• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Ore

    Jag har annars en åkpåse med fårskinn, köpt i Ullared för 650 kr, till lillkillen.

    Men den både spräcker din budget litet, och är litet svårtillgänglig...


    Har du någon babybutik i närheten annars? Jag såg åkpåse på specialerbjudande på Babyproffsen för några veckor sedan, tror det kostade 250 kr ungefär... De kan inte vara så jättemycket dyrare till ordinariepris. Och hade jag inte redan köpt en då hade jag kunnat tänka mig en sådan, den såg helt ok ut...

  • Parnassia

    Tack för tipsen Ore! Jag har en bit till en vettig babyaffär så det får nog bli en från nätet.


    Vet du om Stadiumpåsen har hål för selen? Förmodligen inte tänker jag eftersom det egentligen är en sovsäck. Eller hur?


    Vad tror du/ni om någon av dessa?


    www.kopbarnvagn.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl&artgrp=244&artnr=60000&visa=1-30&Sort=Beskr&Visn=Std


    www.kopbarnvagn.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl&artgrp=244&artnr=7350013210426&visa=1-30&Sort=Beskr&Visn=Std


    www.barnlycka.se/sv/artiklar/prylar/akpasar/akpase-gronland.html

  • BrudSommar2006

    Vilket jäkla skräp för EA! Inte nog med att man ska kämpa för det förbannade plusset, sedan kan det försvinna också fortare än man anar. Det ska fasen inte få hända.

  • BrudSommar2006

    Muggles, gud vad skönt att det såg bra ut för er i alla fall, tur att det händer nånting positivt nu.


    Vad har vi kvar att hålla tummarna för nu då, en jobbintervju var det va?


    Ska försöka ta mig till Babyland och få Astrid fotad idag, har väntat och väntat på att det ska bli en sån där fotografering någonstans här i närheten och nu äntligen kommer det en.


    Egentligen borde man väl försöka få med båda barnen för syskonfotografering men det vet jag inte om jag orkar men har till lördag på mig har jag sett.

  • BrudSommar2006

    Parnassia, det verkar väl inte vara något fel på någon av de där tre? Den nedersta såg jag inte riktigt hur fästena eller hålen såg ut dock.

  • nennesjuttioåtta

    mugglan – HURRAAA!!


    Parnassia – vi har en stadium-åkpåse och är supernöjda. Det är hål för selen! Annars har jag en åkpåse till en emmaljunga över *blinkblink*

  • Parnassia

    Nenne - jaså det är hål i den!? Det trodde jag inte med tanke på att den marknadsförs som en sovsäck. Men det var ju bra för mig! Tyget ser prassligt ut, det är väl inte superhögljutt? Och är det vattenavvisande? Tror du att den är så varm att den funkar hela vintern utan en massa filtar?


    1000 frågor. Men hemsidan sa inte supermkt.

  • nennesjuttioåtta

    parnassia – fast de andra åkpåsarna, liksom emmaljungan, har ju ett tjockare ytterfoder liksom. Stadium är ju som en sovsäck, som sagt.

  • nennesjuttioåtta

    parnassia – nej, den är inte så prasslig, och jätteskön vad det verkar. Pricken sover iaf som klubbad bara han hamnar i den oavsett var den är. Men som sagt, den är nog kanske inte den mest vädertåliga

  • Parnassia

    Då kanske det är värt en hundring till för att få en som har en mer vindtät och vattenavvisande yta?


    Det får nog bli så. Tack för input iaf.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!