• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman

    Klockarbol; här är länk till kalelfabriken i Hultanäs, som har kaklet du såg i vårt badrum


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Klockarbol

    Kjell Präst - jag ska ta ett djupt andetag och skaffa Instagramkonto så jag kan följa Yngsta dottern där men så mycket egna bilder lär det ju inte bli kan tänka...
    Dels är jag inte uppkopplad via min mobil men framför allt så konstaterade jag när jag kom hem i natt att kameran jag stoppade i handväskan prydligt ligger kvar i handväskan utan att ett enda kort blivit taget under min lilla roadtrip Rynkar på näsan
    Slarvigt...

    Blomman - det är ju klart att det är päronsoda i dina träd! Nåt annat är helt otänkbart Skrattande

    Ja just det, det ljuvliga kaklet! (Teflonminne typ...)
    Men jag ser inte länken?

  • Hvidbrud

    Just därför att kameran alltid glöms i väskan, älskar jag min telefon och mitt instagramkonto. Den har bra kamera, bilderna är där i handen direkt och jag kan "fiffa till" dem bäst jag förmår och jag kan dela med de som är mer eller mindre intresserade på en gång. När sitter man och tittar i fotoalbum nu för tiden, liksom... Jag gillar att se hur vänner, som inte är så nära, och deras barn frodas, vad som rör dem och vad som är vackert för dem. Att bli inspirerad av främlingars fotokonst och söka nya vinklar på kända #motiv.

  • Daa

    Hej på er. 
    Äntligen semester! Vi håller på att packa det sista för färden till svärfars stuga inåt landet. Där blir vi några dagar. Arbetsläger för maken och svärfar. Jag ska rodda parvlarna, så det finns väl risk för att det blir någon sorts arbetsläger för mig också...

    Hoppas ni har det bra allihop.
    Många kramar. 

  • Daa

    Hurra! Radbrytningar! Testar en annan webläsare. MÅste nog testa med ett citat också. 


    passionsblomman skrev 2013-07-12 12:01:29 följande:
    Hihhihiiii! Jag borde vara med på Twitter bara och enbart för att få del av dina fyndigheter Kjell!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
     Måste kanske skaffa twitter bara för att kunna följa en och annan.
  • Hvidbrud

    Ha en underbar resa! Hoppas att det inte bara blir arbete, utan mys och bus också Nu testar jag också radbryt, tänk om teknikerna äntligen löst problem en med att skriva från platta och telefon, eller med Safari, eller vad problemet nu är Tittar på den gröna milen. Vilken film! Mitt hjärta värker och min mage vänder sig. Den berör.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård