• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • rabarber
    Darling Daisy skrev 2011-11-09 22:56:57 följande:
    Rabarber: oj, vilken snygg klänning!! Helläcker kjol, verkligen! Kan dock inte hjälpa dig m frågorna
    Tack! Jag älskar kjolen på den. Överdelen är inte jag men den går väl att byta ut. Ska bara hitta en jag älskar först =)
    ewaulrica skrev 2011-11-11 09:17:43 följande:
    om du beställer, var nog med att poängtera att du vill ha MATT organza!!! (om det nu är det du vill ha vill säga) Originalklänningen av den kopia jag köpte hade egentligen chiffong i sig, men på min kopia stod det organza istället. Jag var precis som du väldigt orolig att jag skulle få hem nåt blänkande, som bara ser billigt ut i mina ögon, så jag var noga med att tala om att jag ville ha en organza som inte är shiny/sparkling alls, utan matt. Och den var verkligen jättefin!! (ser ut som chiffong faktiskt)

    Nu har ju inte jag beställt från Milly dock, men jag tror att du brukar vara rätt noga med att få det som kunden vill, så säger du bara till när du beställer så ska det ju inte vara några problem. Tror inte att de använder sparkling organza så ofta heller, men det skadar ju aldrig att vara helt på den säkra sidan, genom att fråga och poängtera ;)
    Helt matt vill jag ha den. Inget glansigt alls. Matt organza alltså, det ska jag verkligen komma ihåg.

    Har du en bild på din så jag få se hur din ser ut? Varifrån beställde du?
  • daniiel
    Sessan67 skrev 2011-11-11 20:21:10 följande:
    Tackar Solig

    Skrev visst lite snabbt där och tappade månaden - maj skulle det vara. Ett tag kvar alltså, men känns såååå bra att ha ett datum! Den här gången ska ingenting stoppa oss!
    Men tiden går så fort, så -poff- bara och så är det maj. Ni kommer inte hinna med ;P
    Och som du säger, bara att faktiskt ha ett datum, jätteroligt :)
  • daniiel
    rabarber skrev 2011-11-12 13:00:31 följande:
    Tack! Jag älskar kjolen på den. Överdelen är inte jag men den går väl att byta ut. Ska bara hitta en jag älskar först =)
    ewaulrica skrev 2011-11-11 09:17:43 följande:
    om du beställer, var nog med att poängtera att du vill ha MATT organza!!! (om det nu är det du vill ha vill säga) Originalklänningen av den kopia jag köpte hade egentligen chiffong i sig, men på min kopia stod det organza istället. Jag var precis som du väldigt orolig att jag skulle få hem nåt blänkande, som bara ser billigt ut i mina ögon, så jag var noga med att tala om att jag ville ha en organza som inte är shiny/sparkling alls, utan matt. Och den var verkligen jättefin!! (ser ut som chiffong faktiskt)

    Nu har ju inte jag beställt från Milly dock, men jag tror att du brukar vara rätt noga med att få det som kunden vill, så säger du bara till när du beställer så ska det ju inte vara några problem. Tror inte att de använder sparkling organza så ofta heller, men det skadar ju aldrig att vara helt på den säkra sidan, genom att fråga och poängtera ;)
    Helt matt vill jag ha den. Inget glansigt alls. Matt organza alltså, det ska jag verkligen komma ihåg.

    Har du en bild på din så jag få se hur din ser ut? Varifrån beställde du?
    Vill bara inflika att även jag har en klänning med matt organza och det ser faktiskt väldigt fint ut :) Ser inte alls sådär plastigt ut som den glansiga organzan kan göra.
  • Darling Daisy
    Minuz skrev 2011-11-12 09:19:12 följande:
    Denna klänningen var/är så otroligt fin.......
    Sålde du den?
    Nej, har inte sålt den ännu, men jag ska.. Har bara inte fått tummen ur
    Den är i typ stl 44 om nån är intresserad.
  • Jane

    Hej tjejer, jag har en fråga.

    Jag har ju hittat min drömklänning och har skjutit fram beställningen och säger "äsch jag hinner, tar det längre fram", Men jag får också lite smått panik om jag kommer hinna få hit den och om den kommer se bra ut, eller måste skickas tillbaka och sys om eller ändras.

