• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Soldemor

    Nej, nu har jag sett på den nervräkande snön hela eftermiddagen! Nu är jag mes och överlåter stickkafeet till min husmor m m och åker hem. Har ändå att göra en timme innan jag är framme och det skall vara mycket halt. Jag hade sett fram emot att stica lite ikväll, gör en filt t Amaretto, men känns som om det är bättre att jag tar mig hem.

  • lanovia 08
    Ninnnis skrev 2011-02-23 13:51:47 följande:
    Åh vad härligt! Det är ni verkligen värda. Vi åker i övermorgon
    Härligt!!!!
  • lanovia 08

    Fru sy håller alla tummarna.

    OCH jag förstår din reaktion angående makens tripp fullt ut. Jag hade reagerat precis likadant, men förmodligen gått stegen ut och krävt att han skulle stanna hemma.

  • lanovia 08

    Här har vi sjukstuga. Jag får inte ner febern trots att jag knaprar Alvedon, ont i halsen och allmänt kass. E har diaré och är allmänt skrikig. Maken får serva och hålla familjen på knäna. Hoppas bara han håller sig frisk.

  • Hvidbrud

    Godmorgon!
    Har bt tagit bort tremånaderslivstiden på trådarna? Jag längtar så efter våren, täcken på ljusets återkomst och sånt som blommis är så underbart bra på att sätta ord på. Hint hint.
    Blommis: btw så tycker jag att, oavsett hit mycket jag saknar dig här i tråden och att det är tomt utan dina klurigheter och finurligheter så tycker jag att det käns som ett klokt drag, att du har fokus på lilla familjen med den nya familjemedlemmen. (tack ninnis för updateringen!)
    Krya på dig Lanovia! Usch en sån omgång du har åkt på. Hoppas att den är borta lika fort som den kom. Vila vila vila vila....
    Ingis: vilka framsteg! Och vilken målsättning! Heja dig!
    hoppas att solde får komma hem idag! Stackars lilla kisen och stackars hennes mor.
    Kramar till er alla!

  • Hvidbrud

    Ninnis: var också på lanzarote när lilla e låg i magen. Det var överraskande positivt. Vi hyrde bil och körde på serpentinvägarna och var i grottor och såg på den vilda Atlanten. Hyrde mountainbikes gjorde vi också och cyklade i sanddynorna till avlägsna stränder. Maten var si och så, tills vi följde efter en flock där-boendes engelska pensionärer som gick till en liten skabbis fiskrestaurant vid en pakeringsplats. Oj vad gott det var! Mmmm... Hoppas att ni får en minst lika mysig resa ninnis! Kram!

  • Hvidbrud

    Och- självklart vill jag med på bt-fika! Lanovia: där runt d. 15 maj kan det bli lite tight för mig... Om jg nu inte går en massa veckor över tiden förrestan, då vaggar jag nog gärna ner till stan för att få lite vuxensälskap!

  • Hvidbrud

    Fru sy: åh, jag känner så för dig och din situation. Du är en hjältinna som lyckats hålla dig vid ro och vid dina sinnes fulla bruk. Klart att du vill med och vill ha sälskap hemma! Bode jag närmre hade jag kommit över med lite nybakt kaka och the och en sludder och masserat dina fötter lite Kramar om! Styrke kram! Du klarar det!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård