• Lapinette

    Tur & retur

    Vilken gång i ordningen öppnar jag en restråd??!! Här fortsätter vi komma med restips, mattips och allt annat som förgyller tillvaron.

    Kläder safari:
    All around the world:

    Been there, done that:

    En värld full av möjligheter:

    Upp och ned, hit och dit:
    ...
    Restråden som aldrig tar slut:

    Nästa anhalt:

    Go to gate

    Resa mera
    Omwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3727430.html
    Så långt borta men ändå så nära www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

  • Svar på tråden Tur & retur
  • Lapinette

    Sen har vi Gardasjön, lago di Como och lago di Maggiore i norra Italien som är vackra sjöar (har besökt dem alla ). Oj, nu gick jag igång på sjöar.

  • Tinga

    Lappis - var är det bäst att bo om man ska "göra Alsace"? Strasbourg eller Colmar? Eller någon annanstans?

  • Tinga

    Jag är ju normalt mer en "hav"- än en "sjö"-människa, men med alla vackra bilder på sjöar här är det ju inte utan att man blir sugen på att åka till sådana platser också.

  • Lapinette

    Tinga - jag gillar också hav men tycker det är många som "glömmer bort" de vackra sjöar som finns i sin stress att nå Medelhavet. Har mer och mer blivit en bergsmänniska på senare år och där finner man floder och sjöar.

    Gällande Alsace så är det bättre med Colmar om ni vill besöka vingårdar men samtidigt bara måste ni besöka Strasbourg som är en så vacker stad. Fast det kanske räcker med en eftermiddag där. Flanera runt i de gamla kvarteren och promenera i någon av dess parker. Synd att du inte är med på fb så kunde du se fotona jag har lagt in.

  • Telis

    Tinga och Lappis, båda era resor låter som resor jag skulle kunna kopiera rakt av men det blir nog först om en sisådär tio år när sonen (förhoppningsvis) lärt sig åka bil.

    Lappis, vad fin Annecysjön var! Jag har åkt förbi den kanske 15 gånger men alltid på vintern och då är den fin men inte riktigt så fin.

  • Lapinette

    Telis - vi skidälskare passerar ofta Annecy på vintern. Annecy är en underbart pittoresk stad med kanaler (franska Venedig), blommor som hänger över broarna ned mot vattnet, gamla små hus och uteserveringar. Sedan är sjön otroligt grön/blå och det är nära upp till vandring och utflykter i bergen. Love it!

  • kängu

    Lappis, vad otroligt vacker Annecysjön ser ut!!

    Följer med intresser era äventyr här inne, Tnga låter som att ni har härliga semesterplaner i sommar!

    Vi satsar på en vecka på Öland, norra Böda. Tror det inte finns så mycket mer där än en lååång strand Vi ska dit i mitten av augusti så hoppas på fint väder. Har bokat en stuga så att hundarna kan följa med på den resan.

    Annars så sitter jag och försöker bestämma mig för en Greklandsresa i juni, det lutar åt Kreta. Men var ska man bo? Någon som har bra tips? Vi vill egentligen mest ta det lugnt. Ru vill bada så det måste finnas en barnpool. Behöver absolut inte vara All inclusive men gärna lägenheter. Fräscht och fint, gärna med lite trädgård etc. så Ru kan springa runt. Har kollat runt med alla charterarrangörer men det finns ju så mkt att välja på att man blir alldeles knäpp. Så tips mottages tacksamt!!

    Sen ska jag och syrran på ett dygns intensiv shoppingresa i Köpenhamn i slutet av mars. Om någon har tips på supermysigt fikaställe, samt bra middagsställe (inte för snofsigt utan mer mysigt) så är jag tacksam... det blir inga sevärdheter där denna gången (har sett det mesta) utan bara shopping

  • Tinga

    Kängu - nu var det ett tag sen vi var i Köpenhamn senast, eftersom det var så hiskeligt dyrt där ett tag, när de danska kronan var dyr, men nu är ju läget ett annat. Tänkte att vi skulle göra en dagsutflykt dit någon helg under våren. Kul att du ska åka med din syster.

    Sydsvenskans restaurangrecensent Bong besöker även Köpenhamn med jämna mellanrum, och här är en lista över de senaste recensionerna http://www.sydsvenskan.se/sok/?q=k%C3%B6penhamn&artType=Recension&sort=date&tags=Bong

    Kreta vet jag inte var man ska bo - har bott en gång i Agios Nikolaos på den östra halvan och en gång strax utanför Chania och båda ställena var helt OK. Kan dock inte tipsa om något särskilt hotell, tyvärr.

  • kängu

    Tinga, ja det känns lite extra kul att åka nu när kronan är så stark Tack för listan, ska kolla in den!!

Svar på tråden Tur & retur