• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

    pb - tempen har gått nedåt från 38,5 igår till 37,9 imorse och nu 37,5 . Har legat i sängen ett tag och tänkte nu ta tag i lite jobb igen. Har min värsta period på jobbet och har inte alls tid att vara sjuk.

  • muggles

    Piggelin: hoppas det kommer igång nu snart så du slipper gå runt och vänta! Nä det där med yttre tryck låter väl inget vidare. Spontant tycker jag det låter som att rätt mkt kan gå sönder som inte annars skulle göra det, så jag tycker det låter som en ytterst tveksam metod

  • BrudSommar2006

    Piggelin, stort lycka till! Jag tror absolut att det kommer att gå bättre nu andra gången!

  • nennesjuttioåtta

    Piggelin - har du fått mitt mess då? Om inte - LYCKA TILL!!!!! Det kommer gå så jäkla bra!!!


    PB - LYYYHYYYHYHYYYCKA TILL du med! 


    Fru E ... Jag avvaktar kraftfullt testet! 


    AM - Hoppas Yasuragi råkar sätta sig på en drinkpinne. Men coolt med fest med drottningen!!! What to wear?!?!? Såg ditt önskemål också, ska se vad jag kan rota fram.


    Lappsi - krya på dig!


    Vickan - ÄNTLIGEN tillbaka på jobbet. Hur var det?


    Vi har varit på dop i helgen! Pricken hade  Televinkens finaste gubbkeps (aaaaw!) tillsammans med en body med slips och väst som fick vara på nästan hela tiden tills den blev orange i kanten... Synd att vi inte hann ta mer än ett kort och inte med oss hela familjen. Vi hade ju knätofs och hätta, och det matchade inte lika bra med Pop-ränder sen när vi kom på tanken.

  • nennesjuttioåtta

    Yttre tryck, got the t-shirt!


    Tack för att ni tog er tid att läsa (det är helt ok att hoppa över det! Särskilt som gravid!), det var skönt att få ned det i text. På onsdag är det efterkontroll, den riktiga, och då ska jag be henne läsa den och så får vi diskutera igenom journalen igen. Förhoppningsvis känns det ännu bättre då. 

  • nennesjuttioåtta

    Angående huset, kan inte vi alla bidra med en typ mille var (jag har en som skräpar just nu i min högerficka) så kan vi ha det som tråd-hängställe. Men bara om båten ingår. 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!