• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Piggelin1

    Ett snabbt inhopp innan jag måste hoppa i säng!


    PB, tänker på dig massor under din hemska väntans-vecka. Kramar i mängd


     


    Måste bara beklaga mig snabbt över ett förbaskat trist missöde/bakslag idag


    Vi köpte ju en ståbräda till Bugaboon som vi hämtade häromveckan. Innan lilleman kom, så skulle vi monterat den & även byggt om Bugaboon till liggvagn (har ju använt sittdelen till Amanda fram tills nu i princip, om vi inte använt en sån där liten ihopfällbar sak), men det har inte blivit av & både mannen & jag visste att tar vi bara fram grejorna, så går det på en halvtimme. Planen var att ta premiärpromenaden med vagnen idag på em


    Sagt & gjort, mannen plockade fram ståbrädan, skruvade ihop den, satte på den på chassit, Gav sig ut till förrådet för att hämta in "Bugaboo-resväskan" eftersom det var där vi lagt "baljan" när vi byggde om vagnen för ca 2½ år sen. Väskan FANNS INTE Jag var ute & rotade, mannen gjorde det två ggr till, vi har kollat på vår minimala vind typ tre ggr, under sängar osv osv - väskan finns inte att hitta ngnstans!! Mannen har nu även kollat bilder från förra sommaren som han tog på förrådet precis när han & systersonen isolerat det - där kunde vi se att den inte fanns Så NU inser vi att det där inbrottet i vårt garage, som vi hade när vi fortfarande bodde inne i stani lgh (några månader innan vi flyttade), då vi inte trodde att vi blivit av med ngt - då snoddes Bugaboo-väskan & därmed även liggdelen Så JÄVLA ledsamt & snopet! Så nu har vi ingen liggvagn & kan inte gå ut med lilleman


    Dock har mannen pratat med en kompis ikväll, som också har en Bugaboo & vars båda söner vuxit ur liggdelen, så nu åker han hem till henne imorgon & lånar den, så har vi ngt att använda så länge iaf! Ska kolla Blocket & även kolla med en barnvagnsaffär imorgon om man kan beställa "baljan" separat.


    Samtidigt så känner vi oss sååå himla dumma, som kunde missa detta att väskan blev stulen. Men samtidigt så har vi ju inte haft ngt som helst behov av den de senaste 1½-2 åren & just den tiden, hösten 2008, vintern 2009 var det så mkt annat som tog kraft & energi - skulle vi båda få behålla jobben, skulle lgh bli såld - all den oron...


    Jaja, det är ju materiella ting & går att ordna & tills vidare har vi ju en tillfällig lösning nu, men ändå! Sååå jädra snopet & trist!

  • Piggelin1

    Annars är allt bra & lilleman världens sötaste, men ser till min förskräckelse att klockan är kavrt i elva & jag måste duscha innan jag hoppar i säng - & man har ju ingen aning om hur natten blir...


    Återkommer!


    Kram på er!

  • smint

    piggelin: Men fy vad trist   såklart tänker man inte på det när man har tusen andra saker i huvudet ... Skönt att ni får låna en liggdel så länge. Härligt att vara hemma gissar jag


     


     

  • Ore

    Porchez: Trevligt med livstecken. Hoppas att allt är bra (iaf på väg att bli bättre?) med dig!!!

    Piggelin: Vad tråkigt att liggdelen blivit stulen! (En sån sak som jag också skulle kunna missa, för övrigt...)

  • Ore

    Hoppas förresten att den liggdelen ni får låna är snyggare än den som Vickan fick låna *fniss*

  • fru AM

    Piggelin: Grattis Amanda på födelsedagen!


    Vi har firat vår lilla stora tjej här på morgonen med hallontårta och presenter. Hon krävde ett par omtagningar av uppvaktandet eftersom hon verkligen sov första gången vi kom in och sjöng. Nästa gång var hon sur för att hon hade sovit första gången ... Sedan gav vi upp och gick ut i köket och fick sjunga när hon till slut masade sig ut dit ...  Dockskåpet blev succé (hade ordnat så att hon fick ett paket med dockan som ska bo där och hon hade ett brev i handen där det stod "Var ska jag bo?" och så en bild på min gummistövel. Och i min gummistövel fanns sedan ett långt snöre som ledde runt i lägenheten och slutade i arbetsrummet ... vid dockskåpet. Ta-daaa! Det är så härligt den där första överraskningen och glädjen: ETT DOCKSKÅP!!!?

  • Lapinette

    Åhhhh AM jag älskar skattjakt! Har låtit maken fått göra det några gånger.

    Piggelin - vad trist med vagnen men skönt att du verkar vara vid gott mod och hemma igen.

    Porchez - Hej!!!! Hur mås det?

    Själv tränade jag igår för första gången på 2,5 vecka. Vågade dock mig inte på något dansklass och ingen pump utan körde en lugnare variant av spinning ... fast jösses, efter 8 minuter kändes det som nära döden upplevelse. Trodde faktiskt jag skulle vakna sjuk imorse men jag mår bra ! Har dock avbokat dagens "house" och ska istället promenera hem. Tror jag får trappa upp träningen under ett par veckor innan jag kan köra för fullt igen.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!