• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

    Igår försökte jag influensavaccinera mig men då var vaccinet slut. Ska försöka göra ett nytt försök efter lunch idag om jag hinner.


    Igår inhandlades en bunt byxor till Astrid i storlek 86 och första paret används idag och de var absolut inte för långa i benen. Så det är nog bara att inse att 80 inte kommer att vara hela vintern som jag varit övertygad om. Har plockat fram Iris gamla kläder, men det är som vanligt, att jag inte begriper vad vi egentligen hade på henne, en massa fula och konstiga saker är det!


    Ja, så nu börjar det kännas tveksamt om jag kommer att få användning för overallen i storlek 80 som jag inhandlat, får nog ge mig ut och köpa på mig en i 86 istället.

  • BrudSommar2006

    Vädret är rätt fint här, solen ligger på och lyser upp de gula löven så fint. Snart är det väl inga löv kvar.

  • fru AM

    Muggles: angående Yasuragi så börjar jag bli rädd att han ska dupera Hyresnämnden och vinna ... MEN jag har en ondskefull plan B i bakfickan ...


    BS: Använder Astrid bodies? Vill hon ha lite kläder? Kom hit och fika och hämta någon dag!

  • Parnassia

    Snorkis - jag kan bara hålla med om allt som skrivit. Oerhört obetänksamt av tjejerna och bra jobbat av chefen. Kram på dig! Du är tapper!


    Ore - det låter hemskt jobbigt med din pappa. Har det alltid varit så här eller "beror" det på husbygget? Jag menar, blir det lugnare "bara" huset blir klart?


    Muggles - Trist kund! Men bra avslutat. Jag är också en sån som kan börja gråta om jag blir för arg.


     


    MSW - jag tycker också en smålandsträff låter bra! Var och när ska vi ses? Växjö? 20/11? 21/11?

  • Parnassia

    Piggelin - åh vad spännande med upplopp! Du får väl börja rapportera dagligen nu!

  • MSW
    viktualia skrev 2010-10-27 11:06:11 följande:
    MSW - jag sitter och småfryser och tittar ut på ett rätt trist väder. Inspirationen att göra nåt vettigt nu när Trollet sover är noll. Hm... kanske läge för en kopp te åtminstone?!? *skickar över en till dig också*
    Ja tack gärna! Ska snart käka lite lunch iaf, och sen hämta A..

     


    Mugglan, parnassia: Trevligt! Visst borde det gå få ihop? Jag vet inte var som kan vara bra att träffas, Växjö borde juh finnas ngt brunch ställe iaf (kanske så att det till och med går att välja..?) *behöver nästan en sverigekarta för att se var "mitten är"...) Annars kanske halmstad också är ett alternativ? Om det kommer göteborgare också tänker jag..? Och när kanske är ännu större problem?

  • Parnassia

    Åh! *himlar lyckligt med ögonen*


    Har just ätit säsongens första pepparkaka med ädelost. MUMS!


    För er gravvosar: Kavlis ädelost på tub är god! Och tillåten som gravid. Ta den!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!