• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

    HInner inte skriva så mycket mer nu. Men snabbt svar till Ninnis. Det går bra för maken och E på hemmaplan. E har varit väldigt gnällig de senaste dagarna så lite jobbigt har han haft det. Men han gillar läget och verkar trivas.

    Solde, då förstår jag varför det heter nattpass- om man riskerar ligga vaken hela natten sedan...

  • Klockarbol

    *vinkar*

    Konstaterar att mitt minne är som väloljad teflon och skickar en bunt kramar och vänliga tankar rakt av i stället.

    Tackar för inboxningar och svar kommer. Jag behöver bara lite styrfart i huvud och själ först.

    -14 grader ute, det var väl onödigt? 

  • Klockarbol
    Norrskensflamman skrev 2011-01-26 22:40:58 följande:
    -21.5 är ännu mer onödigt tycker jag
    Ja faktiskt Förvånad

    Fast nyheterna sa att ni ska få +grader snart. Det känns också lite onödigt?
  • passionsblomman

    Jag hoppas vrerkligen det blir en rekordvärmebölja i vår, för vår ved kommer att ta slut kan jag säga. Och det trots att vi tog i inför den här vintern!


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • lanovia 08
    Norrskensflamman skrev 2011-01-26 21:56:20 följande:
    TACK för alla kramar *gottar in mig i all värme och omtanke*
    Ni är underbara, visst vet ni det??
    Nej du är underbar!!!
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård