste i USA. Jag har tyvärr inte några länkar eller prisuppgifter, vi har bara precis börjat prata om det. Vad tror ni?

  • lindahhh
    Lilo0018 skrev 2011-06-30 11:40:08 följande:
    Ser att många av er valt riktiga paradis som bröllopsresmål. Jag och min M2B funderar på en lite annorlunda smekmånad. Vi tänkte åka till Las Vegas en vecka först, sedan åka vidare till Magic Mountain (en bit utanför LA) för att åka så många berg- och dalbanor som möjligt. Vi tänkte sen avsluta med att spendera 1½ vecka i San Diego, på Coronado Beach. Stranden har blivit tippad som en av den finaste i USA. Jag har tyvärr inte några länkar eller prisuppgifter, vi har bara precis börjat prata om det. Vad tror ni?

    Låter underbart, har varit mycket i USA, både L.A och las vegas är några av mina favoriter i usa, och miami förstås =).. har däremot aldrig varit i san diego!

Svar på tråden Vart går er bröllopresa?