• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Tinga

    God morgon!

    PB - jag sitter på jobbet nu, så får kolla in Youtube ikväll. Kul att höra att Elise verkar må bra iallafall.

    Håller för övrigt tummarna för dig idag!

    Oupsie & Vickan - tack för Lagerhaus-tips om kakburkar. Hade själv mina funderingar på dem, men har inte varit i stan på ett tag. Får bli en cykeltur dit i eftermiddag.

    Kängu - köpte du något kul?

  • MSW
    passionsblomman skrev 2010-10-24 23:31:09 följande:
    Min son hade förövrigt lite tankar ikväll vd nattningen:"Mamma, du vet ju att jag brukar säga att jag vill ha en bror. Fast nu vet jag inte om det spelar så stor roll längre. Jag menar, om det kommer ett barn till så är ju det bra, men annars märks det nog inte så mycket. Jag skulle nog inte tänka på det. Man får tänka positivt-man slipper lyssna på skriket och ingen tar ens grejer"Livvsvisdom i liten förpackning.

    Hoppas det går bra idag! Och vilken son du har!


    Vickan: Om gruppen funkar så som du tror låter det juh som en jättebra idé!


    Nu ska jag ta tag i skolarbetet!


    (vilket förmodligen betyder att jag kikar in här om högst en halvtimme eller så igen! )

  • passionsblomman

    Nu har jag kört fram och tillbaka till Kalmar.
    Bara för att få veta att det -än så länge-bara finns tre stackars folliklar. En på ena sidan och en på andra.
    "Oj då det här var ju snålt" som gyn sa.



    Så nu har jag

    *sagt ett käckt "jamen du sa att det alltså kan dra igång lite senare ibland och att det inte är kört, så då är det ju inten idé att deppa ihop"

    *Gått till bageriet bredvid mottagningen och köpt tröstfika

    *åkt hem med en bedövad känsla men bestämd över att inte gråta.

    *ringt sambon-och storgråtit. (vem fan trodde jag att jag skulle lura?)

    Ja, och så måste jag ju prata med er såklart.

    Det är ju så att de kan ändra dosen av Menopuret och hon skulle ringa CvL redan idag, förutom att de får mitt blodprov på posten imorgon. Jag skulle bli väldigt förvånad ifall de inte ringer tillbaka idag och meddelar att jag ska gå upp på maxdos.

    Sedan får jag alltid mina frågor i skallen när jag redan gått därifrån. Kanske för att allt går så fort där. det är liksom aldrig "ja, är det nu någor du undrar?" utan "jaha, då hör vi av oss med hur det blir"
    Så nu undrar jag om man tex kan få spruta fler dagar än tio och dra ut på det, eller om man får nöja sig med den ynka skörd man får. Inte kom jag mig för att fråga om och isåfall när jag ska komma tillbaka på nytt VUL. Det måste jag ju rimligen antar jag.

    Och jag vet jag vet jag veeeet att "det räcker med ett guldägg" men jag vet också att de ju vill ha fram ett tiotal-inte tre-och att mina nio folliklar sist bara blev två embryon som dög till slut. Så det känns inte så kul just nu.

  • MSW

    Pb: Vet inte vad jag ska säga, så jag skickar bara en stor stor kram! *groouuuuuuuumpf*

  • Tinga

    Åh PB, vet inte vad jag ska säga för att trösta dig. Jag tror att jag inte ens försöker, utan jag skickar bara ett gäng kramar med mina varmaste sympatier. Och så forstätter jag förstås att hålla tummarna, även om det ser lite mörkt ut på ivf-himlen. Hoppas att det är en tillfälligt mulen dag. Många kramar!

  • Tinga

    Lappis - katastoooof; resetråden är avstängd för svar! Startar du en ny? Även om vi inte är lika flitiga som i forna storhetstider är det hemskt trevligt ha lite rese- och matsnack där, och nu börjar vi ju komma igång med lite resor igen i min familj, så jag är mer på än på länge.

  • snaily

    PB
    Nej vad tråkigt!! "Det här var ju snålt" är ju det SISTA man vill höra när man ligger där! Men håller fortfarande tummen för att det kan dyka upp några fler... man borde absolut kunna spruta längre än 10 dagar, jag sprutade 12 dagar senast (och det tror jag gäller oavsett preparat), det var för att folliklarna växte dåligt.
    Klokt sagt av din son förresten!
    Kram!

  • _koko_

    Hej i nya tråden. AM, tack för en fantastisk trådstart, den fick till och med mig att krypa tillbaka ut ur smygläsargarderoben. Det är så SANT det du skriver.

    klockarbol - Sitter här och gapar, jag har också ont i handlederna och konstaterad b12-brist! Normala folsyrevärden dock. Har fått väldigt ont på sistone, och har inte ätit b12 sen länge, blev MYCKET inspirerad att skärpa mig! Tänk om det kan försvinna, det är ju jättejobbigt att ha ont i lederna! Läste att man kopplat samman b12-brist och alzheimers också, bara det är ju en anledning att ta sina tabletter...

    Migrän - Jag tar också Bamyl Koffein sen magnecyl-dito försvann och det funkar på mig med. Men jag har ganska lätt migrän, får ont i huvudet och blir illamående, men kräks inte. Men vad läskigt att så många i tråden verkar ha migrän!!

    Fina berättelser om era underbaringar!

    Har läst det mesta men det blir för svårt att kommentera allt, såjag säger bara HEJ på er!
    Fast en alldeles egen kram var till snorkis och EA blir det iaf. KRAM!

  • _koko_

    PB - Kan du inte ringa upp dem och ställa dina frågor? Skriv ner dem i förväg bara. Håller tummarna för att äggstockarna skärper till sig.

    Hej Tinga, vågen för piff och puff!!

    Snaily - Vilken häftig mage du har!! Hoppas tiden går fort till torsdag (var det väl?)!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!