• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

    Störtar in som hastigast och skickar kramar till små snuviga, febriga barn och deras föräldrar, Londonresenärer, tvillinggravida och alla andra!

    Jag avskyr den nya designen på BT. Helt knäpp är den

    Ikväll är det rep med Schaffer o gänget inför morgondagens konsert.
    Så jag är helt uppstressad för jag ha rså mycket att göra och få logistiken att funka. Imorgon är det genrep redan 14:30!! Och på torsdag julbord med jobbet. Ungarna har dessutom en massa julavslutningar och grejs... Något, jag vet inte vad, kommer att glömmas bort/inte funka, det är jag säker på .

    Det är som vanligt mao, man kommer vara helt sönderstressad och slut innan julen kommer. 

    Jag har mer eller mindre accepterat att maken åker iväg efter nyår och umgås med sin familj därborta och sina kompisar i 4 dagar. Det verkar ju som att han behöver det så, tja vad kan jag göra. Han åker oavsett vad jag tycker, så det är ju tydligen viktigt för honom.  Vi firar ju i alla fall jul o nyår ihop, så det är väl bra. 

    Elise, lilla fina Elise som vuxit till sig ordentligt Vilken härlig tjej

     

  • Soldemor

    Flamman: Jag skulle inboxat dig en sak angående vad du skrev i ditt förra inlägg (tror ag) men blir inte klok på hur man gör sådant nuförtiden. Gamla upplägget var mycket bättre (känner mig konservativ!) Morr!

  • Panzerfaust

    Ni som vill se Elise-filmerna får registrera er på youtube och PM:a era användarnamn där till mig här så kan jag lägga till er där, krångligt som fan men så ville H ha det

  • Soldemor
    Panzerfaust skrev 2010-12-14 13:02:30 följande:
    Ni som vill se Elise-filmerna får registrera er på youtube och PM:a era användarnamn där till mig här så kan jag lägga till er där, krångligt som fan men så ville H ha det
    Jaha, dags för tekniskt magasin alltså. Skall se om det funkkar från jobbdatorn. Hemmadatorn är inte alls kompatibel med Youtube och andra för den alldeles för tunga saker. Man kanske skulle köpa en ny dator, kanske.
  • Panzerfaust

    Bra datorer kostar inte mycket längre så det kan vara värt att uppgradera.

    Att skaffa ett användarnamn/konto på youtube är inte alls svårt, som att skaffa sig en hotmail ungefär.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård