• Lapinette

    Tur & retur

    Vilken gång i ordningen öppnar jag en restråd??!! Här fortsätter vi komma med restips, mattips och allt annat som förgyller tillvaron.

    Kläder safari:
    All around the world:

    Been there, done that:

    En värld full av möjligheter:

    Upp och ned, hit och dit:
    ...
    Restråden som aldrig tar slut:

    Nästa anhalt:

    Go to gate

    Resa mera
    Omwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3727430.html
    Så långt borta men ändå så nära www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

  • Svar på tråden Tur & retur
  • Lapinette

    Anne - har varit på Fotografiska och gillade verkligen det museet och visst behöver inte museum var tråkiga. Det är bara att det oftast är så mycket folk och varmt ... och sen när vi är ute och reser föredrar vi att gå omkring på gator, torg och parker än att gå in på ett museum.

    Och i helgen blev det inte heller något museum utan vi cocoonade hemma och såg minst 4 filmer.

    Alla sporter som kan göras inomhus tycker jag är bra vintersporter .

  • Lapinette

    Senaste resesurfningen så här i kylan är faktiskt på Island. Funderar på om jag ska ge en flygbiljett till maken i julklapp .. dock ska vi inte åka förrän i Juni. Fast jag har inte bestämt mig än ... det kan även bli massage på Sturebadet eller pt-timmar på SATS.

  • Telis
    Lapinette skrev 2010-11-30 14:51:58 följande:
    Senaste resesurfningen så här i kylan är faktiskt på Island. Funderar på om jag ska ge en flygbiljett till maken i julklapp .. dock ska vi inte åka förrän i Juni. Fast jag har inte bestämt mig än ... det kan även bli massage på Sturebadet eller pt-timmar på SATS.
    *biter mig i tungan*
  • Lapinette

    Ja nu biter det rejält i kinderna och delar av skidutrustningen har åkt fram. Det blev skidhandskar och strumpor på till jobbet idag.

  • Telis
    Lapinette skrev 2010-11-30 15:45:41 följande:
    Telis - ajjj!!! Varför biter du dig??
    För att jag inte ska tjata mer om Island, du vet ju redan så väl vad jag tycker.
  • Lapinette

    Telis - du får tjata hur mycket du vill. Själv har jag börjat googla och läsa på lite för att få ett hum om vad man bör se. Så vad bar man se om man är där? Hinner dock inte åka runt hela ön, tror det blir fyra hela dagar vi är där (5 nätter).

  • Telis

    Lappis, nej att hinna hela vägen (riksettan ) runt gör man inte på några dagar, det är inte så värst bra vägar. Så även korta avstånd kan ta längre tid än man tror.


    Det som man absolut inte ska missa, tycker jag, är att kolla in Reykjavik (svårt att missa eftersom man antagligen bor där ), bada i Blå lagunen, åka Gyllene cirkeln (Thingvellir, Gullfoss och gejsrarna), och att åka till Jökulssárlón-lagunen (ja, jag erkänner att jag var tvungen att goggla stavningen ) där Vattnajökull kalvar i havet.


    Sen om man hinner och gillar det så är det ju förstås härligt att rida islandshäst. Ett par fd kollegor var där och red, de stannade vid ett ställe och badade där två bäckar flöt ihop. Den ena bäcken bestod av smältvatten från en glaciär och den andra av skållhett vatten från jordens inre men precis där dom flöt ihop blev vattnet en så där 38 grader.


    Sen är det så häftigt att bara åka runt och kolla in landskapet, det skiftar hela tiden och lite här och där hittar man lerpölar som kokar eller hål i marken som det pyser ånga ur.


    Island är så galet coolt!

Svar på tråden Tur & retur