• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Daa
    Norrskensflamman skrev 2010-12-10 09:06:08 följande:
    Brrrr.... -24 imorse när vi steg upp! Katja var feberfri igår och imorse, så vi åkte till dagis. Hon hade några prickar kring näsa o haka imorse, jag trodde det var för att hon snytit sig. När jag kommer på dagis ser jag att hon har röda prickar runt tröjkragen också. Trodde det var att hon var irriterad av tröjan som har ull i sig. Gick iväg. Vänder om och kollar hur blek hon är... Drar upp tröjan och ser att hela magen o ryggen är full i röda prickar !! De var INTE där imorse när vi klädde på oss!
    Så det var bara att vända o gå hem igen. Få se vad det blir av dessa prickar. Ett barn på avdelningen mittemot har insjuknat i vattkoppar.
    Åh, stackars lilla K. Hur mår hon då?
  • Daa
    Villemoa skrev 2010-12-10 14:51:10 följande:
    Tack för alla krya-på-mig hälsningar! Mycket riktigt var det streptokockinfektion och jag fick Kåvepenin att dricka 3/dag. Nu ligger jag nerbäddad i soffan med 38.9 i temp. Ellie sover som en stock och Moa ser på film. Skulle till frisören imorse och då hade jag igår pumpat ur så maken kunde ge. Det fick han göra när jag kommit hem från vc och hon satte i sig allt och slocknade! Har pumpat för två mål till ikväll. Hoppas jag mår så bra inatt att hon kan amma ändå, annars får jag pumpa mer ikväll eller så blir det ersättning.

    Krya på dig, Villemoa. Bra att du gick till vårdcentralen.


     


    Dina flickor kommer att vara helt bedårande som tomtar! *hjärtar*

  • Daa
    andbeyond skrev 2010-12-10 14:56:31 följande:
    Jag har MASSOR i skolan... just haft 2 tentor och 1 sista på måndag. Tyvärr var jag jätteförkyld och missade 2 veckor skola innan tentorna. Avslutade det hela med lite magsjuka mån-tis denna vecka också. Inte haft magsjuka på 20 år men när man är gravid då passar det minsann, urkburk. Så jag hoppas verkligen att jag klarar/klarat tentorna ändå så jag slipper ha omprov i februari, då vill ju jag bara mysa och vänta på bebisen. Bebisen som nu flyttat in där mina lungor förut bodde. Mycket bekvämt. Eller nja. Fortfarande en sparkis av den galna sorten, sjukt svårt att sova när hon leker ninja därinne, brås nog på Far sin.

    Har ni sett det här förresten? www.aftonbladet.se/wendela/article8258678.ab
    Fin idé tycker jag
    Kram, andbeyond. Krya på dig, du också. Hoppas att tentorna gick bra. *hjärtar andbeyonds lilla ninja*
  • Hvidbrud

    Lille Bullen har börjat sparka så att det känns utanpå magen idag! Hi hi! Stora bebin. Stora pojken vill jag säga, men det får vi ju veta på onsdag! Nä, isäng med mig, jobba hela helgen... Fick förresten meddelande om min danska moms... Det var 91000dkr... God jul på mig. *stoppar ner det i blylådan i mitt inre, där inget känns och tror väl att det kommer regna manna från himlen*

  • lanovia 08

    Hividis vad mysigt med sparkar!

    Mindre mysigt med en hemsk moms.

    Och vad tråkigt att batman är på så dåligt humör, hoppas det går över snart. Är ju meningen att han skall njuta av en liten som växer i magen han också. Ihhh vad spännande på onsdag.

  • lanovia 08

    Jahapp det var min dos av BT för idag. Hann läsa sista sidan, nu ser jag suddigt av trötthet.
    Hade tänkt att sitta här lite ikväll, men det hanns inte med.
    Fanns en tid när det fungerade att sitta här med E relativt lugnt somnade av sig själv, Den tiden är förbi. När ungen gallskriker 1 1½h då har jag ingen ro att sitta här. När vi väl fått henne att somna sov hon i 2h innan hon nyss vaknade för att dricka välling och ett tag se ut som att hon inte alls tänkte somna om. Nu har hon tack och lov gjort det.

    Jag tycker faktiskt inte hon är ett dugg jobbig på dagarna, det går så himlans bra även om hon är tidskrävande men det ingår ju lite med att skaffa barn. Men nattningen, den håller just nu på att göra mig tokig.

  • Aleta

    Skickar massor med kramar, men orkar inte läsa ifatt.
    Jag får på allvar jätteont i ögonen av de här lila ickekontrasterna.

  • Villemoa

    Tycker heller inte om den nya sidan! Fattar inte varför allt måste vara lila!? Sen tycker jag också att den är lite rörig.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård