• kapellösa

    4e juni 2011

    Hej på er!

    Då den gamla tråden varit stängd sedan länge tänkte jag att det var dags att starta en ny.
    Hur går det för er i planeringen? Allt klart? Precis kommit igång? Ångest över fägteman? Funderingar på huruvida din ingifta låssaskusins nya flickväns hamsteruppfödare har en given plats vid honörsbordet? Och när är egentligen den optimala tidpunkten att skicka iväg inbjudningskorten?

    Eller kanske något helt annat du vill diskutera, tipsa eller fråga om?
    Välkommen hit!

  • Svar på tråden 4e juni 2011
  • Matilda Bäcker
    simple skrev 2011-05-06 17:50:14 följande:
    Samma här då typ, vi har vänner som ska gifta sig på annan ort samtidigt hon har fått hippa och killarna ska med..men jag har en rätt bra känsla av att jag inte kommer få någon just för att de finns ingen som skulle samordna det lixom...ja jo jag känner ju folk här men ingen så pass att just någon skulle känna sig manad till att dra igång en hel möhippa lixom...
    Var bor du? Kanske vi kan ha en du och jag Hehe..
  • Myskulla

    Oj oj oj, 28 dagar kvar, maten är nästan spikad, det blir mor och svärmor som lagar den.
    organist har vi ju ingen, men  få se hur vi lyckas med detta.
    Frågade en av våra gäster som pastorn hade sagt spelade orgel och det gör han ju, men han är
    lite osäker på orgel, så han blev det inte.

    Sen måste vi organisera hämtning av våra tyska gäster, de kommer ju till Kastrup på förmiddagen på lördagen.
    hade de kommit ett par dagar tidigare så hade jag åkt dit och hämtat dem, men nu har de ju barn också och vill inte lämna dem hos farmor/farfar så länge.  

    **************
    Nu i helgen så börjar jag flyttpacka lite och sen måste jag ju städa lite också, om det nu ringer folk
    som vill titta på lägenheten i veckan, innan de tackar ja eller nej till den.

     

  • Sebastiána

    Usch. Liljekonvaljerna har börjat blomma nu. Jag hoppas att det finns några kvar när vi gifter oss - trots att vi gifter oss två veckor senare än jag hade tänkt egentligen.

  • BomBom

    Jag blev hippad igår!! Och den blivande mannen blev också kidnappad.. Så nu är det avklarat och man kan planera upp helgerna som är kvar.. Blev riktigt överraskad i Ullared igår. Fick sitta i en kundvagn och försöka få folk att putta runt på mig. Inte det lättaste, vet ni hur stressade folk är på GeKås?? Sälja lite dans och samla in äktenskapsråd, handla i sexshopen, buss till Växjö, sälja lite kondomer, krogshow, sälja lite mer kondomer, leta efter nåt roligt uteställe men vi hittade inget så vi åkte hem.. Hade en jätterolig dag men tyvärr avslöjade de på slutet vad originalplanen hade varit och den hade varit mycket bättre. Saker jag skulle tyckt varit mycket roligare och passat mig som handen i handsken.. Men de fick tänka om då det redan var bokat en övernattning i Ullared. Känner mig otacksam som är lite besviken, självklart är jag jätteglad att de drog ihop en hippa till mig och så många dök upp osv men ååå vad roligt jag skulle fått om jag inte hade varit i Ullared.. Men som sagt, en fantastisk dag att minnas! Hoppas ni med åker på det snart! (om ni inte redan blivit hippade då....)

  • impegno di nozze

    Jag blev också hippad i går och det blev enhelt fantastisk dag! Fick ett paket på fredagen med gräsliga kläder och instruktioner på packning. Blev hämtad av en kille på motorcykel. Sedan var det full fart hela dagen. Vi var på Boda Borg som är som fångarna på fortet, massor med celler där olika uppgifter ska lösas. Lunch och grillning vid vattnet och efter det fick jag ögonbindel. Hamnade i en musikstudio där jag fick sjunga och spela in några låtar plus spela in en dikt jag skulle ha med i packningen. Efter det var det middag och under tiden fick jag göra en målning av min sambo. Sedan blev det ögonbindel och en ny biltur. Helt plödsligt var vi på ett SPA mina vänner hyrt till bara oss. Där drack vi bubbel, badade, bastade i olika bastuar, kurade oss, och de hade olika uppgifter till mig. Efter det gjorde vi oss i ordning och gick till en mysig bar. Vips hade hela kvällen och natten gått och jag blev hemstjutsad. En helt underbar dag blev det!


  • prinsessanogrodan

    Blev också hippad igår! Bowling och middag
    De hade ordnat precis en sån hippa som jag ville ha! Ingen utklädning (bara systerdotterns tiara ), inga uppdrag (jag hatar sånt för min egen del), ingen förnedring,inget sexsnack eller sexparty (hatar sånt), inget skämt på någons bekostnad och inget "typiskt möhippa" (gillar inte sånt heller för mig personligen).
    Så jag fick precis vad jag ville ha
    Jag vill påpeka att om andra gillar "typiska möhippe-grejer" så ser jag inget fel i det så länge bruden tycker att det är skoj, men för mig, på min hippa hade jag inte velat ha sånt. Så länge en hippa är så att bruden tycker om det och inte känner sig tvingad eller tjatas på att göra något så är det okej.
    Nästa helg är det m2b's tur

  • mikita

    Jag blev också hippad igår! Underbart :)
    Precis som jag ville ha det. Lunch hemma, en packlista med diverse saker (en del konstigare än andra), vidare till ett SPA där jag fick en underbar behandling och en massa bubbelbad, drinkar, bastu tillsammans. Sedan vidare hem till en av tjejerna där det blev massa god mat, grillat, spel och lite uppdrag för mig (som jag misstänker kommer få en fortsättning under bröllopsfesten). Lagom mycket alkohol, ingen förnedring, bara roligt, mycket skratt....jag känner mig så glad och stolt över att ha så fantastiska vänner och syskon som gjorde detta för mig! Jag var rör i natt när jag kom hem - tänk att de orndar och fixar så mycket för min skull!!! Nästan att jag får dåligt samvete inför bröllopsfesten eftersom vi håller kostnaderna nere genom att ta mycket hjälp från familj och vänner, nu känns det som de är värda att bli uppassade på istället :)
    Nästa vecka är det mannens tur.

  • simple

    Oj vad många som blivit hippade, vad kul för er att ni har så underbara vänner.. =0)

    Själva håller vi på att göra ordning trädgården inför bröllopet börjar faktiskt se bra ut nu =0)

    Men de svider att läsa om alls hippor, men men är glad för eran skull =0) Kanske helt enkelt ska sluta läsa bröllopstroget hehe 

  • Ronja8

    Åh vad kul att höra att så många har blivit hippade. Jag vet att jag kommer bli det men inte när. Jag har dock en liten misstanke då min ena tärna, som bor 25 mil bort, kommer nästa helg. Vi ska prova våra klänningar på måndag. Helpirrig, jag älskar överraskningar.

Svar på tråden 4e juni 2011