    För det första så är vårt bröllop den 4/8-2012, eftersom det är utomlands så måste klänningen vara hos mig minst en månad innan bröllopsdatumet. Jag hade tänkt beställa hem klänningen från Mylove-Bridal och beställa den i januari.
    Hur lång leveranstid har de? Brukar de bli försenade eller skicka något som måste ändras?
    Kommer jag hinna få hem den om jag beställer i januari`?


  • pulmonate
    Jane skrev 2011-11-13 10:20:43 följande:
    Hej tjejer, jag har en fråga.

    Jag har ju hittat min drömklänning och har skjutit fram beställningen och säger "äsch jag hinner, tar det längre fram", Men jag får också lite smått panik om jag kommer hinna få hit den och om den kommer se bra ut, eller måste skickas tillbaka och sys om eller ändras.

    För det första så är vårt bröllop den 4/8-2012, eftersom det är utomlands så måste klänningen vara hos mig minst en månad innan bröllopsdatumet. Jag hade tänkt beställa hem klänningen från Mylove-Bridal och beställa den i januari.
    Hur lång leveranstid har de? Brukar de bli försenade eller skicka något som måste ändras?
    Kommer jag hinna få hem den om jag beställer i januari`?
    Hej Jane!
    Jag ska också gifta mig utomlands i Augusti, men bestämde mig för att beställa den redan nu. Då hinner man gå till plan B ifall klänningen inte är exakt det man drömt om *hoppas nu inte detta är fallet för någon av oss*. Jag räknar även med att man kanske måste göra någon småändring. Till exempel beställde jag så att klänningens längd var så pass att jag kan har 6cm klackar, men förmodligen kommer jag inte ha så höga, och då behöver jag ju korta upp den något. Sen är det ju ifall man råkar ändras något i vikt. Många går ju ner av rena stressen perioden innan bröllopet, och då är det bra att hinna göra ändringar.
    De flesta av kina-företagen har ju nästan aldrig mer än 3 månaders leverans ändå, så även i Januari borde det ju fakiskt räcka ändå!
    Lycka till 
  • Darling Daisy

    Jane: tre månaders leveranstid är nog ungefär vad det brukar vara. Tänk dock på att januari - juni ungefär är absolut högsäsong för klänningsfabrikerna, då kan det bli lite längre leveranstid än vanligt.

    Jag beställde i mars och hade min klänning hemma i mitten/slutet av maj om jag minns rätt (beställde från landy). 

  • 1700tal
    Just Me skrev 2011-11-07 15:47:18 följande:
    Är det ngn utav er som vet var jag sett dessa klänningar?
    Det var på en Kina-sida...

    Fanns flera stycken liknande, ej brudklänningar.
    Ofta en klänning med kavaj eller kjol och kavak. Ofta i metallic fäger, grått, vinrött osv.
    Kommer ihåg att modellerna hade antingen hatt eller någon annan "huvudbonad" ?
    Kjolarna var mkt pennkjols-modellen...

    Någon som sett och vet vilken sida jag sett dem på?? Har letat och letat...

    Nu vet jag inte om du fått svar redan men det är inte Linea Raffaellis klänningar du pratar om? Finns på en hel del kinasidor har jag sett. Bl a Landy bridal.


  • Darling Daisy
    1700tal skrev 2011-11-13 17:47:32 följande:

    Nu vet jag inte om du fått svar redan men det är inte Linea Raffaellis klänningar du pratar om? Finns på en hel del kinasidor har jag sett. Bl a Landy bridal.


     


    Shit, vad snyggt!!
  • daniiel
    Jane skrev 2011-11-13 10:20:43 följande:
    Hej tjejer, jag har en fråga.

    Jag har ju hittat min drömklänning och har skjutit fram beställningen och säger "äsch jag hinner, tar det längre fram", Men jag får också lite smått panik om jag kommer hinna få hit den och om den kommer se bra ut, eller måste skickas tillbaka och sys om eller ändras.

    För det första så är vårt bröllop den 4/8-2012, eftersom det är utomlands så måste klänningen vara hos mig minst en månad innan bröllopsdatumet. Jag hade tänkt beställa hem klänningen från Mylove-Bridal och beställa den i januari.
    Hur lång leveranstid har de? Brukar de bli försenade eller skicka något som måste ändras?
    Kommer jag hinna få hem den om jag beställer i januari`?
    Jag har beställt två klänningar från Mylove och har fått hem båda, jättefina (fick lägga upp den ena lite), ca 4-5 veckor efter jag la min beställning :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!