• Lapinette

    Tur & retur

    Vilken gång i ordningen öppnar jag en restråd??!! Här fortsätter vi komma med restips, mattips och allt annat som förgyller tillvaron.

    Kläder safari:
    All around the world:

    Been there, done that:

    En värld full av möjligheter:

    Upp och ned, hit och dit:
    ...
    Restråden som aldrig tar slut:

    Nästa anhalt:

    Go to gate

    Resa mera
    Omwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3727430.html
    Så långt borta men ändå så nära www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

  • Svar på tråden Tur & retur
  • Lapinette

    Jösses! Så det är fullt?!! Det är ungefär som jag som försökte boka restaurangbesök 2,5 vecka innan svärmor skulle komma (hon kommer imorgon) och restaurangen jag ville att vi skulle besöka var redan fullbokad! Hur långt innan måste man planera saker?

  • anne på grönkulla

    enda guldkanten just nu är julbak med familjen i helgen, dock till priset av "egen tid" - men mina lussebullar med "extra allt" går knappast av för hackor! *bjuder runt - det är mandelmassefyllning också!*

    o julkonsert nästa helg!

  • Lapinette

    Tackar, tackar anne! Älskar lussebullar/längder med mandelmassa.

  • Piggelin1

    Tack Anne - smaskens


    Har nog aldrig ätit lussebullar med mandelmassa, men låter gott! För några år sen gjorde jag lussebullar med vit choklad (Litens recept), funderar på en repris i år. En ursäkt för att äta upp de "vanliga" lussekatter som redan finns i frysen!


    Tinga - er London-helg lät grym! Jätteroligt som alltid att läsa, jag struntar i om du blir mångordig, njuter bara lite längre av läsningen då


    Är dålig på att skriva för tillfället - både här & i andra tråden - men håller mig ajour genom att läsa i mobilen när jag ammar... Tänker på er desto mer! Planen var ju faktist att återkomma lite mer här om stundande "resan" i februari, när jag skrev om det för ett par veckor sen, men lilleman pockade på mer uppmärksamhet...


    Koko, på tal om fullbokat i februari, stället där vi ska ha såväl vigsel/dop som middag - när vi ordnade med vår bokning i början av nov, så berättade tjejen där när vi sågs att förutom vår bokning, så var de bokade två lördagar till i februari för vigslar, vilket de tydligen aldrig varit förut


    Blivit mer poppis med vinterbröllop kanske?

  • Lapinette

    Piggelin - tror att de flesta tycker det är romantiskt med snö och hoppas på att denna vinter blir som den förra. Tänk massor med snö på träden, facklor i snön, en värmande päls över axlarna när man kommer ut från kyrkan, massor med tända ljus på borden etc.

  • anne på grönkulla

    Jag gör då alltså inte vanliga lussekatter av saffransdegen, utan rullar dem som vanliga kanelbullar, men med fyllning av riven mandelmassa istället för kanel och socker. Förstod ni min förvirrade förklaring? O jag tycker det är sjukt gott!

  • Lapinette

    Mandelmassa och saffransdeg är en så ljuvlig kombo. Jag har mestadels ätit de i saffranslängder. Ska försöka hitta några och bjuda svärmor.

  • Tinga

    Oj, snålvattnet rinner till när jag läser om Annes goda bullar. Själv har jag inhandlat ingredienser till årets julgodis idag. Det blir traditionsenligt knäck och marsipanrulle (som Mozartkugeln, men enklare att kavla ut marsipan, skära tunna skivor av nougat, rulla ihop och pensla med mörk choklad). Vi testar alltid något nytt också, och i år blir det fudge gjorde med hjälp av "sockerbitar" - sådana där mjuksega godisbitar, ni vet - och mandelkrokant.


    Ja, jag kan verkligen rekommendera ett besök på Ramsays restaurang i London, om ni har vägarna förbi.

  • Lapinette

    Vi får se när det blir London igen. Det blir nog inte nästa år eftersom vi var där i år ... känns lite som om det är Paris som står på tur för ett återbesök. Annars läste jag ett härligt repotage idag i SvD om Clusaz. Det är en mindre känd skidort som ligger i franska alperna. Repotaget handlade om skidåkning blandat med gourmetmat och där kan ni snacka om att snålvattnet började rinna när jag läste om maten som de åt. Ska kolla lite om vi kan ta oss dit för en weekend i mars.

Svar på tråden Tur & retur