• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Vännerfan

    MSW, Tack! Jag har redan varit inne hos honom 2ggr och han har sovit i 1h20 min totalt, så det bådar inte så gott. Å andra sidan inte värre än vanligt heller. Så fort han hamnar på rygg ligger han som en sköldpadda och gastar och spottar ut nappen. Hmmm, kanske ska lägga över honom på mage när han sover? För om jag gör det innan han somnar tror han bara att det är en lek och drar upp sig med armarna så högt han kan och tittar stort. Men har inte provat att göra det medan han sover... Testa, testa, testa, nåt måste ju funka!!

  • viktualia

    Vänner - hoppas att ni slipper gatlopp i trappan inatt. Själv har jag en snuvig liten son och det lär betyda nattamning ett tag till... men nu är det ju bara dagar kvar innan jag börjar jobba och då lägger jag ner amningen (enligt plan A i alla fall)


    *vinkar till er alla och går och lägger mig*

  • _koko_

    Vad söta ni är, jag har minsann saknat er också!!


    snorkis - Vi har två kissar igen, fast de är inte alls vänner tyvärr. De slåss inte, men ryker ihop ibland så den "nya" får springa in under något skåp och gömma sig. Jobbigt och inte alls som vi hade förväntat oss, den "gamla" är ju bara 1 år och 3 månader äldre! Men men, lilla kastrerades för en månad sen, förhoppningsvis blir det bättre med tiden.


    EA - ÅH, vad sorgligt med din mormor!!


    Vänner - Håller tummarna för natten! Snällt av dig att gå maken till mötes, jag hade vägrat (eller tvingat upp honom hela natten)!


    vickan & msw - Krya på era små! Lillebror har precis blivit frisk från en väldigt segdragen förkylning, två veckors snuva och hosta och han är fortfarande dålig i magen! Jobbigt! Trist också eftersom han precis hade börjat sova hela nätter, men det sket sig ju iom förkylningen.


    porchez - KRAM och ta hand om dig! Hoppas det reder ut sig för dig på jobbet snart så du kan få ett litet andhål och fokusera på att må bra på insidan.


    PB - It ain´t over, som bekant, men jag förstår din inställning. Hoppas höjda dosen får äggstockarna att börja producera!


    Nu ska vi se om jag orkar gå in i restråden en sväng också innan jag somnar...


     

  • porchez

    hmm, man kan hitta vänner där man minst anar det. Har precis chattat på FB med en gammal bekant som fick ur mig ett och annat om mitt jobb och som kom med världens pepptalk. Ska passa på att försöka sva medans jag känner mig lite starkare, och hoppas kunna sova inatt.


    God Natt

  • passionsblomman

    Å, hej alla som inte synts förut idag! Vilken kvällsaktivitet!
    TACK fina ni för alla kramar och påhejningar!

    Nu är jag preppad med full dos och hoppas reaktionen blir därefter. Jag måste bara fråga Telis innan jag lägger mig; jo jag vet att du ju gjorde ÄD, men hela din historia om hur det kom sig att det blev det i ditt fall har jag nog faktiskt aldrig hört. jag tror jag kom till tråden efter att den delen av din esa redan var gjord så att säga. Om du vill får du hemskt gärna berätta-ta inboxen ifall du vill. Jag lägger tråd-pussel alltjämt och försöker få ihop er allihop så min bild är så hel som möjligt.

    Nu ska jag sova lite tänkte jag. Imorgon är det avslut hos jobbcoachen så jag vill vara lite pigg.
    Glad är jag iaf redan för Ninnis i granntrådden har just plussat-på första IVF-försöket! och hennes resa, den vet jag typ allt om, och det var verkligen helt totalt nattsvart för dem ett tag, så detta plusset är HELT galet magiskt och fantastiskt. Och SOM vi hållit på hon och jag och räknat dagar, äl-stickor och gud vet allt. I flera år nu!

  • Hattis

    PB - positiva vibbar minsann Hoppas att de sköljer över i denna tråd också och att  du får se att dina äggstockar har snurrat igång utav bara sjutton på torsdag! Var det inte också på torsdag som Snigeln skulle till specBM? Let it be thursday!

    Snorkis - vilken jättefin smyckesidé! Ska försöka komma ihåg den.

    Klockarbol och Koko - men nej att ni ska ha så ont

    Jippie för jobb till kockismaken

    Idag har velpottan vaccinerat sig! (intresseklubben noterar ) Känns jättebra faktiskt. De sa på vaccinationsstället att det inte var några restriktioner för graviditet vare sig sen eller tidig men att det ju var ännu bättre innan. Nu är det gjort iaf. Det trista är ju som det är med influensavaccin att man kan få vissa sjukdomssymptom av det. Så nu kommer jag verkligen inte veta vad jag mår dåligt av, bakterier, virus, vaccin, pravidel eller trötthet. Ska försöka leva som jag lär lite mer imorgon och SOVA en hel del, det är helande i sig för mig. Imorogon väntar jag på svar från gyn om jag ska fortsätta med pravidelen eller inte. Tänk, snart kanske jag mår bra

    Natti alla underbara trådisar!

  • _koko_

    God morgon i tråden! Glömde frukosten hemma så jag är lite stingslig idag...

    hattis - Skönt att det är gjort! Håller tummarna för att du slipper pravidelen snart, tänk det var ännu något nytt i tråden...

    PB - Hoppas du fått sova inatt!

    AM - Hemtelefon, hur menar du nu? Vad ska det vara bra för? Ja, förutom att ha ett konstant nummer att sätta på märklapparna då. Vi sa upp vår 2004.

    Nu (igårkväll) har jag skrivit en maratonberättelse i restråden, kanske lite väl detaljerad, men ni får väl skumma ni som är intresserade.

  • Lapinette

    kokisen - har redan läst .. sen var vi tvugna att starta om servern här på jobbet.

    Cicci - kom tillbaka!

    pb - håller tummarna för superdos!

    EA - tumhållning fortsätter!

    Sen var det säkert massor av annat jag skulle kommentera men jag får skylla på allmän förvirring och intåg i min jobbigaste arbetsperiod.

  • MSW

    Godmorgon!


    A är på dagis idag! Han blev lite ledsen när jag lämnade honom, men det hade jag inte räknat med ngt annat heller när det var så länge sedan! En av hans fröknar berättade om en citronkur (apropå förkylningar alltså), att man skulle äta en citron om dagen i en vecka, och att det faktiskt hade hjälpt henne.. Och desperat som jag börjar bli funderar jag allvarligt på att testa det.. Eller detta: skonhethalsa.andekraft.nu/lilla_citronkuren.htm Fast jag har inte bestämt mig än!


    Pochez: Härligt med oväntat stöd! Hoppas du fått sova inatt!


    PB: Ha ett bra möte med coachen! Och hoppas att du också fick sova gott inatt!


    Vickan: När är det du börjar jobba? 1 november? Hur gammal är det trollet är då? (jag vet att jag säkert borde veta det här egentligen.....)


    Nahe, nu ska jag kolla in FB och sen skolarbete!

  • MSW

    Och förresten EA, så kände jag ingenting som inte lika gärna kunde vara tanten innan jag plusade med A!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!