• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Villemoa

    Där är du dfk! Jag har tänkte på dig och tänkte efterlysa dig idag men så kom du in Vi har också skottat snö från taket och det var i grevens tid för inatt rasade det från grannarnas tak och täppte till framsidorna så de har varit tvungna att skotta sig ut. Vi har sjuuukt mycket snö hos oss och ingenstans att göra av den. Längtar såå till sommaren!

  • Villemoa

    Själv har jag åkt på en dunderförkylning, tredje gången jag är sjuk inom loppet av en månad och jag är så trött på det! Nu kallar Ellie på mig, dags att amma. Kramar till alla

  • Fjällbruttan
    Villemoa skrev 2011-01-07 20:20:12 följande:
    Bruttan, men vad är det för karlslok *grr* fy fabian för att dra när du också åker på feber och dessutom har tre sjuklingar hemma. Kör över honom lite från mig! Kram
    Tack!
    Fast han drog inte bara för att.... bandkrängning kräver en hel med folk, och givetvis jävlades det, det kan ju inte han rå för...
    MEEEEEEEEN, ringa hem och tala om att man blir sen, att det jävlas och att alla planer för dagen rasar,
    det kan man fan i mig göra!

    Och jag hade kanske inte behövt skotta, men då hade jag aldrig sett karlhelvetet heller ikväll...

    Fast just nu pussas vi
    När jag inte sitter här
  • Hvidbrud

    Grattis på födelsedagen finaste blommis! Hoppas att du har haft en underbar dag och har en härlig helg framför dig! Kramar i mängder!

  • Fru sy

    Grattis i efterskott Blomman!!! Hoppas du hr det bra i "min stad" och att förkylningen inte är för jobbig!

  • Fru sy

    Idag är det en glad fru sy här. Det var nämligen så att vi var inne på sjukhuset i natt igen för jag hade så ont och det spände i magen. Hade även ett tryck neråt så vi blev oroliga. Men det var ingen fara, bara Orvar som växer och sparkar och har sig! Tappen hade blivit längre och inte tvärt om... gått från 34mm till 44mm sen i måndags! Det måste ju betyda att vilan och droppet hjälpte! Läkaren tyckte jag skulle fortsätta ta det så lugnt ett tag till eftersom det tydligen funkar bra på mig. Ska på ny koll på måndag, då jag hade den tiden sen innan. Skulle inte förvåna mig om den läkaren tycker jag ska upp och hoppa eftersom det blivit så bra, så jag kan jobba igen. Vill såklart inget hellre än att kunna vara uppe men vill verkligen ta det lugnt så det inte försämras igen. Eller så är det kanske så att allt är bra nu så jag faktiskt kan vara igång? Som vanligt vet jag bara inte vilken läkare jag ska lyssna på!?!

    Kram och hoppas ni alla får en bra helg! Och att ni som är förkylda blir pigga fort! 

  • dfk

    Åh, vad skönt att höra Fru Sy!

    Villemoa, japp nu är jag tillbaksGlad Hoppas att alla förkylningar snart ger vika, krya på dig!

    Nu sitter jag med hårtoning i håret och de små grå stråna ska väckCool
    Känner mig sådär lagomt blek, lite småstrån som är gråa och jag tycker att jag inte har några kläder i garderoben. Skulle helst av allt vilja genomgå en make-over!

  • ingenjörsbruden
    Fjällbruttan skrev 2011-01-07 22:42:08 följande:
    Tack!
    Fast han drog inte bara för att.... bandkrängning kräver en hel med folk, och givetvis jävlades det, det kan ju inte han rå för...
    MEEEEEEEEN, ringa hem och tala om att man blir sen, att det jävlas och att alla planer för dagen rasar,
    det kan man fan i mig göra!

    Och jag hade kanske inte behövt skotta, men då hade jag aldrig sett karlhelvetet heller ikväll...

    Fast just nu pussas vi
    När jag inte sitter här
    *Kör över fötterna några gånger med soffobilen på karlsloken så han är rädd om sin brutta!*
    Tur ni har traktor!
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård