• kapellösa

4e juni 2011

Hej på er!

Då den gamla tråden varit stängd sedan länge tänkte jag att det var dags att starta en ny.
    Hur går det för er i planeringen? Allt klart? Precis kommit igång? Ångest över fägteman? Funderingar på huruvida din ingifta låssaskusins nya flickväns hamsteruppfödare har en given plats vid honörsbordet? Och när är egentligen den optimala tidpunkten att skicka iväg inbjudningskorten?

Eller kanske något helt annat du vill diskutera, tipsa eller fråga om?
    Välkommen hit!

• Svar på tråden 4e juni 2011
  • Moemoe

Gaaaaah, är så pirrig! Nu får tiden ta och ticka på! Hjärta

• MrsT2011
    Moemoe skrev 2011-05-09 19:37:02 följande:

Gaaaaah, är så pirrig! Nu får tiden ta och ticka på! Hjärta

Håller med, vill inte planera mera nu, utan jag vill bli FRU! Skrattande
  • simple
    mikita skrev 2011-05-09 18:49:13 följande:
    Vi har bordsplacering och festhäfte kvar (forfarande!!!). Sista handlingen blir samma vecka som bröllopet, då ska vi köpa snacks, alkoholfri dricka och lite extra på bolaget. Annars känns det ganska lugnt. Jag ska öva mer på hår och smink och vi behöver göra ett körschema för dagen, så vi ser att vi inte missat något :)
    bordsplacering och festhäfte ska vi inte ha så de behöver jag inte tänka på..men de är som här då, de som ska handlas kommer göras samma vecka typ =0)
  • Matilda Bäcker

Känns som att man har lite kvar, samtidigt som det känns som en miljon saker!
    Har vigselprogrammet kvar samt att klippa färdigt bordsplaceringskorten. Sen ska vi öva lite dans, jag och blivande. Blir inget extravagant men man kunde ju öva in ett par snurrar eller så tänker jag. Sen är det väl körschemat för själva dagen då, så man ser att allt klaffar som det ska och så att man vet vem som gör vad.

• BlivandeFruW

Håller med, det känns som mycket och lite samtidigt.
    Vi har också vigselprogram, meny och placering kvar. Har gjort namnlapparna till placeringskorten så de ska bara skrivas ut och limmas ihop.
    Annars ska vi mest öva dans.

Vad menar ni med körschema? Hur ser det ut?
     Vi har ett för middagen men det är toastmastrarnas uppgift att hålla reda på.
    Menar ni ett för hela bröllopsdagen, hur lägger ni upp det? Vore ju smart  att ha så att man inte glömmer något på den stora dagen.

• simple

jag blir lite nervös när jag läser alltså, vi har ingen toastmaster el värdar..vi har bröllopet hemma i trädgården med ca 20 gäster..kanske behövs ändå?? =0S sen vad är detta körschema? med att plocka fram maten och sånt löser sig väll har vi tänkt..nu börjar jag bli nervös..

• Moemoe

simple skrev 2011-05-10 17:40:02 följande:
    jag blir lite nervös när jag läser alltså, vi har ingen toastmaster el värdar..vi har bröllopet hemma i trädgården med ca 20 gäster..kanske behövs ändå?? =0S sen vad är detta körschema? med att plocka fram maten och sånt löser sig väll har vi tänkt..nu börjar jag bli nervös..

Att ha körschema kan jag tänka mig mest är skönt om man är manisk planerare (som jag självDrömmer) och man vill ha koll på hur dagen ska gå med lite hålltider och så. Jag har körschema med lite tidpunkter på förmiddagen innan vigseln (tid hos frisören, lunch, taxi till stadshuset) och även för att blivande kan vara lite seg så han behöver lite schema haha. Men efter vigseln kommer det att rulla på av sig självt så då släpper jag allt sådant. Men om man är mer easygoing eller kanske inte har så många stopp på sin dag så behöver man ju inte ha en ett kanske. Tänk igenom hur du vill att det ska gå till så märker du om det är skönt att skriva ner lite hålltider eller om det kommer att ge sig. Glad 

• simple
    Moemoe skrev 2011-05-10 19:12:34 följande:

Att ha körschema kan jag tänka mig mest är skönt om man är manisk planerare (som jag självDrömmer) och man vill ha koll på hur dagen ska gå med lite hålltider och så. Jag har körschema med lite tidpunkter på förmiddagen innan vigseln (tid hos frisören, lunch, taxi till stadshuset) och även för att blivande kan vara lite seg så han behöver lite schema haha. Men efter vigseln kommer det att rulla på av sig självt så då släpper jag allt sådant. Men om man är mer easygoing eller kanske inte har så många stopp på sin dag så behöver man ju inte ha en ett kanske. Tänk igenom hur du vill att det ska gå till så märker du om det är skönt att skriva ner lite hålltider eller om det kommer att ge sig. Glad 

jag är mest fundersam på vem man ska ha som denna, jag vill ju att alla ska njuta avdagen lixom....
  • Madde2011

Hej all brudar!
    Lite drygt tre veckor kvar, det är helt galet roligt och spännande.

Vi har också gjort ett ett körschema och det är något jag lärde mig när jag själv var toastmaster på vänners bröllop, det behöver inte vara exakta tider men på ett ungefär. De som ha nytta av körschemat är såklart toastmastrarna, de har också varit med och sagt sitt, så de kan planera in tal och annat skoj. Sen kommer vi ge en kopia till köket så de har lite hålltider och ser när vi bryter för toalett-/rökpaus. Detta var väldigt uppskattat från vår serveringspersonal + att de fick en förstoring på bordsplaceringen med var barn/gravida/alkoholfria/allergiker sitter så slipper de fundera just när de ska servera. Men det är klart, har man ett litet bröllop känns det ju lite överarbetat kanske men vi blir totalt 63 stycken så det känns bra med körschema,

Ett tips till alla er som ska ha brudbukett. Fråga floristen när de får blomleveranserna. Jag har beställt blommor i en annan stad, inte i samma som vi ska gifta oss så mamma tar med blommorna, men eftersom torsdagen den 2 juni är röd dag så kanske många florister får leverans på onsdagen, jag bara tänker så blommorna håller sig fina till lördagen. Min florist får leverans på fredagen så det var lugnt.

• Helcore
    Madde2011 skrev 2011-05-10 20:33:23 följande:
    Hej all brudar!
    Lite drygt tre veckor kvar, det är helt galet roligt och spännande.

Vi har också gjort ett ett körschema och det är något jag lärde mig när jag själv var toastmaster på vänners bröllop, det behöver inte vara exakta tider men på ett ungefär. De som ha nytta av körschemat är såklart toastmastrarna, de har också varit med och sagt sitt, så de kan planera in tal och annat skoj. Sen kommer vi ge en kopia till köket så de har lite hålltider och ser när vi bryter för toalett-/rökpaus. Detta var väldigt uppskattat från vår serveringspersonal + att de fick en förstoring på bordsplaceringen med var barn/gravida/alkoholfria/allergiker sitter så slipper de fundera just när de ska servera. Men det är klart, har man ett litet bröllop känns det ju lite överarbetat kanske men vi blir totalt 63 stycken så det känns bra med körschema,

Ett tips till alla er som ska ha brudbukett. Fråga floristen när de får blomleveranserna. Jag har beställt blommor i en annan stad, inte i samma som vi ska gifta oss så mamma tar med blommorna, men eftersom torsdagen den 2 juni är röd dag så kanske många florister får leverans på onsdagen, jag bara tänker så blommorna håller sig fina till lördagen. Min florist får leverans på fredagen så det var lugnt.

Att få blommorna på fredagen låter lite sent. Tänk på att du gärna vill ha fina utslagna blommor på din stora dag och inte knoppar. Mina kommer på Onsdagen och min florist ville ha dem kylt i 1 dag sedan i rumstemeratur. Värt att tänka på....
Svar på tråden 4e juni 2011