• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

MASSOR med GRATTISKRAMAR till goaste, finaste, klokaste, vackraste, varmaste Passionsblomman idag! {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}HjärtaHjärtaHjärta

Tack för att du finns här för oss. Dina kloka ord och din omtanke, din förmåga att ge oss nya infallsvinklar och din förmåga att se helheten är ovärderlig för såna vrak som mig. Puss o kram ♥

Hoppas du får en riktigt mysig och avkopplande dag och att hela familjen får en super-duperhelg. Det är ni värda!

• dfk

Godmorgon! Känns som jag har haft ett hur långt uppehåll som helst!
    Nu börjar allt gå i lagomt tempo, så kanske kan jag hitta lite tid till att vara här också.

Jag vill gratulera Daa till dina småttingar!!
    Grattis blomman på din födelsedag idag och hoppas att din dag blir fin!
    Heloise, mina tankar går till er familj kram!
    Flamman, jag tänker på er, jag förstår din förtvivlan och dina flickor som är ledsna o oroliga!! (jag har inboxat dig)
    Fru Sy, hoppas att du inte längre har sådär kraftiga sammandragningar.
    Aleta, Kram, en sorg är en sorg oavsett!

Jag kramar om er allesammans som jag inte har kommenterat.

• Norrskensflamman

Lilla K kräktes igår kväll igen, så hon är hemma med morfar idag. Jag är på jobbet.

Maken har inte svarat i telefon på hela kvällen, ej heller på morgonen. Ingen av hans kompisar, bror eller far vet var han är. Jag vet alltså inte var han övernattat och med vem.

Jag vet inte hur jag ens ska klara att sätta igång med mina arbetsuppgifter och räkna debet och kredit, prata med folk osv. Ni vet alla frågar glatt: Jaha, hur har jul och nyår varit?! Och ett stort leende. Jag bara svarar "Sådär" och går undan.

Jag har tid hos kuratorn idag kl 12:45. Jag ringde henne i tisdags för jag kände att jag orkar inte, jag måste få medicin. Men hon var ledig. Jag har inte druckit en droppe alkohol de här dagarna fö rjag vågar inte. Idag ska jag dit och kommer förmodligen bryta ihop. Vet inte om jag ska ta steget och be om medicin eller om jag ska försöka kämpa på ändå. Jag har bara ingen ork att ta i tu med saker känner jag. Jag vill vara glad igen. Jag vill inte att maken kmomer hem till ett vrak. Fan, jag vet inte nåt nuför tiden.

Blä, life sucks.

Godnatt, fast det är morgon!

AndBeyond, om du läser, jag kanske inboxar dig med lite frågor.

• dfk

Åh! Flamman, förstår att du måste vara utom dig av oro!

• passionsblomman

Hallå!

jag måste bara ta mig två minuter att logga in och skriva:

HjärtaTACK alla fina underbara härliga trådvänner för det fina halsbandet!Hjärta

Jag har helt enkelt inga ord för hur glad jag är att jag har er eller hur glad jag blev för ert paket! Jag stod i salen och lipade så fick förklara för min son att jag är glad och inte ledsen.

Aleta, du är helt galen! Förvånad{#emotions_dlg.flower}HjärtaJag lipade ännu mer. Och vi skrattade väldigt mycket åt det minutiöst välinpackade paketet. Helt inbrottssäkert!

Jag kan bara inte fatta att jag välsignats med vänner som er.

Tusen kramar och tack för en bra start på min dag! (hörde ni "min dag" )

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Ninnnis
    passionsblomman skrev 2011-01-07 08:42:46 följande:
    Hallå!

HjärtaTACK alla fina underbara härliga trådvänner för det fina halsbandet!Hjärta

Jag har helt enkelt inga ord för hur glad jag är att jag har er eller hur glad jag blev för ert paket! Jag stod i salen och lipade så fick förklara för min son att jag är glad och inte ledsen.

Aleta, du är helt galen! Förvånad{#emotions_dlg.flower}HjärtaJag lipade ännu mer. Och vi skrattade väldigt mycket åt det minutiöst välinpackade paketet. Helt inbrottssäkert!

Det är du bara SÅ, värd, fina du!

Hoippas ni får en härlig helg fulld med både harmony och happiness
  • Daa
    passionsblomman skrev 2011-01-07 08:42:46 följande:
    Hallå!

Ja, det är du värd. Ett stort GRATTIS på din dag idag.
    {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}HURRAAAA för vår finaste Blomma!{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

Många kramar och önskningar om en toppenhelg.
  • Ninnnis

Flamman, jag hoppas att det går bra hos kuratorn idag. Det är helt ok att bryta ihop. Det är hon nog ganska van vid. Det viktigaste är att det ger någo t för dig i slutändan.

Jag kan inte ens föreställa mig din oro och hur du mår

Kram, fina!

• Norrskensflamman

Jag har ringt och pratat med läkemedelsenheten på psyk samt skötaren som vi gått på samtal hos. De säger att det knappast är medicinerna. Men att kanske dosen behöver skruvas upp. Skötaren ska prata på måndag med psykiatrikern som vi varit hos och på tisdag har vi tid för samtal, men jag vet ju inte om han dyker upp.

Kanske jag bara ska inse att han slutat älska mig och fått nog. Kanske har han ändå känt så här länge och jag inte har velat se det och nu står han inte ut längre. Men det är bara 2 år sen vi gifte oss och då var vi så lyckliga. Jag fattar inte hur det kan försvinna så fort. Men det är väl bara att inse att jag inte är värd att älskas. Vi fick drygt tio år tillsammans och två barn. Man kanske inte ska begära mer.
    Men vi har ju haft en så enormt stark kärlek till varann så jag har svårt att tro att vi inte skulle kunna hitta tillbaka. Om vi bara kan låta varann få gå i ett vacuum ett tag och sluta strida.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård