• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman
    Hvidbrud skrev 2010-12-11 22:17:33 följande:
    Blä. Kräker som en gris här hemma... Hoppas att det inte är farligt för bebisen! skakig och darrig. Nä, jag når inte bra alls.
    Åh men fy! Är du magsjuk alltså? Eller kopplar du det till graviditetsillamående?
    Jag tror det viktigaste är att du inte blir uttorad på sikt, bebisen kan knappast påverkas i övigt. Krya och pigga på dig gumman!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Aleta
    passionsblomman skrev 2010-12-11 19:54:52 följande:
    Där är du ju!!!
    jag har efterlyst dig i inboxen, men numera vet ma ju inte ifall folk ens ser att de hr ngt meddelande. Det är inte precis så det blinkar och lyser i neon att man har post...

    Kul att se dig och hur har du det? Pralinar du eller "joppar och joppar och hakkar och hakkar"?

    Gud vad jag önskar att du pralinar så jag kan beställa! *totalego*
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Vad? Vad? Var?
    Grrr jag blir galen på den hör nya designen!!!
    Ledsen att jag inte såg ditt meddelande Blomman. Jag jobbar och hackar is och förbereder för julmiddag med familjen (32 pers).
    Pralinande - tyvärr så hittar jag ingen tid till det just nu.

    Att jag inte har skrivit i den hör tråden beror på att jag inte fixar att läsa dessa förbaskade lilatoner!
    Jag har bara slängt in en kommentar här och där i korta trådar som tanttråden, eller klagat i någon nya-BT-tråd.
    Nu går jag genast dit och klagar över obefintligt inboxalarm, sedan ska det sovas. Puss och kram!
  • passionsblomman

    Aleta, ojdå, hela släkten låter det som! Vad...kul? Utmanande? Arbetsamt!

    Och nähä! Då får jag väl boka praliner till första bästa tillfälle nästa år då! Typ siådär lagom till sjag fyller 40 i januari eller så... Tungan uteFlört


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Aleta
    passionsblomman skrev 2010-12-12 00:56:30 följande:
    Aleta, ojdå, hela släkten låter det som! Vad...kul? Utmanande? Arbetsamt!

    Och nähä! Då får jag väl boka praliner till första bästa tillfälle nästa år då! Typ siådär lagom till sjag fyller 40 i januari eller så... Tungan uteFlört
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Fru sy
    Hvidbrud skrev 2010-12-11 22:17:33 följande:
    Blä. Kräker som en gris här hemma... Hoppas att det inte är farligt för bebisen! skakig och darrig. Nä, jag når inte bra alls.
    Din stackare!! Har du smittats av det som lilla E hade för någon dag sedan? Krya på dig och hoppas du fått sova lite i natt...
  • Fru sy
    Aleta skrev 2010-12-12 00:13:43 följande:
    Vad? Vad? Var?
    Grrr jag blir galen på den hör nya designen!!!
    Ledsen att jag inte såg ditt meddelande Blomman. Jag jobbar och hackar is och förbereder för julmiddag med familjen (32 pers).
    Pralinande - tyvärr så hittar jag ingen tid till det just nu.

    Att jag inte har skrivit i den hör tråden beror på att jag inte fixar att läsa dessa förbaskade lilatoner!
    Jag har bara slängt in en kommentar här och där i korta trådar som tanttråden, eller klagat i någon nya-BT-tråd.
    Nu går jag genast dit och klagar över obefintligt inboxalarm, sedan ska det sovas. Puss och kram!

    Trist att du inte hittar tid till pralinande... men visst kan man väl göra praliner vid andra tidpunkter under året än jul oxå?!? Här hemma brukar vi göra chokladtryffel lite när vi får lust eftersom jag inte kan äta köpta då det är mjölk i dem...

  • Fru sy

    Nu de senaste nätterna har jag vaknat av att jag har ont uppe i magen, vid magsäcken som strålar ut i ryggen. Inte alls roligt utan får sitta upp en bra stund innan det går över och jag kan lägga mig igen. Kan få samma ont om jag sitter framåtböjd när jag äter... Är det någon av er som kan ha en aning om vad det är?  

  • Fru sy
    Hvidbrud skrev 2010-12-12 11:03:40 följande:
    Magsyra fru sy. Sov högt med många kuddar och prova äta novolocol. Prata med bm.
    Tack! Ska prova det i natt då. Är det så att man ska ringa och prata med bm så snart som möjligt eller kan man vänta till 28 dec när vi ska dit? Det är ingen fara va utan bara jobbigt och obehagligt?
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård