• Lapinette

    Tur & retur

    Vilken gång i ordningen öppnar jag en restråd??!! Här fortsätter vi komma med restips, mattips och allt annat som förgyller tillvaron.

    Kläder safari:
    All around the world:

    Been there, done that:

    En värld full av möjligheter:

    Upp och ned, hit och dit:
    ...
    Restråden som aldrig tar slut:

    Nästa anhalt:

    Go to gate

    Resa mera
    Omwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3727430.html
    Så långt borta men ändå så nära www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

  • Svar på tråden Tur & retur
  • Lapinette

    Tinga - en vecka på Rivieran hade varit guld för att fira 5-årigt men här snålar vi på semesterdag så gott det går. Jag hoppas på att vi kan dra iväg nästa vinter (spara dagar) för jag tror inte jag står ut med en sån här repris.

  • Lapinette

    Har annars även kollat på Oaxen men det känns så hutlöst dyrt. 3 000 kronor för att sova en natt .. och sen kan jag tänka mig att maten går på ca 5-6 000 kronor (avsmakningsmeny + viner) för oss två. Oaxen ska ju vara en av Sveriges bästa restauranger och ska stänga i år http://www.oaxenkrog.se/.

  • Tinga

    Lappis - nej, Strand Hotel har jag tyvärr dålig koll på, men själva Arild är jättemysigt. Pio är ju absolut inte oöverkomligt i pris, och särskilt inte om man har något att fira.

    Gran Canaria är inte direkt något drömresmål för mig heller, men jag tror att det kan bli en bekväm och avkopplande semester om inte annat. Dessutom är det mamma som betalar (för 8 vuxna och 4 barn), så jag har full förståelse för att det blev en vecka på Gran Canaria och inte något mer "exotiskt". Hade vi bara varit vuxna som åkt hade det säkert blivit en storstadsweekend någonstans, men det funkar inte så bra med 4 småbarn i sällskapet.

  • Tinga

    Lappis - nja, det känns ju lite tveksamt om det är värt att lägga närmare 10 000.- på bara ett dygn. Även om både mat och boende är fantastiskt kan man ju få en hyfsad storstadsweekend för de pengarna.

  • Lapinette

    Tinga - ja, det bär emot (10 000) så därför går det bort trots att det ska vara fantastisk mat. Man kan få en liten hytt (man bor på en båt) för 1 700 kronor med dusch och toalett i korridoren ! Kanske inte riktigt vad man vill ha när man ska fira något.

    Jag hade också åkt till Gran Canaria om jag blev bjuden. Vem vet kanske vi t o m åker dit i framtiden när vi har barn bara för att få komma iväg någonstans för att se solen men det är liksom inte prioritet (jag har redan varit där).


    Kanske blir det en dag i Halmstad med omnejd och en i Arild. Funderar vidare ...

  • Tinga

    Lappis - vi har en del sparade föräldraledighetsdagar som vi "spär" på semestern med. Det gjorde att vi kunde ha 6 veckors semester förra sommaren, två veckor ledigt över jul plus då en vecka på Gran Canaria, och ett par strödagar här och där.

    I julklapp från makens föräldrar fick vi två hotellövernattningar, så vi överväger att göra en ny tripp till Växjö till våren. Maken fyller 35 en fredag, så förmodligen tar vi den helgen, så att vi kan fira honom ordentligt. Barnvakt ingick i julklappen, så en middag på PM blir det också, om det nu blir Växjö.

  • Lapinette

    Tinga - Växjö är ju annars det jag har fundera på men jag tycker hotellen verkar så tråkiga där. Tycker Pio verkar så himla mysigt och trevligt med vinprvning och allt och sen en tur till det mer traditionella Strand.

    Skulle det bli Växjö blir det en tur i glasriket och sen en natt på Öland. Har liksom inte hittat det där "speciella" boendet varken i Växjö eller på Öland ... fast jag har nog inte letat tillräckligt.

  • _koko_

    Hörrni kom ihåg att även superexploaterade ställen kan ha gömda pärlor. Har inte varit på just gran canaria så där kan jag inte tips om något, men ska ni till Teneriffa nån gång får ni hojta till!


    Blev lite fnissig när jag kollade på Pio, herregud vilken möda de har lagt ner på rummen och deras beskrivningar!! Ni inspirerar dock verkligen, vi har knappt ens tänkt på att man kan åka iväg som ni gör, men nu har vi vår högbo-helg inbokad!

  • Lapinette

    kokisen - jag älskar när de har lagt ned jobb på rummen och speciellt  när de har olika teman. När vi var i Bryssel bodde vi på ett superskoj hotell där rummen hade olika länder som teman. Vi bodde någonstans i Afrika med leopardskinn på sängen och väggarna etc. medan makens bror + fru fick ett rum med tema Thailand.

  • Tinga

    Lappis - eftersom vi fått ett presentkort på hotell har vi inte så mycket att välja på, utan blir det Växjö blir det Elite Park Hotel (http://www.elite.se/?q=sv/hotell/vaxjo/eliteparkhotel). Inte alls så snyggt och spännande som Pio, men det finns iallafall bubbelpool där, så lite "lyx" kan man få. Jag har inte heller sett något fantastiskt hotell i Växjö, utan det känns lite mer "standard" där.

    Koko - absolut kan det finns mysiga pärlor även på exploaterade ställen. För min del handlar det nog mest om att All Inclusive inte är min grej (tror jag) i "normala" fall, men eftersom vi är 12 pers känns det hopplöst om man ska försöka gå ut och hitta en ny restaurang varje kväll. Annars hade jag föredragit att bo på ett mindre och mer personligt hotell (vi bor gärna på B&B).

Svar på tråden Tur & retur